Thuis Opleiding LOI
Ik heb gisteren de boeken van LOI aangevraagd voor PHP. Is hier al iemand aan begonnen/afgerond? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe goed dit werkt en of het nuttig is.
Groeten Donny
Enkele jaren geleden kreeg ik van een kennis zo'n boek in mijn handen gedrukt. Vreij recent.... Tenenkrommend van de fouten, er werd nog HTML 3 in besproken over tabellen en frames, een minimale basis van CSS, waarin niet een beschreven werd hoe je een heel design in CSS en HTML kan opbouwen.
Ik heb het dan wel over de cursus HTML en CSS, maar ik hoop dat die PHP-versie in ieder geval de volgende eisen heeft:
- variabelen buiten quotes
- bespreking over veiligheid, en dan met name XXS en SQL-injection
- goede foutafhandeling
- Geen die() technieken
- Superglobals met $_GET en $_POST enzo. Altijd handig om even te controleren.
Gewijzigd op 07/09/2011 11:39:14 door - Ariën -
Je kunt altijd nog zelf boeken kopen in de winkel, zo kun je ter plekke controleren of er gebruikt wordt gemaakt van oudere technieken ipv moeten afwachten hoe up to date de boeken zijn die je via zo een 'opleiding' verkrijgt.
Bij vragen/problemen heb je altijd nog het internet en fora zoals deze hier, dus ik vind een opleiding van de LOI en soortgelijke instanties weggegooid geld.
Alternatief is natuurlijk een echte opleiding met een fysieke leraar, zo kun je direkt je vragen stellen aan die leraar, lijkt mij toch beter, helaas zijn die natuurlijk wel vaak een stuk duurder.
Gewijzigd op 07/09/2011 12:46:20 door John Acid
Over de tutorials: Hoeveel tutorials zijn er niet gemaakt door beginners en zitten barstensvol fouten? Er wordt vaak uitgelegd hoe een methode werkt. Om een enkel voorbeeld te noemen:
Een form aanmaken wordt wel uitgelegd hoe je de "input" velden moet maken. Maar hoe je deze moet verwerken in je PHP script wordt er nergens uitgelegd.
Ik ben ook opzoek geweest naar iemand die het mij zelf wilt leren tegen een betaling omdat wanneer je dan vragen hebt deze direct kan stellen met een direct antwoord. En bovendien, als je het leert van internet heb je moeilijker kans op een baan in de ICT omdat je moet bewijzen wat je kan;)
Met een LOI cursus php heb je ook niet meteen kans op een baan in de ict. Je wordt geen ontwikkelaar door een taal, cobol, php, java of wat dan ook te leren. Zonder achtergrond in ontwikkelen zoals bijvoorbeeld een HBO opleiding, cursussen gestructureerd ontwikkelen, datamodelleren en dergelijke blijf je rommelen in de marge of jarenlang hangen op hetzelfde knutselnivo.
Gewijzigd op 07/09/2011 15:46:40 door John Acid
Ik heb het certificaat hier liggen met een 10 erop. Waarde? 0,0 naar mijn mening.
PHP with MySQL Essential Training
PHP with MySQL Beyond the Basics
Het zijn wel engelse cursussen.
De 1e is echt basis php. En de 2e gaat wat dieper in op OOP en geeft wat hints naar MVC.
Echter werkt de link niet die in het boek staat.
www.troutworks.com/phpbooks
Hier zou je de voorbeeldcode kunnen downloaden.
Ook heb ik een oud boek gekregen.
Gewijzigd op 10/09/2011 17:25:11 door henry Campen
PHP with MySQL Essential Training
PHP with MySQL Beyond the Basics
Het zijn wel engelse cursussen.
De 1e is echt basis php. En de 2e gaat wat dieper in op OOP en geeft wat hints naar MVC.
[/quote]
Helaas kom er niet meer op.
P.S Zie net op bol.com dat dit boek maar € 65,00 kost.
Had ik dat maar geweten meer tegenover nu 517,-
Gewijzigd op 28/09/2011 20:09:25 door henry Campen
Is er iemand die mij kan helpen met het voltooien van deze cursus, dus vooral de eindopdracht. Uiteraard met een compensatie.
Mijn e-mailadres is: **knip**
Groet, Bjorn
Gewijzigd op 10/10/2023 16:15:55 door - Ariën -
We willen graag helpen, maar het lijkt mij niet de bedoeling dat we jouw werk gaan doen.
Als je specifieke vragen hebt kan je een nieuw topic openen. Dit topic is van 2011 en omdat het onnodige notificaties met zich meebrengt, sluit ik dit topic. Ook is het niet de bedoeling om je e-mailadres hier te delen omdat de hulp via het forum loopt.
Je bent vrij om een nieuwe topic te openen die aan de voorwaarden voldoet.