Testers gezocht voor CSS parser
ik ben bezig met een x(ht)ml + css -> pdf/image converter in php.
Voor de kritische geesten onder de forumbezoekers geef ik graag mijn beweegredenen mee:
* de huidige lib's, zoals bv die van Joomla!, ondersteunen geen enkele vorm van styling
* ik had mij voorgenomen om mezelf de W3C CSS2.1 spec. eigen te maken en ik vond er niet beter op dan de spec. volledig te implementeren.
De meaningfull css parser is nu 'klaar' maar ik zoek nog mensen die ingewikkelde (maar W3C-compat) statements willen testen. Na deze testfase wordt de code gereleased als beta onder GPL.
Vanwaar meaningfull?
-> Interpreteert de css code naar bruikbare waarden, dwz:
* samengestelde properties worden opgesplitst, bv:
font: 12px Arial, Helvetica, sans-serif; =>
$font-size=12px; $font-family='Arial,Helvetica,sans-serif';
* de waarde van enkelvoudige properties worden geinterpreteerd, bv:
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; =>
$font-family=array('Arial','Helvetica','sans-serif');
* Ongeldige waarden worden genegeerd (CSS 2.1 spec), bv: ongeldige lijst van fonts
* Kleuren worden omgezet naar een array(r,g,b)
* lokale uri's worden vervolledigd (enkel bij inlezen vanuit bestand)
M.a.w.: als het in de CSS2.1 spec staat dan wordt het op een betekenisvolle manier geinterpreteerd.
Wat doet hij niet?
* background-position: ben er nog niet uit hoe ik de regel volledig juist kan definieren, daarom voorlopig genegeerd.
* content en verwante properties: ik zou de enige zijn die ze ondersteund :D. Komt er ooit wel van.
* aurial stylesheet properties: nutteloos
* pseudo-elements/classes: komt er ooit wel van/nutteloos
Waarom zou ik helpen?
Uit interesse...
In ruil voor mijn (eeuwige?) dank...
Als je wilt vermeld ik je bij de credits?
Hoe kan ik helpen?
Gebruik hiervoor het formulier op http://blue-dns.com/css-parser/CSS.php
Geef je css code in bij "Input", klik op "Submit" en vergelijk het resultaat met je code.
Als je een foute interpretatie van bepaalde regels bemerkt post je deze hier zodat ik de fout kan zoeken.
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bluecherry
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.