Tijd in secondes weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roland Janzzen

Roland Janzzen

12/11/2011 20:03:43
Quote Anchor link
Hallo lezer,

Ik heb een beetje een rare titel gekozen voor dit topic, maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Ik heb een scriptje wat weergeeft hoelang iets geleden is. Dit wordt gedaan in dagen, uren en minuten. Dus zoiets als: "Dat is 2 dagen, 4 uur en 59 minuten geleden".

Om nu nóg exacter te zijn wilde ik dit aanvullen met secondes. Alleen, ik krijg het niet voor elkaar. Ik gebruik onderstaand script:

Quote:
$timenow = time();
$timepast = "$tijd";

$dateDiff = $timenow - $timepast;

$fullDays = floor($dateDiff/(60*60*24));
$fullHours = floor(($dateDiff-($fullDays*60*60*24))/(60*60));
$fullMinutes = floor(($dateDiff-($fullDays*60*60*24)-($fullHours*60*60))/60);

echo '<span style="font-family: Arial; font-size: 11px; color: #000000;"><b>';
echo "Dat is $fullDays dag(en), $fullHours uur en $fullMinutes minuten geleden.";

Er zal een entry aangemaakt moeten worden zoals $fullSeconds, maar dan? Ik heb al van alles geprobeerd om het script te 'laten rekenen', maar ik krijg de regel met de secondes er niet goed in, het script werkt niet of toont heel andere getallen.

Wie kan de laatste regel, voor de secondes toevoegen?
Alvast hartelijk dank,

Roland.

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 01:41:50

- SanThe -

- SanThe -

12/11/2011 21:21:00
Quote Anchor link
$fullSeconds = $dateDiff-($fullDays*60*60*24)-($fullHours*60*60)-($fullMinutes*60);

Roland Janzzen

Roland Janzzen

12/11/2011 22:58:04
Quote Anchor link
Wauw... en ik zit al uren te vogelen met allerlei getallen en dit werkt dus gewoon!
Super bedankt voor het snelle antwoord, en ja, nu ik het zo zie is dit natuurlijk een logische regel... Nou, in elk geval weer wat geleerd!

Nogmaals dank!

Roland.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.