telefoon... scherm... touchscreen?
Gisteren heb ik mijn telefoonabonnement verlengd... met internet! :-)
Aangezien mijn huidige telefoon hard aan vervanging toe is, wil ik een nieuwe kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar een niet al te grote Android telefoon. Ik heb een paar keer in een telefoonwinkel touchscreen uitgeprobeerd, maar ik typte telkens de verkeerde letters.
Nu heb ik deze telefoon op het oog, klein en voorzien van een fysiek toetsenbord:
De Sony Ericsson Xperia Mini Pro.
Een heel leuk toestel, maar het scherm is vrij klein, namelijk 3 inch... 6,5 x 4,3 cm. De resolutie is 320 x 480 pixels.
Nu heb ik ook nog een ander niet al te groot toestel gezien:
De Sony Ericsson Xperia Ray.
Deze telefoon is nog steeds vrij compact, maar het schermpje is iets groter (3,3 inch) en de resolutie is een stukje hoger: 480 x 854 pixels.
Het enige "nadeel" is dat deze telefoon geen fysiek toetsenbord heeft.
Nu is mijn vraag wat jullie mij aanraden. Kan ik het beste gaan voor de Xperia Mini Pro met een kleiner scherm en lagere resolutie, maar MET een toetsenbord? Of adviseren jullie toch om te gaan voor de Xperia Ray met groter scherm en grotere resolutie maar zonder toetsenbord? En hebben jullie in het begin ook moeite gehad met touchscreen? Is het gewoon een kwestie van wennen?
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren, want ik zou echt heel erg balen als ik dadelijk niet fatsoenlijk kan surfen omdat m'n scherm te klein is...
Heel graag jullie advies!
Gewijzigd op 20/09/2011 17:53:37 door Vincent Huisman
Een klein toetsenbordje vind ik hinderlijker, zoals dat ding op die Nokia N97.
@Aar. Jij geeft dus ook de voorkeur aan touchscreen? Het toetsenbord van de Xperia Mini Pro is denk ik vergelijkbaar met die van de N97. Klik.
Nog meer mensen die mijn vraag kunnen beantwoorden? Moet ik gaan voor kleiner scherm met toetsenbord of iets groter scherm met touchscreen?
wanneer je je woordenboek aanzet, dan wil het al wel binnen een week
Ah oke, ik wil geen woordenboek gebruiken eigenlijk. Die doen nooit wat ik wil. Kun jij zonder woordenboek niet typen dan?
Als je nooit touchcreen hebt gehad dan mis je m niet . Maar heb je al een keer touchscreen gehad dan wil je altijd touchscreen (in elk geval bij mij) Je leert t snel
Ah, oké... da's grappig dat je dat zegt. Jij bent er dus erg positief over. Geldt dat voor touchscreen in het algemeen, of ook voor het typen met touchscreen? Vind jij typen met touchscreen net zo makkelijk (of makkelijker) als met een normaal toetsenbord?
let er wel op dat je spellingscontrole uit zet
Anders krijg je allemaal rare woorden
Kloon voorbeeldige is deze mooier zin
Haha... maar dit was omdat je spellicngcontrole aan had staan? Maar wat had je dan echt getypt?
" klein voorbeeldje is deze mooie zin . "
Ah oke, maar je had m dus goed getypt, maar spellingscontrole maakt ervan "Kloon voorbeeldige is deze mooier zin"??