[Ticketsysteem] database
In dit systeem moet het mogelijk zijn verschillende soorten tickets aan te maken.
Elk ticket heeft een vast deel ( zoals ticketnr, omschrijving, enz ) en een variabel deel ( dit hangt dus af van het soort ticket ).
Hoe zou ik dit volgens jullie het best in mijn database kunnen verwerken?
Zelf zat ik aan iets te denken als een tabel ticket waar alle standaard data in komt en dan een tabel per ticketsoort waarin overige velden worden opgeslagen. Is dit de juiste denkwijze of heeft iemand een betere oplossing?
Alvast bedankt,
Martijn
Gewijzigd op 30/06/2010 23:27:13 door - -
Ik begrijp je even niet, zal proberen/ zeg me als het dit niet is..
ik zou, een db maken voor de soorten tickets.
TicketID | Beschrijving | Andere vaste dingen die er bijhoort
en dan bv voor de gebruikers.
Id | UserID | TicketID | Andere dingen die specifiek verbonden zijn aan die gebruiker
Bedoel je zoiets?
gr
Cédric
Als je een ticket aanmaakt kan je het soort ticket selecteren.
Aan de hand van het soort ticket dat je selecteert veranderd het formulier.
Nu wil ik die tickets opslaan in de database, hoe kan ik het beste die verschillende soorten tickets opslaan. Het aanmaken van een aparte tabel per soort ticket ( een deel van het ticket word hierin opgeslagen ) geeft toch een beetje een raar gevoel.
Dus:
Ticket
TicketID | Beschrijving | enz
Ticket soort 1
TicketID | . | ,
Ticket soort 2
TicketID | ? | !
hier wat mee kan.
Kijk eens of je SanThe Nvt op 30/06/2010 23:53:05:
Kijk eens of je hier wat mee kan.
Dit ken ik, daarom wil ik geen velden in de tabel ticket voor de verschillende soorten tickets. Waarschijnlijk word het dan een tabel per ticket naast de tabel Tickets...
Op de een of andere manier heb ik hier een beetje raar gevoel bij vandaar dat ik het hier even heb gepost.
Wat zijn dan de concrete verschillen tussen de tickets?
Dus 2 tabellen: "ticket_soort" en "ticket_gebruiker". In ticket_gebruiker refereer je met een id naar de ticket_soort.