tijd en datum in UPDATE query
maar als je langer offline bent geweest, zijn er natuurlijk meer langs gekomen. het probleem is dan, dat als jij na 25 min weer online komt, er dus 2 ladingen langs zijn gekomen, maar het duurt nogmaar 5 min tot de volgende update.
dus nu wil ik weten, hoe kan ik met mysql in een UPDATE query, zeggen dat mysql de datetime van 5 min geleden moet pakken?
kan iemand me miss helpen?
Ps. Negeer diegene die wat over cron-jobs gaat roepen, die heb je namelijk helemaal niet nodig. Besteed daar dus geen tijd aan.
@frank: ik had die ook net gevonden, maar die werkt alleen maar met select.
ik heb die query's geprobeerd in een UPDATE query, maar het werkte schijnbaar niet.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
$stamp = time();
$Time = strftime("%H:%M:%S", $stamp)."<br>\n";
$sql = "UPDATE spel SET Tijd='$Tijd', Datum='$Datum' WHERE ID='$ID'";
$result = $mydb->doQuery($sql) or die("fout bij uitvoeren query");
$Time = strftime("%H:%M:%S", $stamp)."<br>\n";
$sql = "UPDATE spel SET Tijd='$Tijd', Datum='$Datum' WHERE ID='$ID'";
$result = $mydb->doQuery($sql) or die("fout bij uitvoeren query");
hoop dat je hier iets mee bent
maar kun je er miss ff commentaar bij zetten, ik ben nog niet echt zo goed met mysql...
Quote:
1) Het is onzin dat rekenen met datums en/of tijden alleen in SELECT-queries zou kunnen.@frank: ik had die ook net gevonden, maar die werkt alleen maar met select.
ik heb die query's geprobeerd in een UPDATE query, maar het werkte schijnbaar niet.
2) 'schijnbaar' ? Dan heb je blijkbaar niet goed getest, een query gaat fout (syntax is niet goed), levert geen resultaten op (er zijn geen resultaten) of levert een aantal resultaten op. Dat is toch vrij eenvoudig te testen.
Tip: Begin eenvoudig! En vergeet dus even wat het einddoel is, je moet eerste leren omgaan met deze functies. Het einddoel komt daarna nog wel een keertje.