text rpg; status weergeven op elke pagina.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Claus

claus

08/11/2007 21:05:00
Quote Anchor link
*zucht*
ik vind het echt nimeer, ik wil dus de bneste methode hebben om te zorgen dat een gerbuiker zich inlogd en zijn stats worden weergegeven op elke pagina.

ik heb een mysql tabel met vanalle stats(incl. naam en wachtwoord ), Het inlog scriptje lukt wel (ik doe dit met 'post' naar 1 pagina,spijtig genoeg zijn die variabelen alleen beschikbaar voor die ene pagina) maar als je, zonder dat je inlogt, de url veranderd naar een pagina(niet de pagina met de post variabelen dan) die alleen voor ingelogde personen beschikbaar zou moeten kan je die ook bekijken (dat is dus niet de bedoeling he). ik heb niet een script dat niet werkt maar ik heb nog helemaal geen script. want ik weet niet hoe ik zou moeten beginnen.

oke ietwat moeilijke uitleg, maar kunnen juyllie me helpen?
ben redelijk nieuw met php =\

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 07:15:20

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

08/11/2007 21:13:00
Quote Anchor link
als je er niet bij had gezegt dat het voor een criminals/rpg game was had ik je geholpen.

Sterf criminals!!!!!!!!!!!¡

Claus

claus

08/11/2007 21:16:00
Quote Anchor link
had ik dan gezegd dat het een criminals site was? lol xD
srry als je er iets tegen hebt, ik was zo'n jaar geleden met dat idee begonnen en nu hoor ik eigelijk pas hoe overbevolkt internet is van criminal sites, ik ga proberen een origineel verslavend onderwerp te vinden =\

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

08/11/2007 21:19:00
Quote Anchor link
dan ben je hier verkeerd, de diehard phphulpers haten criminals, vraag Jonathan maar

Claus

claus

08/11/2007 21:22:00
Quote Anchor link
ik zeg toch ook dat ik geen criminal site meer wil, te veel gebruikt, i know.
maar tegen text rpg's hebben ze hier toch niets he?

btw, wie is Jonathan? D=, srry niew :)

Steven Hack

Steven Hack

08/11/2007 21:44:00
Quote Anchor link
Probeer met frames te werken. Zodat je de bovenkant van de je Site gebruikt om je stats te weergeven, en daaronder (in een andere frame) Het main gedeelte plaatst. Het kan ook met include maar ik denk dat frames het makkelijkst is, is overigens gewoon html.

Hipska BE

Hipska BE

08/11/2007 21:47:00
Quote Anchor link
met javascript kan je ook tabs maken al dan niet met ajax erbij..

moet je maar even zoeken op google

Niek Weevers

Niek Weevers

09/11/2007 10:16:00
Quote Anchor link
aapjuh schreef op 08.11.2007 21:44:
Probeer met frames te werken. Zodat je de bovenkant van de je Site gebruikt om je stats te weergeven, en daaronder (in een andere frame) Het main gedeelte plaatst. Het kan ook met include maar ik denk dat frames het makkelijkst is, is overigens gewoon html.

Ben je wel goed wijs. Of is het gewoon een leuk geintje?

09/11/2007 10:28:00
Quote Anchor link
zal wel een geintje zijn :P

Robert Deiman

Robert Deiman

09/11/2007 10:37:00
Quote Anchor link
@claus
Inderdaad hebben we hier een hekel aan Criminals. Niet aan het idee op zich, maar omdat er zoveel zijn die uitermate slecht en onveilig gescript zijn.
Je kan dus eigenlijk beter zeggen: We hebben een hekel aan slecht gejatte onveilige scripts.

@aapjuh

Waarom Frames? frames zijn helemaal niet nodig, sterker nog. Ik zou je zelfs afraden om frames te gebruiken.

Overigens ben ik zelf ook bezig met iets dergelijks, in mijn echte vrije tijd, en in tijden van verveling. Niet echt een criminal maar wel (grotendeels) een textbased RPG opzet. Alleen dan wel goed beveiligd enzo.

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

09/11/2007 10:45:00
Quote Anchor link
Als iemand een criminals wil maken, hun probleem toch..
Ik ben er niet tegen (dus je hoeft ook niet voor mij te praten Tommy ;])

@ Claus: Zoek op internet maar eens hoe je met PHP Sessions moet omgaan.

- -

- -

09/11/2007 10:51:00
Quote Anchor link
Tommy schreef op 08.11.2007 21:19:
dan ben je hier verkeerd, de diehard phphulpers haten criminals, vraag Jonathan maar

En wat zegt Jonathan?

DIT:
Quote:
Wij haten criminals.
Wij geven geen hulp bij niet zelfgemaakte criminals.
Wij haten mensen die niet zelfgemaakte criminals bezitten.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -

- SanThe -

- SanThe -

09/11/2007 10:56:00
Quote Anchor link
@Jonathan en Tommy: Doe even relaxed. Jullie kunnen/mogen niet spreken voor iedereen. Heb je niks te melden, post dan niet.

Steven Hack

Steven Hack

09/11/2007 13:38:00
Quote Anchor link
@Robert: Verklaar je nader? Waarom geen Frames, ik gebruik het ook voor mijn huidig projectje ( http://jonkos.profusehost.net ) en het werkt goed.
Maar omdat jij waarschijnlijk een goede reden hebt om dat niet te doen ben ik toch even nieuwsgierig.

Joren de Wit

Joren de Wit

09/11/2007 13:44:00
Quote Anchor link
Frames zijn antiek. Frames houdt google niet van. Frames bieden je niet de flexibiliteit die een CSS layout je biedt...

Meer nodig?

Gerben G

Gerben G

09/11/2007 13:52:00
Quote Anchor link
gebruik in plaats van Frames gewoon Divjes met CSS kun je veel meer mee. en google kan je site dan ook fatsoenlijk indexeren

Jacco Engel

Jacco Engel

09/11/2007 13:58:00
Quote Anchor link
Quote:
Wij haten criminals.
Wij geven geen hulp bij niet zelfgemaakte criminals.
Wij haten mensen die niet zelfgemaakte criminals bezitten.

Hierover 2 dingen :

1. De TS geeft aan dat het om een textbased RPG gaat. Niet dat het om een criminal gaat. Dus daar zit al 1 fout.

2. Verder wat ik uit dit topic heb begrepen is dat TS hem juist WEL zelf wil maken.

Dat wil ik er over kwijt.

Robert Deiman

Robert Deiman

09/11/2007 16:00:00
Quote Anchor link
@claus

Voor het ophalen van die gegevens -> Zet bijvoorbeeld een unieke hash in een sessie variabele en in de tabel waarin je bijhoud wie ingelogd is.
Vergelijk die sessie variabele met de gegevens in je database en haal met behulp van de userid die je dan krijgt de benodigde data uit je database.

(waarom die hash? Veiligheid, een sessie met alleen het sessie_id is gemakkelijk te maken)

Claus

claus

09/11/2007 16:46:00
Quote Anchor link
robert
dus ik kan moeilijk anders dan gewoon de mysql tabel een veld aan te maken waarmee ik check of de persoon is ingelogd of niet? dit was mijn eerste manier om het te doen maar ik bedacht me dat het best wel lang kon duren een veld in een tabel in een mysql database elke keer opnieuw aan te passen?

-'kga effe zoeken wat een hash is =P-

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

09/11/2007 16:51:00
Quote Anchor link
@ claus: een hash kun je maken met sha1. Als string kun je van alles meegeven (denk aan username en IP aan elkaar geplakt of zo).

Claus

claus

09/11/2007 17:01:00
Quote Anchor link
ik had net er iets over gelezen, maar ik denk dat ik eerst moet leren hoe je een pass kraakt voor ik een pass kan beveiligen.

als ik het goed begrijp is een hash zoiets als de functie md5, alleen met een andere code die hij genereert?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door claus

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.