[test] CMS
Willen jullie is even kijken naar mijn CMS
Ga nu niet checken of er scheldwoorden in kunnen komen of zo, want dit is natuurlijk alleen voor de admins.
Het is ook niet de bedoeling dat er pagina's toegevoegd kunnen worden en ook niet dat de pagina's verwijderd kunnen worden.
De pagina's moeten alleen bewerkt kunnen worden. En in dit geval heb ik dus alleen test.html beschikbaar gesteld.
Edit:
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie
voor de rest, is pagina's bewerken het enige wat je kunt doen?
haha mn IE crashede toen ik op de link klikte, zegt dan wel weer genoeg :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - wes -
Hier heb ik dus een CMS van gemaakt, en ik vroeg me af of er nog bugs in zaten.
Wes, dat kan komen omdat ik aan het uploaden was ;-)
ik zie deze link voor me: http://tinymce.moxiecode.com/example_word.php?example=true
voor de rest kan je niet veel doen behlave foto's uploaden wat blijkbaar ook niet 100% werkt.
dingen laten checken die niet van u zijn zijn gewoon fout!
Hier in ieder geval een paar regels van je index.php:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<?php
error_reporting(E_ALL);
session_start();
$dir = "./paginas/";
$dir2 = "images/"; // map voor images
$dir3 = "paginas/images/"; // map voor images
$maxsize = 100000000; // maximum groote images
$num = 5;
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{
if(isset($_GET['action']) && ($_GET['action'] == 'write') && (!empty($_GET['p']) || $_GET['p'] == '../'))
{
$filename = $dir.$_GET['p'];
$somecontent = $_POST['elm1'];
$somecontent = stripslashes($somecontent);
$handle = fopen($filename, 'w');
$filename = str_replace('./paginas/', '', $filename);
if(fwrite($handle, $somecontent))
{
$melding2 = '<h2>Succes!</h2>
<br>
'.$filename.' is succesvol aangepast
<br />
<br />
<a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'">klik hier om terug te gaan';
}
else
...
[/code]
error_reporting(E_ALL);
session_start();
$dir = "./paginas/";
$dir2 = "images/"; // map voor images
$dir3 = "paginas/images/"; // map voor images
$maxsize = 100000000; // maximum groote images
$num = 5;
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{
if(isset($_GET['action']) && ($_GET['action'] == 'write') && (!empty($_GET['p']) || $_GET['p'] == '../'))
{
$filename = $dir.$_GET['p'];
$somecontent = $_POST['elm1'];
$handle = fopen($filename, 'w');
$filename = str_replace('./paginas/', '', $filename);
if(fwrite($handle, $somecontent))
{
$melding2 = '<h2>Succes!</h2>
<br>
'.$filename.' is succesvol aangepast
<br />
<br />
<a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'">klik hier om terug te gaan';
}
else
...
[/code]
Jelle:
Als je dan toch op die website van tinyMCE bent, lees dan ook even dat stukje waarin staat dat je het wel mag gebruiken.dingen laten checken die niet van u zijn zijn gewoon fout!
En waarom zou je er dan geen vraag over magen stellen hier?
Elwin
Edit:
Boze uitbarsting, welke nergens op sloeg :-)
Boze uitbarsting, welke nergens op sloeg :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie
Ik heb nu wat gedaan aan de beveiliging, nu kunnen bestanden dus niet meer zomaar verwijderd worden. Alleen nog maar foto's, en ook niet meer in submappen en ook niet meer in upmappen.
PHP:
Hier kan ik toch zo pist om worden he!!!!!!!!
LEES IS WAT TINYMCE IS, GOED ZO, EEN WYSIWYG EDITOR DUS GEEN CMS, NU HEB IK ER EEN CMS VAN GEMAAKT, EN WIL IK JULLIE VRAGEN OF ER NOG BUGS IN ZITTEN, DIT HEB IK DUS WEL ZELF GEMAAKT, DAN WEL NIET DE EDITOR, MAAR WEL HET SYSTEEM, DUS HOU VOORTAAN DIE KOP VAN JE (OF BETER GEZEGT TOETSENBORD) ALS JE NIKS ZINNIGS TE VERTELLEN HEBT!!!!
Jelle:
nja, kheb ook het gevoel dat gij dit niet hebt gemaakt.
ik zie deze link voor me: http://tinymce.moxiecode.com/example_word.php?example=true
voor de rest kan je niet veel doen behlave foto's uploaden wat blijkbaar ook niet 100% werkt.
Hier kan ik toch zo pist om worden he!!!!!!!!
LEES IS WAT TINYMCE IS, GOED ZO, EEN WYSIWYG EDITOR DUS GEEN CMS, NU HEB IK ER EEN CMS VAN GEMAAKT, EN WIL IK JULLIE VRAGEN OF ER NOG BUGS IN ZITTEN, DIT HEB IK DUS WEL ZELF GEMAAKT, DAN WEL NIET DE EDITOR, MAAR WEL HET SYSTEEM, DUS HOU VOORTAAN DIE KOP VAN JE (OF BETER GEZEGT TOETSENBORD) ALS JE NIKS ZINNIGS TE VERTELLEN HEBT!!!!
sorry ik zag je post maar nadat ik al gepost had, sorry als ik je kwaad heb gemaakt, het was niet de bedoeling. :/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelle -
@ Php Newbie: Ziet er mooi uit, maar kan het zijn dat het laden heel lang duurt :s ? Vind ik wel een beetje storend ;) .
Goed (of juist niet) dat het jou ook op valt
Ik weet niet of je dit voor grote getalen pagina's wilt gaan gebruiken, of serieus voor een hele site. Indien je aan 'ja' zat te denken adviseer ik je toch om de pagina met de lijst met pagina's en de editor te scheiden. Zo heeft de gebruiker meer overzicht en kan jij meer informatie plaatsen zoals 'laatst bewerkt' wat soms ook wel heel erg handig kan zijn.
Ik heb een vergelijkbaar systeem een tijdje geleden gemaakt voor iemand die een startend bedrijfje had, denk maar aan het type 'ik gebruik alleen Word, MSN & de grote blauwe E, de e van interne' en die kan er prima haar weg in vinden.
Ik heb een demo hier toendertijd gepost, ik kan topic helaas niet meer vinden.
(Okee, die definitie van die persoon is natuurlijk niet correct, maar je snapt dat ik doel op de gemiddelde pc-gebruiker)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
Het is zeker niet voor de gehele site bedoeld, maar alleen voor enkele pagina's waar content op staat die regelmatig aangepast moet worden.
Haal dat bezig met laden van de pagina weg, bijzonder storend.
iemand ideeen??
maar voor de rest ziet het er wel leuk uit.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Johannes
Ik vind hem heel mooi.
Ik ook :p
Maar dat laden is irritant, wel leuk, maar irritant..
Ik denk dat dat komt doordat er gewoon heel veel javascript uitgevoerd moet worden, alle afbeeldingen van de editor bij elkaar zijn 20kb, dus daar kan het toch niet aan liggen
Voor mijn nieuwe cms gebruik ik FCKeditor. Dit omdat deze 100% via php aan te sturen is, en ik dus gewoon een edit form via mijn class kan genereren, zonder lelijke strings te returnen, maar gewoon vanuit het FCK-object te werken :)