Tekst fields hetselfde houden, terwijl ik een record toevoegd

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Marius Hayes

Marius Hayes

09/03/2017 17:24:50
Quote Anchor link
Goede middag.

Ik werk aan een Access vragenlijst. Ik heb een tabel die al mijn vragen hebben. Ik heb ook een tabel die persoonsgegewens opslagen. Nu, heb ik een vragenlijst vorm gemaakt maar als ik een nieuwe record voor een nieuwe persoon invoeren, dan ben ik al mijn vragen kwijt, omdat access die ook nieuw maak voor een nieuwe record.

Hoe kan ik mijn vragen hetseldfe houden voor elk nieuw record die toegevoegd worden?

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 22:52:18

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/03/2017 17:26:24
Quote Anchor link
Ik heb een idee dat je door een foute databasestructuur je vragen kwijtraak.
Heb je een ERD-diagram van je opzet?

Marius Hayes

Marius Hayes

13/03/2017 09:28:16
Quote Anchor link
Oke, ik heb nu eigenlijk geen relaties tussen de tabellen.

Ik heb een afbeelding die ik kan stuur, maar ik ben nieuw op deze forum dus ik snap nog niet hoe ik de afbeelding aanhechten. Ik probeer het wel.

Afbeelding

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/03/2017 09:42:28
Quote Anchor link
Upload de afbeelding even op tinypic.com, want we kunnen uiteraard niet op je PC kijken ;-)
Gewijzigd op 13/03/2017 09:43:19 door - Ariën -

Marius Hayes

Marius Hayes

13/03/2017 10:01:02
Quote Anchor link
Oke, heb ik gedaan
Afbeelding
Gewijzigd op 13/03/2017 10:06:08 door Marius Hayes

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/03/2017 10:06:27
Quote Anchor link
Als ik genummerde velden zie, dan krijg ik altijd de kriebels.
Een mooi moment om je in database-normalisatie te verdiepen, en een goed gestructureerde relationele database te bouwen.

Want wat is je doel met de vragen en antwoorden? Kan een vraag één antwoord bevatten (raadsel-systeem) of kan een vraag meerdere antwoorden bevatten (soort enquête).

Marius Hayes

Marius Hayes

13/03/2017 10:54:56
Quote Anchor link
Oke, ik heb 46 unieke vragen, en die heb ik in de "questions" en "questions 2" tabellen gelijst. Met de normalisatie zie ik dat ik wel de "ja" en "nee" antwoorden kan normaliseer maar ik heb ook vragen die meerdere tekst antwoorden moet kunnen bevatten. Ik heb bedacht om de vragen in een tabel op te slagen en zo te gebruiken eerder als wat ik dat als tekstboxen in de vorm plaatsen, maar heelaas lukt dat niet, omdat de vragen met de volgende supplier ID verloren gaan in mijn vorm. Ik ben nieuw met databases, dus geduld word waarderen :-)

Toevoeging op 13/03/2017 11:02:41:

vorm = formulier

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/03/2017 11:20:36
Quote Anchor link
Waarom een question 1 en 2 tabel?

Aan 3 tabellen heb je voldoende:
questions: ID,question
answers qID, answer
questions-answers: qID, aID

Waarbij de relaties op de ID en qID ligt.
Op manier kan je oneindig aantal antwoorden per vraag opslaan.

Marius Hayes

Marius Hayes

13/03/2017 12:48:19
Quote Anchor link
Access beperkt de hoeveelhijd fields met vragen, dus ik moest een ekstra tabel toevoegd.

Als ik dat correct interpreteren lijkt het nu zo:

Afbeelding

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

13/03/2017 13:05:53
Quote Anchor link
Ik zou nog een tabel toevoegen:

• je hebt één questionnaire (vragenlijst) met meerdere questions;
• je hebt één question met meerdere answers.

Anders moet je voor elke vragenlijst een nieuwe database gebruiken...

Marius Hayes

Marius Hayes

13/03/2017 13:25:41
Quote Anchor link
Goed punt, dat ga ik doen.
Ik snap niet de nut van aID en ook niet de relatie tussen aID en qID in de tweede en derde tabel. Die relatie komen automatisch tot stand (ik heb dat niet beschrijven)...?

Toevoeging op 13/03/2017 16:21:05:

Heelaas lukt dat niet voor mij...Ik kan niet meerdere vragen op een record krijgen...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.