Testers script: PhpMyLogon
Ik heb de laatste tijd mijn script 'Groot Inlogsysteem v2' wat aangepast, en hernoemd naar PhpMyLogon.
Grootste verandering is dat het nu meertalig is, met taalbestanden. (het is eigenlijk dus 'Groot Inlogsysteem v3', maar die naam beviel me niet).
Doordat ik het script dus behoorlijk heb gewijzigd, zoek ik eigenlijk mensen die mijn script willen testen en bugs bij mij willen melden.
Momenteel heb ik al 4 bugjes gevonden (hehe), dus deze hoeven niet hervonden te worden.
Alle bugs zet ik op:
http://phpmylogon.sourceforge.net/
en dan naar 'bugs' gaan (ergens onderaan).
Graag heironder even melden op wat voor systeem je getest hebt (webserver; php versie; mysql versie) en hoeveel kennis je van php hebt.
Tevens graag even melden wat je vond van de installatie, makkelijk, moeilijk etc.
Dus graag alle opmerkingen/aanmerkingen/tips/bugs hier posten, zodat ik er wat moois van kan maken.
Zodra ik de meeste bugs dicht heb, en uit het beta stadium ben, zal ik het script ook hier op PHPhulp posten.
Download: SourceForge.net rar & zip
Website: http://phpmylogon.sf.net (ipv sf kan ook sourceforge)
Alvast bedankt!
Ik weet al hoe dat komt, je hebt geen index... Dan weet ie niet wat ie moet starten. Dat vind ik wel een bug, maar goed. Waar moet ik mee beginnen? Welke file aanroepen?
In de setup:
Maak waar je een password invult een passwordfield.
Maak van de tabel standaard: phpmylogon, dit omdat veel mensen de tabel users al gebruiken.
in de drop-down -> true/false. Ga ervan uit dat de gebruiker een leek is. Ja/nee oid
Laat de gebruiker, wanneer admin, automatisch doorlinken naar de admin-page.
En als ik inlog, blijf ik ingelogd, ook als ik mijn browser afsluit en zonder aan te geven dat ik een cookie wil gebruiken.
Het grootste punt waar ik tegen aan loop is de navigatie. = Niet duidelijk
Tot zover dit. Voor PHP gegevens: www.magicfire.nl/info.php
Gecheckt in Firefox 1.5.? (de nieuwste)
Ziet er voor de rest netjes uit, succes !
Quote:
Securing pages go back
If you want to secure a page, include the safe.php file.
To do this, add at the top of the page:
for admin-pages you should use safe_admin.php instead of safe.php.
If you want to secure a page, include the safe.php file.
To do this, add at the top of the page:
for admin-pages you should use safe_admin.php instead of safe.php.
Zou je niet opteren voor require? Als er door een onbepaalde reden, weet ik veel welke, safe.php niet geladen wordt, krijg je gewoon een error, maar loopt het script door. En tada, toegang :)
Verder, in safe.php;
Quote:
if($dbpass == $_COOKIE['user_password']) {
Een cookie met een paswoord in? Md5 of niet, blijft een big nono. Je kan beter checken met andere dingen (:
Zoals jij het script nu gebruikt hebt, is eigenlijk niet de bedoeling van het script.
Het is 'slechts' een loginsysteem, en je zult zelf de links neer moeten zetten etc.
Navigatie is dus iets wat mij niet echt interesseert, want het is slechts een soort plugin. Je moet zelf alles maar in je website verwerken (klinkt misschien wat hard, maar 'tis nu eenmaal zo).
In de setup zijn passwordfields expres geen passwordfields. Dit om de reden dat de user nu zelf kan checken wat deze als wachtwoord ingeeft; en het toch enkel de setup is; dit eenmalig is. Het is toch wel wat duidelijker wanneer het niet zo is, hier is dus over na gedacht.
Trouwens compleet gemaakt met Firefox 1.5; niet gecheckd in IE ;).
@ Rafael
Vindt het een heel goed idee om require() te gebruiken ipv include(). Wat je zegt klopt inderdaad, en ik beschouw dit wel een beetje als een bug :).
Het lijkt mij eigenlijk geen groot probleem om md5-pswds in cookies te zetten, aangezien het haast niet te kraken is. Maar wat je zegt zit wel wat in.
Ik denk dat ik er in de volgende release in de database een extra veld make met cookie_secure; en hier een automatisch gegenereerde code in zet.
Misschien ook nog md5-codering overheen, maar dat lijkt me eigenlijk overbodig.
Bedankt voor de suggesties!
Jorik:
Het lijkt mij eigenlijk geen groot probleem om md5-pswds in cookies te zetten, aangezien het haast niet te kraken is. Maar wat je zegt zit wel wat in.
Net wel. Cookie stelen, bruteforcen, en daar ga je dan.. ;)
-label-veld gebruiken voor je forumliertjes. Grote voordeel is vooral bij het inloggen dat je op de hele tekst kan klikken, en niet alleen op die 'kleine' checkbox
-voor de admin, krijg je een dropdown menu. Stel, ik heb 500 gebruikers? Dan is dit niet echt handig. Ik zou denk ik gaan voor een lijst net volgende en vorige. (eventueel kan je nog een last-login datum of een ip-veld toevoegen, en dan daarop kunnen selecteren in dat overzicht) Uiteraard met zoekfunctie.
Admin zit ook wel wat in, ik denk dat ik dit inderdaad ga doen.
Is het genoeg als er enkel een zoek functie is ( LIKE '%".$iets."%'; dat bij username field?)
Hieruit concludeer ik dat het wellicht ook verstandig is de memberlist met pagina's te doen. Ook hier ene zoekfunctie of niet?
<p>
<label for="veld1">veld 1:</label>
<input id="veld1" name="veld1" type="text">
</p>
en als je ze mooi met CSS wilt stylen kun je dit doen:
label {
float: left;
width: 200px;
text-align: right;
padding-right: 5px;
}