terug gaan waar je vandaan komt
Ik heb een contactformulier, en een bedankt.php deze blijft even staan zodat de gebruiker even een tekst kan lezen en gaat dan via:
terug gaat naar het contactformulier
Na enkele seconden wil ik eigenlijk weer terug naar de pagina waar de gebruiker vandaan kwam :-) dus voordat het contactformulier werd ingevuld.
Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? Ik heb geen database of zoiets dergelijks.
JavaScript history.go (-1)
Moet je dan niet -2 doen. Als je een bedankt.php krijgt en daarvoor dus contact.php, dan moet 2 keer vorige voldoen dacht ik. Met 1 keer zou je weer op contact.php uitkomen.
Robert is wel wakker
:-)
@ Robert: nee, want hij doet op bedankt een meta-refresh waardoor de bezoeker weer op het form terecht komt. En van daar uit is het -1
meta-refresh is wat ik nu heb staan, maar dat mag best wel weg hoor voor een leuke php oplossing
$_SERVER['HTTP_REFERER']
The address of the page (if any) which referred the user agent to the current page. This is set by the user agent. Not all user agents will set this, and some provide the ability to modify HTTP_REFERER as a feature. In short, it cannot really be trusted.
Die zou ook nog kunnen. Maar de werking wordt dus niet gegarandeerd.
Ik zou zelf denk ik een history(-2) op die bedanktpagina neerzetten met een timer erop of zo.
Dat kan allemaal in JavaScript.
beetje jammer dat $_SERVER['HTTP_REFERER'] niet echt betrouwbaar is, wellicht net zo onbetrouwbaar als de gebruiker javascript uit heeft staan :-)
<script type="text/javascript">
setTimeout ('history.go(-2)', 2000);
</script>
Die moet dan in "bedankt" en dan moet die meta refresh daar weg.
edit: die 2000 zijn milliseconden
Gewijzigd op 16/11/2005 21:25:00 door Jan Koehoorn
Hoe gebeurt dat hier eigenlijk? cker met databees
Haha, toch met history(-2) he :P Maar je had het toch wel goed bekeken hoor Jan. Alleen is het zo stom als je dat via die contact.php zou doen, omdat je dan weer een extra controle in dat formulier moet zetten over of die is verzonden enzo :D Dan is dit toch mooier ;)
Precies, je slaat een stap over, de code wordt simpeler, en je hoeft geen check in te bouwen.
wil eigenlijk helemaal geen javascript gebruiken; maar is volgens mij onmogelijk om een site te hebben waar dat niet in voorkomt.
tot hier lukte het wel aardig; moet er nu nog wel aan wennen dat ik 1 regel javascript heb...