text breekt af bij spatie
Johan vb
16/07/2012 20:38:32Waarschijnlijk een heel domme fout maar als ik gegevens opvraag uit mijn database in een formulierveld type text dan breekt deze tekst af bij de eerste spatie.
Wat doe ik fout?
Wat doe ik fout?
PHP hulp
08/11/2024 16:39:25Johan vb
16/07/2012 20:52:43Ik haal mijn gegevens uit DB met select en zet ze in array mysql_fetch_array($result)
dan gebruik ik
$vervoer = stripslashes($row['win_vervoer']);
en
om het weer te geven
echo "<input type = 'text' value =$vervoer size=\"50\" readonly=\"readonly\" name=\"vervoer\">\n";
Dit werkt perfect bij vb textarea maar niet bij text.
dan gebruik ik
$vervoer = stripslashes($row['win_vervoer']);
en
om het weer te geven
echo "<input type = 'text' value =$vervoer size=\"50\" readonly=\"readonly\" name=\"vervoer\">\n";
Dit werkt perfect bij vb textarea maar niet bij text.
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
echo '<input type="text" value="' .
$vervoer . '" size="50" readonly="readonly" name="vervoer">' ."\n";
?>
echo '<input type="text" value="' .
$vervoer . '" size="50" readonly="readonly" name="vervoer">' ."\n";
?>
Gewijzigd op 16/07/2012 21:01:07 door Ger van Steenderen
Johan vb
17/07/2012 08:28:18- SanThe -
17/07/2012 10:10:06Dat komt vast niet door die regel van Ger.
Maar zie je nu wat jouw probleem veroorzaakt? Dat komt doordat je geen dubbele html quotes gebruikt bij value=... dat moet value="..." zijn.
Maar zie je nu wat jouw probleem veroorzaakt? Dat komt doordat je geen dubbele html quotes gebruikt bij value=... dat moet value="..." zijn.
Johan vb
17/07/2012 11:03:17Ondertussen ben ik er uit.
Het werkt ook niet met dubbele maar met enkele
dus
echo "<input type = 'text' value ='$vervoer' size=\"50\" readonly=\"readonly\" name=\"vervoer\">\n";
Allen bedankt voor je hulp
J
Het werkt ook niet met dubbele maar met enkele
dus
echo "<input type = 'text' value ='$vervoer' size=\"50\" readonly=\"readonly\" name=\"vervoer\">\n";
Allen bedankt voor je hulp
J
Erwin H
17/07/2012 11:13:02Dat komt omdat je de dubbele en enkele verkeerd om plaatst. Eigenlijk moet je voor HTML attributen dubbele gebruiken. Dit zou dus correct zijn (en is ook wat Ger al gaf):
Waarbij je dus ook niet meer hoeft te escapen en ik heb ook meteen de variabele buiten quotes gehaald.
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
echo '<input type="text" value="'.$vervoer.'" size="50" readonly="readonly" name="vervoer">';
?>
echo '<input type="text" value="'.$vervoer.'" size="50" readonly="readonly" name="vervoer">';
?>
Waarbij je dus ook niet meer hoeft te escapen en ik heb ook meteen de variabele buiten quotes gehaald.
Gewijzigd op 17/07/2012 11:15:10 door Erwin H