€-teken en htmlentities()
Pater
05/08/2005 16:49:00Ik heb een probleem met de functie htmlentities(). Deze funtie zou alle speciale tekens om moeten zetten naar een HTML character entity. Het €-teken wordt echter niet omgezet. Hierdoor zijn sommige pagina's van mijn nieuwssysteem geen valid XHTML.
Op de server van mijn host staat op dit moment PHP 4.3.11. Heeft iemand enig idee of het €-teken met deze functie wel om wordt gezet met in PHP 5.
Als dat het geval is, dan wacht ik tot PHP 5 geïnstalleerd wordt. Anders maat ik er zelf een functie van.
Op de server van mijn host staat op dit moment PHP 4.3.11. Heeft iemand enig idee of het €-teken met deze functie wel om wordt gezet met in PHP 5.
Als dat het geval is, dan wacht ik tot PHP 5 geïnstalleerd wordt. Anders maat ik er zelf een functie van.
PHP hulp
23/11/2024 10:57:59onbekend onbekend
05/08/2005 17:15:00Ik typ het altijd handmatig in:
&#euro; en €
* Het euro teken is volgens mij geen speciaal teken, maar gewoon een teken in een ander tekenset.
&#euro; en €
* Het euro teken is volgens mij geen speciaal teken, maar gewoon een teken in een ander tekenset.
Gewijzigd op 05/08/2005 17:15:00 door onbekend onbekend
In PHP 5 is dit nog niet opgelost, er is genoeg info te vinden via Google als je zoekt op
htmlentities euro
Volgens mij is de simpelste manier nog een
Je zou er ook een functie van kunnen maken
htmlentities euro
Volgens mij is de simpelste manier nog een
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
#Bron is de tekst die door htmlentities moet worden behandeld
$bron = "Tekst met euro teken";
#htmlentities en euro replace
$resultaat =str_replace("€", "€", htmlentities($bron));
#Print resultaat
print $resultaat;
?>
#Bron is de tekst die door htmlentities moet worden behandeld
$bron = "Tekst met euro teken";
#htmlentities en euro replace
$resultaat =str_replace("€", "€", htmlentities($bron));
#Print resultaat
print $resultaat;
?>
Je zou er ook een functie van kunnen maken
je kunt ook een header meegeven met charset erin, dan werkt de htmlentities functie wel vlgns mij..