text-shadow of image gebruiken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Milo S

Milo S

28/01/2011 17:24:17
Quote Anchor link
Beste,

Ik ben klaar met mijn design en wil nu graag alles gaan scripten. Alleen gebruik ik photoshop bij sommige tekst gedeeltes een witte gloed er omheen.

Nu vraag ik mij dus af, hoe ga ik die gloed krijgen? Aangezien het tekst is wil ik het liefst geen afbeelding gebruiken, maar gewoon tekst en CSS text-shadow. Het punt is alleen dat text-shadow alleen naar links onder / boven of rechts onder / boven gaat, en niet aan alle kanten?

Weet iemand hoe ik dit het best kan oplossen? Zijn er tricks in CSS voor text-shadow dat het wel kan?

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

09/01/2025 17:04:36

Wouter J

Wouter J

28/01/2011 17:31:50
Quote Anchor link
Als je 0px 0px gebruikt kan je de gloed naar beide kanten doen.

Let er wel op de alle IE's (dus ook IE9) deze declaration niet gebruiken. Hier zul je dus wel moeten werken met images. Je kan ervoor kiezen gebruik te maken van conditional comments en daardoor alleen images te gebruiken voor IE. Dit omdat alle andere browsers het wel al volledig ondersteunen.

Edit:
Even een voorbeeld code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
text-shadow: 0px 0px 5px #FFF;
Gewijzigd op 28/01/2011 17:32:48 door Wouter J

Milo S

Milo S

28/01/2011 17:56:45
Quote Anchor link
Hmmmz, tja nooit aan gedacht eigenlijk :$.

Ja IE komt wel goed, wel weer jammer van microsoft....
Bedankt Wouter!

Helaas is die niet zo scherp als in photoshop, beetje jammer...

Ik zit net te denken, kan ik niet gewoon afbeeldingen gebruiken, en het kleine beetje tekst in hun tags zetten met visibility: hisswn; Hierdoor heeft google wel zijn content, maar heb ik wel alles zoals ontworpen...
Gewijzigd op 28/01/2011 18:52:23 door Milo S

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.