text uit db met beperking...
Tommy
15/04/2005 17:39:00Hallo, ik heb een games script dat dus een uitleg geeft over een game. De beschijving van de game wordt zo weergegeven:
' .$list->text. '
nu is mijn vraag hoe zorg ik ervoor dat er maar een aantal regels uit deze tekst worden gehaald en dat deze dan worden afgebroken met een >>> en als ze dan op de >>> klikken moeten ze worden doorgestuurd naar een pagina die ik zou moeten kunnen instellen in de database. Die pagina zou op zijn beurt moeten detecteren welke game je hebt geselecteerd zodat dan alle gegevens van de game worden weergegeven;
al je niet snap wat ik bedoel zegt het dan....
' .$list->text. '
nu is mijn vraag hoe zorg ik ervoor dat er maar een aantal regels uit deze tekst worden gehaald en dat deze dan worden afgebroken met een >>> en als ze dan op de >>> klikken moeten ze worden doorgestuurd naar een pagina die ik zou moeten kunnen instellen in de database. Die pagina zou op zijn beurt moeten detecteren welke game je hebt geselecteerd zodat dan alle gegevens van de game worden weergegeven;
al je niet snap wat ik bedoel zegt het dan....
PHP hulp
15/11/2024 15:27:34Jelmer -
15/04/2005 18:53:00Quote:
nu is mijn vraag hoe zorg ik ervoor dat er maar een aantal regels uit deze tekst worden gehaald en dat deze dan worden afgebroken met een >>>
Je kunt substr() hiervoor gebruiken of als je echt letterlijk de regels wilt hebben, dan kun je gaan voor explode("\n");
Wat heb je verder nog voor een informatie in je $list-array staan? Kun je daar niet iets uit gebruiken (id bijv) om een link van te maken?