text rpg; status weergeven op elke pagina.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Robert Deiman

Robert Deiman

09/11/2007 17:29:00
Quote Anchor link
Je hoeft niet te leren hoe je een pass kraakt voor je het kan beveiligen! Zet een password met SHA1 in je database. -> Niets moeilijks aan. Bij inloggen controleer je of de hash in de database (het met SHA1 beveiligd password) overeenkomt met de SHA1 hash van het in het inlogformulier ingevulde password.
SHA1 is netzoiets als de MD5 functie. Een hash is gewoon een samengesteld geheel, aan de hand van bijvoorbeeld een string.

Een SHA1 of MD5 hash is alleen met Bruteforce te kraken (-> Alle mogelijkheden afgaan). Als je een hash samensteld van een username/ip adres en wat willekeurige tekens, die opslaat in je database wanneer iemand is ingelogd, met de tijd waarop de laatste actie plaats heeft gevonden, zit je wel vrij goed. Zet diezelfde hash in een sessie of cookie en controleer of deze overeenkomen.

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 10:07:46

Claus

claus

09/11/2007 17:34:00
Quote Anchor link
aargh.

hoe kan ik nu de username met de status 'ingelogd of niet' vergelijken als ik de juiste username niet kan ophalen uit de database?
dit is dus een pagina die alleen ingelogde gebruikers mogen bekijken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<html>
<head>
</head>
<body>
<?php
include('connect.php');
$naam = '/*EN HIER WEET IK DUS NIET WAT IK MOET INVULLEN*/';
$loggedin = mysql_query("SELECT naam FROM users WHERE naam = $naam");
if($loggedin == '0') {echo 'Niet ingelogd';}
if($loggedin == '1') {echo 'Ingelogd';}

include('close.php');
?>

</body>
</html>

Robert Deiman

Robert Deiman

09/11/2007 18:13:00
Quote Anchor link
Die haal je op door:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$query = "SELECT username FROM tabel WHERE ingelogdhash ='".$_SESSION['hash']."'";

Of je slaat hem op in je sessie.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.