Template

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Database ontwikkelaar

Functieomschrijving Wil jij aan gave logistieke softwareprojecten werken en bij een uniek softwarebedrijf in de regio van Tilburg? Wacht niet langer en reageer snel op deze vacature. Als Database ontwikkelaar ga je aan de slag het schrijven van stored procedures en verder uitbouwen van de SQL database. Je werkt in een database team, met allemaal mensen die energie krijgen van software en techniek. Verder krijg je als taak: Optimaliseren en uitbouwen van de MS SQL databases die gebruikt worden; Optimaliseren van query's, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden; Je werkt met de technieken T-SQL of PL/SQL; Bij interesse kan je

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »
Willem

Willem

22/04/2005 16:08:00
Quote Anchor link
Hallo! Ik heb een template parser en ik vraag me af hoe blocks werken. Ik heb al veel gezocht maar ik kan het niet vinden. Bij grote template parsers zoals Template Power snap ik er niks van.

Kan iemand mij helpen?? Alvast bedankt!!!

PHP hulp

PHP hulp

18/02/2025 23:13:04

Jelmer -

Jelmer -

22/04/2005 16:45:00

Willem

Willem

22/04/2005 16:51:00
Quote Anchor link
Ook in de 1934 regels van Smarty snap ik er niks van.

Ik heb al de volgende functies:
- Template zetten
- Bestanden includen
- Vervangen van {NAAM}, enz.
- Error
- ...

Maar ik wil dus ook met blocks werken. Alleen snap ik niet hoe dat werkt. Ik heb wel een variabel ($this->pagina) met de hele pagina.

edit: Ik maak mijn eigen template parser, had ik er misschien even bij moeten zetten :D
Gewijzigd op 22/04/2005 17:04:00 door Willem

Martijn B

Martijn B

22/04/2005 19:41:00
Quote Anchor link
In mijn template parser worden de template bestanden geconverteerd naar php bestanden. Je bedoelt met een block bijvoorbeeld een lijstje toch?

voorbeeldje:

template bestand:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
{titel}
bladiebla
{lijstje!}
  naam:{.naam}
  achternaam: {.achternaam}
{;}

php bestand
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php

if( isset($v['lijstje']) && is_array($v['lijstje']) ){

$r = '';
 reset($v['lijstje']);
 while(list($k,$a) = each($v['$k']))
   $r .= 'naam:'.( isset($a['naam']) ? $a['naam'] : '' ).' achternaam: '.( isset($a['achternaam']) ? $a['achternaam'] : '' );

$v['lijstje'] = $r;

}
else
$v['lijstje'] = 'naam:{.naam} achternaam: {.achternaam}';

return ( isset($v['titel']) ? $v['titel'] : '' ).'bladiebla'.( isset($v['lijstje']) ? $v['lijstje'] : '' );
?>

Ik kan de nieuwste versie van dit script (http://www.phphulp.nl/php/scripts/5/320/) binnenkort hier wel even neerzetten. Dan kun je zien hoe ik dit probleem heb opgelost.
Gewijzigd op 22/04/2005 19:50:00 door Martijn B

Willem

Willem

22/04/2005 21:07:00
Quote Anchor link
Bedankt! Maar ik weet niet of dat is wat ik bedoel... Ik bedoel dat je een stuk code hebt, bijvoorbeeld dit:

<!-- START : blok_naam -->
<p>Hier de inhoud van het blok, bijvoorbeeld een formulier of foutmelding.</p>
<!-- EINDE : blok_naam -->

Zo'n blok staat dan gewoon in de template. Alleen kun je aangeven of het moet worden weergegeven, anders wordt het verwijderd.

Ik heb ondertussen al wat geprobeerd en ik heb het volgende:

> Functie om de comment-tags om een blok te verwijderen.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
function blok($blok_naam)
{

$this->pagina = preg_replace("/<!-- START : ".$blok_naam." -->(.+?)<!-- EINDE : ".$blok_naam." -->/si", "\\1", $this->pagina);
}

?>

> In de functie waar de pagina wordt gemaakt worden alle bloks verwijderd waar de comment-tags nog omstaan.
Code (php)
1
2
3
<?php
$this
->pagina = preg_replace("/<!-- START : (.+?) -->(.+?)<!-- EINDE : (.+?) -->/si", "", $this->pagina);
?>

Dit werkt! Alleen heb ik een probleem. Als een blok wordt verwijderd blijft er een witregel in de bron-code. Ook als de comment-tags worden verwijderd krijg je een witregel. De content ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:

<div id="content">
Dit is de content!

<br /> Blok 1

</div>

Onder <br /> Blok 1 stond eerst blok 2. Maar omdat die is verwijderd komen er witregels.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is :P

Hoe kun je dus voorkomen dat er witregels komen?

Martijn B

Martijn B

22/04/2005 22:44:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php

$this
->pagina = preg_replace"/<!-- START : (.+?) -->(.+?)<!-- EINDE : (.+?) -->[\r\n]*/si", "", $this->pagina);

?>
Gewijzigd op 22/04/2005 22:46:00 door Martijn B

Willem

Willem

22/04/2005 23:43:00
Quote Anchor link
Het werkt helemaal! Heel erg bedankt!!! Ik heb hier een week naar gezocht!

Hier is de hele code van de template parser. In de error functie zit volgens mij nog een foutje. Als de hoofd-template niet kan worden geopend krijg je geen foutmelding. Misschien weet je hoe dat komt? Verder werkt het goed. Als je verder nog fouten ziet...

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
<?php
class template
{
var
$pagina = "";
var
$error = array();

// De template zetten
    function template($bestand)
    {

// Kijken of het bestand bestaat
        if(!file_exists($bestand))
        {

$this->error[] = "Hoofd-template <b>".$bestand."</b> bestaat niet!";
        }

// Kijken of het bestand kan worden gelezen
        elseif(!$lees_template = fopen($bestand, "r"))
        {

$this->error[] = "Hoofd-template <b>".$bestand."</b> kon niet worden gelezen!";
        }

// De template openen en de inhoud in $this->pagina zetten
        else
        {
        $this->pagina = fread($lees_template, filesize($bestand));
        fclose($lees_template);
        }
    }

// Een sub-template invoegen
    function invoegen($invoeg_naam, $bestand)
    {

// Kijken of het bestand bestaat
        if(!file_exists($bestand))
        {

$this->error[] = "Sub-template <b>".$bestand."</b> bestaat niet!";
        }

// Kijken of het bestand kan worden gelezen
        elseif(!fopen($bestand, "r"))
        {

$this->error[] = "Sub-template <b>".$bestand."</b> kon niet worden gelezen!";
        }

else
        {
        // De sub-template openen en de invoeg naam in $this->pagina met de inhoud vervangen
        ob_start();
        include($bestand);
        $this->pagina = str_replace("<!-- INVOEGEN : ".$invoeg_naam." -->", ob_get_contents(), $this->pagina);
        ob_end_clean();
        }
    }

// Plaatshouders vervangen
    function vervang($plaatshouder, $vervangingswaarde)
    {

$this->pagina = str_replace("{".$plaatshouder."}", $vervangingswaarde, $this->pagina);
    }

// Blokken zetten
    function blok($blok_naam)
    {

$this->pagina = preg_replace("/<!-- START : ".$blok_naam." -->[\r\n]*(.+?)<!-- EINDE : ".$blok_naam." -->[\r\n]*/si", "\\1", $this->pagina);
    }

// Geef de inhoud van de pagina
    function maak_pagina()
    {

// Kijken of $this->pagina is gevuld
        if($this->pagina == "")
        {

$this->error[] = "Er is een lege hoofd-template opgegeven!";
        }

// Als er errors zijn
        elseif(count($this->error) != 0)
        {

echo "<h1>Fout</h1>\n<ul>\n";
            foreach($this->error as $error)
            {

echo "<li>".$error."</li>\n";
            }

echo "</ul>";
        }

// Als alles goed is
        else
        {
        // Blokken verwijderen met comment-tags erom
        $this->pagina = preg_replace("/<!-- START : (.+?) -->(.+?)<!-- EINDE : (.+?) -->[\r\n]*/si", "", $this->pagina);
        // Niet vervangde plaatshouders verwijderen
        $this->pagina = preg_replace("/\{(.*)\}/", "", $this->pagina);
        // De pagina weergegeven
        echo $this->pagina;
        }
    }
}

?>

Willem

Willem

25/04/2005 07:36:00
Quote Anchor link
Oeps... Ik ben iets helemaal vergeten. Met deze parser kun je een block maar 1 keer zetten!

Weet iemand hoe blocks werken in bijvoorbeeld Template Power?? Daar kun je een block wel 2 keer weergeven.

Alvast bedankt!!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.