Tekst fields hetselfde houden, terwijl ik een record toevoegd
Ik werk aan een Access vragenlijst. Ik heb een tabel die al mijn vragen hebben. Ik heb ook een tabel die persoonsgegewens opslagen. Nu, heb ik een vragenlijst vorm gemaakt maar als ik een nieuwe record voor een nieuwe persoon invoeren, dan ben ik al mijn vragen kwijt, omdat access die ook nieuw maak voor een nieuwe record.
Hoe kan ik mijn vragen hetseldfe houden voor elk nieuw record die toegevoegd worden?
Heb je een ERD-diagram van je opzet?
Ik heb een afbeelding die ik kan stuur, maar ik ben nieuw op deze forum dus ik snap nog niet hoe ik de afbeelding aanhechten. Ik probeer het wel.
Gewijzigd op 13/03/2017 09:43:19 door - Ariën -
Een mooi moment om je in database-normalisatie te verdiepen, en een goed gestructureerde relationele database te bouwen.
Want wat is je doel met de vragen en antwoorden? Kan een vraag één antwoord bevatten (raadsel-systeem) of kan een vraag meerdere antwoorden bevatten (soort enquête).
Toevoeging op 13/03/2017 11:02:41:
vorm = formulier
Aan 3 tabellen heb je voldoende:
questions: ID,question
answers qID, answer
questions-answers: qID, aID
Waarbij de relaties op de ID en qID ligt.
Op manier kan je oneindig aantal antwoorden per vraag opslaan.
• je hebt één questionnaire (vragenlijst) met meerdere questions;
• je hebt één question met meerdere answers.
Anders moet je voor elke vragenlijst een nieuwe database gebruiken...
Ik snap niet de nut van aID en ook niet de relatie tussen aID en qID in de tweede en derde tabel. Die relatie komen automatisch tot stand (ik heb dat niet beschrijven)...?
Toevoeging op 13/03/2017 16:21:05:
Heelaas lukt dat niet voor mij...Ik kan niet meerdere vragen op een record krijgen...