time(); omzetten in normale tijd

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Angelino

Angelino

09/03/2008 19:05:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik sla iets op in me database met de functie time();
is het mogelijk om dit weer uit de database te halen en dan in leesbare tijd bijv: 09-03-2008 23:22:12?

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 08:37:22

- SanThe -

- SanThe -

09/03/2008 19:08:00
Quote Anchor link
Waarom gebruik je in de database geen DATETIME om datum en tijd op te slaan?

Joren de Wit

Joren de Wit

09/03/2008 19:08:00
Quote Anchor link
Dat zou dus betekenen dat je timestamps in je database gebruikt, niet echt de meest handige keuze. Gebruiker liever een DATETIME veld en de SQL functie NOW() om het huidige tijdstip naar de database te schrijven. Het uitlezen wordt dan heel eenvoudig:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
SELECT
    DATE_FORMAT(datumtijdveld, '%d-%m-%Y') AS newDate
FROM
    tabel

In jouw geval zou je met de MySQL functie FROM_UNIXTIME aan de slag kunnen gaan, maar zoals ik al eerder zei: het is niet aan te raden...

Angelino

Angelino

09/03/2008 19:22:00
Quote Anchor link
ja maar het is eigelijk voor een ban systeem tot dan ben je gebant, en dan wil ik laten zien zolang ben je nog gebant..

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

09/03/2008 19:23:00
Quote Anchor link
Gebruik je toch gewoon TIME_TO_SEC(TIME_DIFF(NOW(), dt_geband))?

Joren de Wit

Joren de Wit

09/03/2008 19:27:00
Quote Anchor link
Angelino schreef op 09.03.2008 19:22:
ja maar het is eigelijk voor een ban systeem tot dan ben je gebant, en dan wil ik laten zien zolang ben je nog gebant..
Dit is geen reden om geen DATETIME te gebruiken. Het moment tot wanneer iemand gebanned is, zou je juist in een DATETIME veld op moeten willen slaan...

Zie verder de reactie van Jan over hoe je met behulp van dat tijdstip het aantal seconden kunt bepalen dat iemand nog gebanned is.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.