Tijd om het niveau wat op te krikken?
Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »
Dat is een beetje jammer.
Want dan heb het niet veel nut denk ik...
Een vraag als: Heeft phphulp onderhoud nodig, lijkt me een logisch antwoord.
Maar als het moet gaan over wat voor soort onderhoud, en je kan er maar 1 kiezen... Wordt het lastig...
Een van de wijzigingen in PHPhulp die -mijns inziens- hard nodig is en me ook redelijk gemakkelijk lijkt te implementeren, is het aanmaken van meer categorieën in het forum, want formeel kun je er nu geen vragen over PHP kwijt als het niet ook met MySQL te maken heeft ;-)
Ik vind het ook hatelijk van pubers die denken van ik ga ff een site maken over games,... en rap centen verdienen.
Maar aan de andere kant zijn er ook die willen leren.
Er zijn bijv mensen die noit hebben leren programmeren, maar wel interesse hebben voor webdesign.
Die kunnen een achtergrond hebben van HTML en CSS. Maar ze begrijpen geen noot van een programeerstructuur.
Ik spreek nu uit mijn standpunt. Ik heb eerst een boek van Easy computing gekocht. Daarna ben ik wat gaan surfen Voor online tutorials e.d. Ik vond ook nergens een cursus PHP voor te volgen met ASP cursussen gooiden ze u dood. ik was al 2 jaar aan het uitzien voor een cursus PHP maar ik heb hier pas vorige week ene gevonden in de buurt.
Pas na aankoop van het Complete Handboek ben ik stillekens inzicht beginnen te krijgen in de structuur van PHP.
Ik heb ook soms "stomme" vragen gesteld. Maar de wil is er wel om te leren. Op tutorials alleen is het moeilijk om PHP/MySQL te leren zonder achtergrond in programmeren.
edit: typo
Gewijzigd op 09/01/2006 23:41:00 door Red Crew
Ik vind het alleen wel irritant, dat er vaak niet eerst gezocht wordt, maar direct een topic wordt geopend. Als iemand de FAQ (overigens niet heel gemakkelijk te vinden) leest, dan krijg je niet elke keer parse_error fouten, die met een ; te maken hebben.
Tjah, en verder sluit ik me aan bij RedCrew, het gaat niet zozeer om de beginnelingen, maar meer om de "onnodige" vragen.
Iedereen pikt hier binnen no-time een nieuweling uit die iets wilt leren, of 'geen moeite doet, wacht tot wij alles voor hun maken' - snel geld verdienen - persoon.
Quote:
Precies! Ik raad iedereen dan ook aan om een boek(je) te kopen over PHP, alleen al om een overzicht te hebben. Een boek werkt meestal toch van makkelijker naar moeilijk, een tutorial niet. En voor de prijs hoef je het tegenwoordig ook al niet te doen (tip: koop je boeken op internet en neem de verzendkosten voor lief)Ik heb ook soms "stomme" vragen gesteld. Maar de wil is er wel om te leren. Op tutorials alleen is het moeilijk om PHP/MySQL te leren zonder achtergrond in programmeren.
Daarna kan je altijd nog een tutorial doornemen.
@RedCrew: Als jij dat bent op die foto, dan ben je vroeg begonnen met PHP zeg! Petje af! Heb je je Complete Handboek niet compleet ondergekwijld? ;oP
Het heet hier geen phpexperts, of php-ayatollahs, het heet php-hulp. Tuurlijk, iemand die een bericht post met als titel: "Help!" maakt niet veel duidelijk. Maar een antwoord in de trant van: "Je HTML deugt voor geen meter" maakt ook niets duidelijk.
Voor mezelf leg ik heel strenge normen aan, maar ik zou die niet op anderen willen projecteren. Een beginner op dit gebied moet misschien een grote drempel over om hier iets te posten.
Naast een tut over 'slimme vragen stellen' zou er best ook een tut over 'slimme antwoorden geven' mogen zijn.
Ik stel nooit meer vragen de laatste keer is echt 1 jaar geleden en dat was om een site werkend te krijgen, maar wist wel dat ik ooit verder zou gaan met progammeren. Ik lees altijd hier de topics, en als ik denk dat ik het weet dan probeer ik iemand te helpen. Hierdoor leer ik ook wat, en lees op internet tutorials. Ik vind die simpele vragen niet erg, ik leer er zelf van, maar ik snap dat als je die vraag voor de 100 x ziet en het niveau zo laag is vergelijken met je eigen, dat het wel erg storend is.
Enja natuurlijk zou een TdFwinnaar het prachtig vinden om een kind te leren fietsen, hij/zij zou er helemaal in opgaan.
Ik niet alleen. Er zijn zat voorbeelden op dit forum.
Ja das waar, maar omdat ik het van je weet, zorgt het ervoor dat als ik zoiets lees van jou dat het er dan voormij erg uitspringt.
Begrijp me niet verkeerd, ik help anderen graag. Ik heb nog altijd mensen in mijn MSN lijst staan die mij eens om hulp hebben gevraagd en die ik nog regelmatig help, maar die willen ook echt leren PHP-en.
Ja, dus als ze door jouw strenge censuur komen wil je ze eventueel wel helpen. Dat bedoel ik nu precies met "iets op anderen projecteren". Als ze het goed formuleren, dan help je ze wel. En anders niet. Help gewoon, zonder voorwaarden.
Kalle:
Ja das waar, maar omdat ik het van je weet, zorgt het ervoor dat als ik zoiets lees van jou dat het er dan voormij erg uitspringt.
wat bedoel je met "omdat ik het van je weet?"
Zoals Arjan een paar posts terug al zei, je haalt de mensen ertussen uit die iets willen leren, of zij die zonder moeite te willen doen snel geld willen verdienen.
De persoon die iets wil leren en hier een vraag post in onjuiste/onduidelijke formuleringen of ontbrekende informatie of iets dergelijks, help ik graag als ik dat kan. Hoe simpel de vraag ook is.
Maar stelt de geldwolf een vraag, dan zal ik die over het algemeen niet helpen. Ook niet als de vraag helder geformuleerd is, tenzij die persoon ook daadwerkelijk moeite heeft gedaan een en ander werkend te krijgen.
Twijfel ik, dan ligt het aan mijn humeur, kennis en andere factoren waardoor ik beslis wel of niet te antwoorden.
Het ligt simpelweg ook niet in mijn macht iedereen te helpen, daarom moet ik wel selecteren in wie ik help.
En zoals het aloude adagium luidt: "voor niets gaan alleen de zon op"; wil je iets leren, dan zal je moeten investeren.
Gewijzigd op 10/01/2006 01:06:00 door Winston Smith
Helaas, maar op zo'n topic ga ik niet (direct) reageren.
Verder vind ik het enorm leuk om kennis door te geven, alleen ik verlang wel dat te doen aan echt geïnteresserden. En ik ben dan ook zeer blij dat ik zo in de loop dat ik op dit forum kom, diverse 'beginners' heb zien groeien tot mensen die nu goede codes kunnen schrijven. En die hun kennis ook weer doorspelen.
Die irritatie herken ik. Maar toch: als je iemand een antwoord geeft alsof het de eerste keer is dat hij die vraag stelt, dan werkt dat beter. Dus laten we lekker geirriteerd doen als we ons zo voelen, maar laten we ook de deuren wijd open zetten voor zogenaamde beginners.
Jan:
Dat je leraar bent.
Kalle:
Quote:
wat bedoel je met "omdat ik het van je weet?"
Dat je leraar bent.
Offtopic: ik zie een leuk onderwerp voor een poll ^^