Tijd om het niveau wat op te krikken?
Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »
- Vaker slotje
- Meteen verwijzen naar Adjes cursus
- Meteen verwijzen naar [faq][/faq]
Idee:
- Schop een mod zoals ze bij PHPFreakz hebben zodat topics sneller gesloten kunnen worden
Gewoon een bescheiden linkje. Wat niet te veel opvalt, zodat er ook niet te snel misbruik van wordt gemaakt.
Ook beperkingen op dubbelposten lijkt me een goed idee. Mensen bumpen hun topic al na een half uur. Dat lijkt me nou niet echt de bedoeling. Na twee dagen is goed, maar niet na een half uur.
Niemand hoeft op een post antwoord te geven!!
Het geven van een antwoord is volledig vrijwillig en staat een post je niet aan (omdat je hem bijvoorbeeld te dom vindt of dat je hem al 1 miljoen keer hebt gezien) sla de post dan over is mijn (gratis) advies ;-)
Je ergeren dat is een probleem wat aan jou ligt en naar mijn mening door jezelf opgelost dient te worden. Komt dit ergeren wel door dit forum of is dit slecht een "trigger" en was je al geirriteerd.....
Ik vind dat je niet kan niet stellen wanneer je zelf op een "hoger" niveau zit met PHP dat een "beginner" dan maar niet meer de vraag die je 1 miljoen keer al hebt gehoord niet kan stellen. OK ik weet dat ik overdrijf echter dit forum heet PHPhulp en nergens staat dat je eerst een bepaald niveau of bepaalde manier van vragen moet handteren los van de netetiquette die we natuurlijk allemaal handteren ;-)
Een andere oplossing is een tweede forum erin zetten waar de Hogere PHP´ers zich kunnen vertoeven en vermaken met zeer moeilijke PHP/vraagstukken. Op die manier word je verschoond van het lagere niveau en kan je ergens wel je PHPtanden inzetten.
Enfin just my thoughts....
* Tijd voor een nieuwe poll, denken jullie ook niet??
Ja idd :)
Ik denk dat we voor onszelf even een lijst moeten gaan samenstellen van topics met standaardvragen die beantwoord zijn. Zodra er dan weer een van die vragen wordt gesteld, dan plak je een link naar dat topic erin, en ben je klaar. Daarom wordt alles onthouden.
Daarnaast zou de zoekfunctie van het forum eens echt fatsoenlijk moeten worden gemaakt (Volgens Jan was full text in boonlean mode heel snel en makkelijk, waarom dan niet gebruiken hier?) en meer aanzetten tot het gebruik ervan. Alleen mensen die hier al langer rond zwerven kennen die site:phphulp.nl-google truk.
Maar geen appart forum, alsjeblieft niet. Dan wordt de scheiding alleen maar groter. Nu blijft het forum wat inhoud hebben doordat er ook echte problemen in staan. Is ook goed voor de afwisseling.
Gewijzigd op 07/01/2006 18:23:00 door Jelmer -
Hierbij hoort per definitie wel een goede zoekfunctie.
PHPerik:
En die laat hier te wensen over :-(Hierbij hoort per definitie wel een goede zoekfunctie.
Ik wil best ff een class voor het toevoegen van \r\n's en \t's maken =)
van:
Het geven van een antwoord is volledig vrijwillig en staat een post je niet aan (omdat je hem bijvoorbeeld te dom vindt of dat je hem al 1 miljoen keer hebt gezien) sla de post dan over is mijn (gratis) advies ;-)
Maar dan heb ik de post al gelezen en ben ik alweer geïrriteerd :o)
Maar over het algemeen kan ik vragen best hebben van beginners, zelfs als ze al honderden keren eerder zijn gesteld op het forum (bv. headers already sent, parse errors etc.). Waar ik me vooral aan erger is het niet letten op de spellen, en al helemaal niet als ze in de topic naam voorkomen; dat controleer je toch even voordat je op 'bericht plaatsen' drukt?! Zoals nu staat er: neiuwsisteem ->toevoegen.php. Oké, je kan slechts zijn in de Nederlandse spelling, maar tenzij je peuter bent of dyslectisch hoor je zoiets toch normaal te kunnen schrijven. 't Lijkt wel een md5-hash potver. Kijk, ben ik alweer geïrriteerd :o/
En af en toe een spelfout, of zelfs redelijk vaak maakt me niet zoveel uit.* Maar het moet nog wel te lezen zijn, en niet zo dat ik eerst 10 minuten bezig ben met decoderen. Dan heb ik het bericht meestal alweer weggeklikt, maar dan moet ik weer even stoom afblazen voordat ik het volgende bericht lees. Wat overigens niet automatisch inhoudt dat ik een heethoofd ben die continu computers slaat.
Dus: stel zoveel beginnersvragen als je wilt (doch wel eerst eventjes zoeken en zelf proberen; daar leer je zelf ook het meeste van), maar let alsjeblieft een beetje op de spelling en geen Jip en Janneke-taalgebruik vol omgehusselde woorden op het forum.
Just my 2 cents
* En nu niet mijn hele bericht gaan doorzoeken op spijl- of stijlfouten, want die maak ik ook. Maar ik heb wel de indruk dat mijn post redelijk te volgen is ;)
Edit:
@Legolas: dat is ook een goeie, zeker met indents. Als je nu code typt gebruik ik iedere keer weer de tab-toets om in te springen en dan zit je alweer uit het textveld :) Zou wel makkelijk zijn om gewoon door te kunnen typen.
Gewijzigd op 07/01/2006 21:55:00 door Winston Smith
Kasper:
[...]
Edit:
@Legolas: dat is ook een goeie, zeker met indents. Als je nu code typt gebruik ik iedere keer weer de tab-toets om in te springen en dan zit je alweer uit het textveld :) Zou wel makkelijk zijn om gewoon door te kunnen typen.
Edit:
ben al bezig met een codeCleaner class =)
Legolas:
ben al bezig met een codeCleaner class =)
Wreed! ^^
Wanneer ga je hem afhebben en wanneer zal Bas hem erop gooien?
Als ik een beetje opschiet heb ik al heel snel een eerste versie =)
Webmakerij:
Even enkele punten
Punt 1
Een FAQ is er ook KIJK MAAR [faq]1[/faq]
Je roept het geheel als volgt aan: [ faq ] nummer [/faq]
Punt 1
Een FAQ is er ook KIJK MAAR [faq]1[/faq]
Je roept het geheel als volgt aan: [ faq ] nummer [/faq]
Als je toevoegingen hebt ik ben bereikbaar
Quote:
Punt 2
Sneller topics sluiten, misschien meer mods?
Punt 3
Flut-sites (beltonen, gratis hosts e.d.) sluiten
Punt 4
Een betere zoekfunctie werkt ook wel aardig
Sneller topics sluiten, misschien meer mods?
Punt 3
Flut-sites (beltonen, gratis hosts e.d.) sluiten
Punt 4
Een betere zoekfunctie werkt ook wel aardig
Laatste moet je bassie even slaan :)
Gewijzigd op 07/01/2006 22:46:00 door Eris -
Bienze:
* Tijd voor een nieuwe poll, denken jullie ook niet??
Kom met ideeen!
Kan de poll ook aangepast worden? Dat je meerdere mogelijkheden hebt?
Enneh, na de grote overwinning van de ja-stemmers. Komt er nou ook een ASPhulp?
Of wil je zelf ermee bezig gaan :P
Willem-Jan Nee :(