Tekst kleur in php
Hij geeft standaard zwart, maar ik wil hem in wit hebben, maar krijg het niet voor elkaar...
Staat toch duidelijk in het andere topic dat het om de achtergrond ging..
Dat heb ik weten op te lossen...
Staat toch duidelijk in het andere topic dat het om de achtergrond ging..
Dat heb ik weten op te lossen...
css
Maar goed, dat soort zaken doe je in je stylesheet, niet in php-code die html uit gaat poepen.
Quote:
Tekst <-> achtergrond, lijkt mij toch heel nauw aan elkaar verwant. Ik zie dus geen reden om een nieuw topic te openen.Staat toch duidelijk in het andere topic dat het om de achtergrond ging..
Maar goed, zoals Frank al zegt: beide problemen zijn met CSS op te lossen. Opmaak doe je het liefst met behulp van een extern stylesheet of desnoods door de CSS in de <head> te plaatsen. Je gaat het echter niet doen op de manier die jij nu gebruikt. Inline styles moet je zien te vermijden...
En je hoeft mij niet te vertellen dat FFF wit is!!
<!-- <style type="text/css">
<!--
body {
scrollbar-base-color: #FFFFFF;
scrollbar-3dlight-color: #000000;
scrollbar-darkshadow-color: #FFFFFF;
scrollbar-face-color: #FFFFFF;
scrollbar-highlight-color: #000000;
scrollbar-shadow-color: #000000;
scrollbar-track-color: #FFFFFF;
background-image: url(http://www.mijnsite.nl/site/images/Home_31.jpg);
}
.style1 {font-family: arial}
.style2 {font-size: 10px}
.style3 {font-family: arial; font-size: 12px; }
.style4 {font-size: 12px}
-->
</style>
Overigens is het verboden om een h2 in een p te zetten. Dat valideert niet.
In jouw stukje css kom ik helemaal nergens iets tegen dat jouw stukje tekst van de juiste kleur zou moeten voorzien. Je bent een beetje aan het stoeien met een scrollbar, wat vaak niet zal werken, en style 1 t/m 3. Er mist dus gewoon een stuk css!
Ga de ontbrekende css in je code zetten, dat kun je vast wel gezien jouw enorme kennis over css, dan is het probleem snel opgelost.
@Jan: Je bent te goed voor deze wereld. ;-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
.style1 {font-family: arial}
Dit zijn gruwelijke namen voor CSS klasses. Je hebt geen idee wat die style inhoud of doet. Kies duidelijke namen!
Verder is de scrollbar property volgens mij niet valid, maar dat zie je snel genoeg als je de validator er overheen haalt.
Die style1, 2 enz worden door DreamWeaver in de designmode gegenereerd. Als je inderdaad zo werkt, raad ik je van harte aan om in de code view te gaan werken.
Doe teveel tegelijk waardoor ik in verkeerde css'en zat te stoeien...
@ pgfrank:
Eigenwijs?
Ik stel gewoon een vraag daar ik er even niet meer uitkwam, en als ik dan meteen van jouw soort opmerkingen krijg kan je een antwoord terug verwachten...
Zoek anders wel een ander forum waar ze me wel normaal helpen...
Maar goed, je hebt een oplossing gekregen en de informatie dat je css niet correct is. Succes met het oplossen van deze uitdagingen!
En dat is niet lullig bedoelt.
Hij had het al gevonden hoor. Je zit trouwens kleuren aan te wijzen met html, terwijl het wel duidelijk was dat daar css voor werd gebruikt. Geen reden om dit topic weer omhoog te schoppen volgens mij...
CSS:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
h2.kop {
font-size: 14px;
color: #fff;
}
p.alinea {
font-size: 12px;
}
font-size: 14px;
}
p.alinea {
font-size: 12px;
}
Code (php)
En durf nu nog maar eens door te zeuren over het antwoord, het wordt hier in je schoot geworpen...