test eigen windows server..
ik heb een vraag ik ben op dit moment een test aan het draaien voor mijn eigen server.
mijn webadres is http://gigaserf.no-ip.info
als je wil voor mij kijken of mijn pagina word weer gegeven?
wil je het mij laten weten aub.....
en laten weten wat je eigenlijk ziet?
Thnx
vergeten poortje open te zetten?
Check je logfiles.
@ Jeroen, nee ik ben niet vergeten want ik heb dat in mijn router aangegeven.
ik ben net iets tegen gekomen. komt deze naam je bekend voor ? wamp
( http://www.en.wampserver.com/ )
nu moet ik weten van jullie welke is het beste?
windows server 2003 of WAMP ?
Thnx
Het andere is natuurlijk windows prut :D
Maar wat ik zou doen is je server op een linux comp. zetten.
Gr.
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/345/
Zelf doen leer je meer van, zo ingewikkeld is het niet (15 minuten) en je snapt daarna de onderliggende lagen beter.
Ik verkies apache boven IIS. Kwa stabiliteit, snelheid, mogelijkheden en veiligheid.
Zelf doen leer je meer van, zo ingewikkeld is het niet (15 minuten) en je snapt daarna de onderliggende lagen beter.
Ik verkies apache boven IIS. Kwa stabiliteit, snelheid, mogelijkheden en veiligheid.
heb je een router in je netwerk staan? misschien moet je even naar je port forwarding kijken...
maar ik gooi die windows server der uit en ga windows xp installeren. en dan die handleiding lezen van Arjan...
Ik denk dat je beter even kunt beginnen met een frisse start, zonder IIS en dan de handleiding van arjan toepassen...
Maar ik heb een vraag,zoms zie ik dat php scripts moeten op linux draaien. kan dat ook niet een of andere manier ook op windows draaien na dat ik die stappen heb gevolg van Arjan ?
Waarom is windows server een beter alternatief? Alleen omdat je je daar dan scheel aan gaat betalen? Alle voordelen die erin zitten ga je niet gebruiken (IIS, FTP etc), je gebruikt dus alleen de basis. Dan kan je net zogoed XP (PRO) gebruiken, of Windows2k (server als je eventueel wat meer wilt in de toekomst).
PHP scripts werken op php, en staan dus los van hun OS. Het enige probleem wat je tegen kan komen is dat Linux iets anders omgaat met zijn 'rechten'. Je kan dus niet zomaar bestanden wegschrijven /wijzigen etc.
Arjan is windows xp home ook goed?
xp is natuurlijk ook goed, maar ik bedoelde te zeggen dat je IIS van xp veel minder uitgebreid is, tenzij je geen IIS wilt gebruiken...
1)ik wil een eigen server Met.
2)php
3)mysql
3)mischien ftp.maar hoef niet.
4)zoms test draaien van php script.
5)makkelijk php.ini file te bewerken.want ik ga vaak gebruik maken van Sox en Zend optimizer enz enz.
6)goed beveiliging.
7)niet zo veel moeilijk om te installeren.
8)het maak mij niet zo veel uit welke besturingssysteem ik ga draaien.
9)wil gewoon mijn website simpel op internet zien.
en wat vinden jullie hier van wat moet ik nu gebruiken?
ik heb
windows Xp home
windows server 2003
linux suse 9.0
windows 98 se
Zet Apache PHP en mySQL op je Suse bakkie.
Windows XP Home is prima, met Apache en PHP/MYSQL kom je een heel eind en is veilig als je het goed doet.
Windows Server 2003 is ook prima, maar daar betaal je een godsvermogen voor terwijl je eigenlijk geen van de functies gaat gebruiken...
dus Arjan nu moet ik alleen die handleiding goed lezen en uitvoeren.nou een pogin dan...laat jullie wel weten als het mij is gelukt.
ik heb een vraag.
server type van PHP?
welke moet ik kiezen?
microsoft PWS on Windows 9X or Me
microsoft PWS on NT wordstation
microsoft IIS 3 0r Lower
microsoft IIS 4 or higher
microsoft IIS 6 or hinger
Apache
Xitami
?
weet iemand dit ?welke ik moet kiezen?