Tijd verschil berekenen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jeremy Evers

Jeremy Evers

24/11/2016 11:07:39
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben voor een website aan het berekenen of een restaurant open is. De restaurants zijn vaak tot na middernacht open, zoals 01:00, nu moet ik dus gaan kijken of de huidige tijd voor de tijd is van de sluitingstijd, enkel ondervind ik wat problemen mee. Tot 23:59 gaat het prima, maar daarna niet. Dit is mijn code op dit moment, het werkt tot 23:59, maar daarna geeft hij aan gesloten, terwijl hij nog tot 01:20 open is. In explode[1] en explode[2] zit de open tijd en gesloten tijd en daar maak ik time van.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$time = time();
$open_time = strtotime($explode[1]);
$close_time = strtotime($explode[2]);

$diff_open = ($time - $open_time);
$diff_gesloten = ($time - $close_time);

if ($diff_open > 0 && $diff_gesloten > 0) {
    echo "<div class='companypage__restaurantopen'>Open</div>";
}else {
    echo "<div class='companypage__restaurantclosed'>Gesloten</div>";
}
Gewijzigd op 24/11/2016 11:08:27 door Jeremy Evers

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 13:47:07

- SanThe -

- SanThe -

24/11/2016 11:50:11
Quote Anchor link
Wat zit er exact in $explode[1] en $explode[2]?

Jeremy Evers

Jeremy Evers

24/11/2016 14:07:03
Quote Anchor link
Hier zitten 2 tijden in, bijvoorbeeld: 10:00 en 16:00, deze zet ik met strtotime om naar time

- SanThe -

- SanThe -

24/11/2016 14:16:22
Quote Anchor link
Kan je daar niet gewoon ook de datum inzetten?
Bv: 24-11-2016 14:16
Dan is het veel simpeler uit te rekenen.
Gewijzigd op 24/11/2016 14:17:12 door - SanThe -

Jeremy Evers

Jeremy Evers

24/11/2016 14:18:33
Quote Anchor link
Nouja het punt is dat het openingstijden zijn, dus wekelijks. Ik krijg ze aangeleverd als 'array': 0;10:00-16:00;1;12:00-01:20;

Ik kan dan dus niet zien wanneer ik er een volgende dag datum aan moet hangen of niet.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

24/11/2016 14:25:09
Quote Anchor link
Dat kun je wel deels zien, door te kijken of de tweede tijd "kleiner" is dan de eerste. Dan is dat gegarandeerd de volgende dag.

Even uit de losse pols:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$time
= time();
$open_time = strtotime($explode[1]);
$close_time = strtotime($explode[2]);

if ($close_time < $open_time) {
  $close_time += 86400;
}

?>
Gewijzigd op 24/11/2016 14:28:25 door Ben van Velzen

Jeremy Evers

Jeremy Evers

24/11/2016 14:26:28
Quote Anchor link
True, daar heb je gelijk in. Maar, hoe kan ik er dan een datum aan geven, aangezien het wekelijks is?

- SanThe -

- SanThe -

24/11/2016 14:27:39
Quote Anchor link
Misschien een idee om te kijken of de eindtijd kleiner is dan de starttijd.
Zo ja, tel bij de eindtijd 24 uur op.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

24/11/2016 14:28:53
Quote Anchor link
Precies wat ik in mijn voorbeeld ook schets, verrassend genoeg :-)

Jeremy Evers

Jeremy Evers

24/11/2016 14:30:26
Quote Anchor link
Goede oplossing, dankjewel had ik zelf nog niet aan gedacht! op deze manier hoef ik er geen datum aan te koppelen, maar werkt het wel! Super, ga het gelijk toepassen.

- SanThe -

- SanThe -

24/11/2016 14:34:14
Quote Anchor link
@Ben: Sorry, ik had jouw post nog niet gezien. Maar dat bedoel ik inderdaad.

Toevoeging op 24/11/2016 14:37:58:

Je moet dan wel even dit
if ($diff_open > 0 && $diff_gesloten > 0) {
veranderen in dit
if ($diff_open > 0 && $diff_gesloten < 0) {

Jeremy Evers

Jeremy Evers

24/11/2016 15:21:49
Quote Anchor link
Toch gaat het nog niet helemaal lekker. Hij is namelijk van 16:00 tot 01:30 geopend. Nu is het bijvoorbeeld 01:10 en geeft hij aan dat het gesloten is, omdat die al wel de open tijd pakt van de volgende dag. En dat komt weer omdat ik er dit boven heb staan:

if ($dagNamen[date('D')] == $dagen[$explode[0]]) {

Maar dat heb ik erboven staan omdat hij natuurlijk moet checken welke dag het is voor de tijd..

- SanThe -

- SanThe -

24/11/2016 19:05:36
Quote Anchor link
Zit dat array wel logisch in elkaar?

Jeremy Evers

Jeremy Evers

25/11/2016 09:24:29
Quote Anchor link
Dit zijn de arrays die ik zelf heb gemaakt:
Code (php)
1
2
3
$dagNamen = array('Mon' => 'Maandag', 'Tue' => 'Dinsdag', 'Wed' => 'Woensdag', 'Thu' => 'Donderdag', 'Fri' => 'Vrijdag', 'Sat' => 'Zaterdag', 'Sun' => 'Zondag');

$dagen = array('Zondag', 'Maandag', 'Dinsdag', 'Woensdag', 'Donderdag', 'Vrijdag', 'Zaterdag');

En dit is de array die ik krijg vanuit de database (aangeleverd van de leverancier waardoor ik daar aan vast zit)
Code (php)
1
0,16:00,00:50;1,16:00,21:20;2,16:00,21:20;4,16:00,00:00;5,16:00,01:20;6,16:00,01:50;3,16:00,00:00

En bovenstaande array explode ik dan als volgt:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
$explode = explode(';', $delivery_times);

foreach ($explode as $status) {
   $explode = explode(',', $status);

$time = time()."<br/>";
       $open_time = strtotime($explode[1])."<br/>";
       $close_time = strtotime($explode[2])."<br/>";

if ($close_time < $open_time) {
           $close_time += 86400;
       }

if ($diff_open > 0 && $diff_gesloten < 0) {
           echo "<div class='companypage__restaurantopen'>Open</div>";
       } else {
           echo "<div class='companypage__restaurantclosed'>Gesloten</div>";
       }
    }
}

- SanThe -

- SanThe -

25/11/2016 10:58:39
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
<?php
foreach ($explode as $status) {
   $explode = explode(',', $status);
?>

Dit vraagt om problemen.
Je doorloopt $explode en het eerste wat je doet is $explode compleet wijzigen.

Jeremy Evers

Jeremy Evers

25/11/2016 11:09:33
Quote Anchor link
Maar ik doe dat explode in de foreach omdat ik dan elke keer één dag heb, die heb ik namelijk erboven al ge-explode.

- SanThe -

- SanThe -

25/11/2016 11:12:30
Quote Anchor link
Maar gebruik dan altijd een andere naam.

Jeremy Evers

Jeremy Evers

25/11/2016 11:16:13
Quote Anchor link
Oke, ik begrijp wat je bedoelt inderdaad, nu gebruik ik de array die erboven in de foreach zit.
Wat kan daarnaast het probleem zijn van de tijd? Want daar zit ik nog wel mee, en ben ten einde raad.

- SanThe -

- SanThe -

25/11/2016 11:39:15
Quote Anchor link
Door deze regel kijk je na middernacht reeds bij de volgende dag.
En dat klopt niet altijd.
Code (php)
1
2
3
<?php
?>

Jeremy Evers

Jeremy Evers

25/11/2016 11:49:28
Quote Anchor link
Klopt inderdaad, dat is het probleem. Ik haal daar de dag op en de tijd van die dag. Maar soms zijn ze geopend tot 01:00 en dan zegt hij dus om 00:00 dat het een nieuwe dag is en pakt hij de volgende tijd weer van die dag, terwijl hij tot 01:00 de tijd van de vorige dag moet pakken, maar hoe

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

25/11/2016 20:19:01
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
<?php
echo date('Y-m-d H:i', strtotime('16:00');
// geeft 1970-01-01 16:00
?>

Daarmee kan je dus nooit de tijd van nu vergelijken.
Zo wel
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
function TimeToSec($time)
{

$parts = explode(':', $time);
    return $parts[0] * 3600 + $parts[2] * 60 + (count($parts) == 3 ? $parts[2] : 0);
}

$midnight = strtotime(date('Y-m-d 00:00:00'));
$open_time = $midnight + TimeToSec($times[1]);
$closed_time = $midnight + TimeToSec($times[2]);
if ($open_time >= $closed_time)
{

$closed_time += 86400;
}

$now = time();
if ($open_time <= $now && $closed_time >= $now)
{

echo 'Open';
}

else
{
    echo 'Gesloten';
}

?>

Maar beter kan je de manier waarop je de tijden in de db opslaat aanpassen door hiervoor een aparte tabel aan te maken:
- restaurant_id
- day_id (0[maandag] - 6 [zondag])
- time_open (TIME)
- time_closed (TIME)
Dan met de volgende SQL
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
SELECT
    r.restaurant_id,
    r.restaurant_name,
    CASE WHEN NOW() BETWEEN o.time_open HOUR_SECOND
        AND o.time_closed + INTERVAL IF(o.time_closed <= o.time_open, 24, 0) HOUR
    THEN 1 ELSE 0 END is_open
FROM
    restaurants r
JOIN
    (SELECT
        restaurant_id,
        CURRENT_DATE + INTERVAL time_open HOUR_SECOND time_open
        CURRENT_DATE + INTERVAL time_closed HOUR_SECOND time_closed
    FROM
        opening_times
    WHERE
        day_id = WEEKDAY(CURRENT_DATE)
    ) o USING (restaurant_id)
ORDER BY is_open DESC
Gewijzigd op 25/11/2016 20:22:47 door Ger van Steenderen

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.