text in tabel
Ik heb een aantal tabellen die door een db met text worden gevuld. Te lange text regels worden bij de spaties automaties afgebroken en op een nieuwe regel geplaatst. Maar als er geen spatie aanwezig is wordt er niet afgebroken en ziet de tabel er vervolgens niet meer uit.
Kan ik nu iets in het script ingeven dat er altijd na een bepaald aantal tekens een nieuwe regel moet komen?
BVD
Om het probleem op te lossen zou ik eerst eens naar de opmaak kijken.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Bovendien heb je het vaak als mensen scripts kort proberen op te schrijven, of met URLs.
Volgens mij kun je dit tegengaan met wordwrap.
Je krijgt dan inderdaad wel dat de tekst op 'vreemde' plaatsen wordt afgebroken, maar dat kan nou eenmaal niet anders...
Gewijzigd op 13/05/2005 13:31:00 door Jordi
Zo te zien zou de oplossing ook in het phphulp script verwerkt kunnen worden.
Ik heb al het volgende bedacht.
if(strlen($uitkomst['plek_naam'])>20){
$uitkomst['plek_naam']=substr($uitkomst['plek_naam'],0,20);
}
Nu wil ik eigelijk dat na de 20 karakters een spatie wordt geplaatst in de regel. Dan is het probleem volgens mij opgelost doordat er dan wel een nieuwe regel gestart wordt.
m'n tabel ziet er gelijk rustiger en "debiel bestendig" uit.
In het werkend houden voorals er mensen eens wat anders doen dan ze zouden moeten doen gaat nog de meeste tijd zitten.
Bedankt
wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
Dit willen we dus niet.
if(strlen($uitkomst['plek_naam'])>18){
$uitkomst['plek_naam']=wordwrap($uitkomst['plek_naam'], 15, "<br>", 1);
}
Dit werk wel maar er zit één nadeel aan.
Als er wel spaties in de regel zitten dan zou hij gewoon niets moeten doen. Hij moet dus alleen ingrijpen als er geen spaties in de regel zitten.
Code (php)
zoiets? (even uit de losse hand)
zal er eens een vervolg boek op naslaan,
maar het werkt.
Bedankt
Dat is dan ook Bas zijn bedoeling geweest :)
(wat ik bij code nog wel erg mis zijn regelnummers. Zou een mooie toevoeging zijn)
Zou dat zin hebben? Meestal post je toch maar een stukje van het script... Dus het enige nut is dat je makkelijker kan aangeven welke regel je bedoelt...
Elwin
Willem-Jan:
Precies daarvoor ja.Dus het enige nut is dat je makkelijker kan aangeven welke regel je bedoelt
Elwin:
Vreemd genoeg, als ik de broncode van bijv. deze pagina in mijn dreamweaver laad, geeft hij de <code>-tags een groene kleur, de kleur van eentabel, en niet blauw zoals het hoort. Zou het er iets mee te maken hebben? (Opera 8 en IE hebben geen problemen ermee...)Weetje wat ik meer mis bij de codes @ PHPhulp? Dat het geen fixed-font is in Firefox.. :S
Waarom proberen jullie niet dat het script het alleen doet bij woorden met een x-aantal letters of meer hebben
mijzelf:
strlen($woord)>18