time tracker

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2015 02:33:25
Quote Anchor link
Hey guys,

Vroeger al eens eerder naar gezocht, maar toen even van de agende verdwenen. Moest er nu ineens weer aan denken ...

Bestaat er een GRATIS programmaatje om gemakkelijk je uren bij te houden? Ik zoek niet een online oplossing, maar gewoon een desktop programmaatje.

Bijv. je vult een taak in "werken aan website". Vervolgens druk je op "start" en als je klaar bent druk je op "stop". Automatisch worden dan de uren die je aan deze taak hebt gewerkt bijgehouden. Je kunt aan het eind van de maand/jaar al je uren exporteren naar een PDF bestand. Bestaat zoiets?
Gewijzigd op 20/01/2015 02:34:17 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

01/12/2024 01:59:34

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

20/01/2015 07:27:36
Quote Anchor link
Microsoft Excel of een Google Drive Spreadsheet.

• Ctrl+; : huidige datum invullen
• Ctrl+Shift+; : huidige tijd invullen

TJVB tvb

TJVB tvb

20/01/2015 08:39:09
Quote Anchor link
Mag het wel een online oplossing zijn?
Ik heb zelf goede ervaring met https://www.getharvest.com/ (tot 4 klanten / 2 projecten is het gratis)

Wouter J

Wouter J

20/01/2015 11:30:04

Daan Slagter

Daan Slagter

20/01/2015 12:11:19
Quote Anchor link
Ik ben zelf zoiets aan het maken ben er al een tijdje aan bezig.
Je kunt een account aanmaken op: http://www.hoelanghebikgewerkt.slagterwebdesign.nl/register.php
Het doet precies wat jij zoekt je uren bijhouden, het is nog niet perfect maar kijk er is naar ik zou graag horen wat je er van vind.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2015 14:16:35
Quote Anchor link
>> Microsoft Excel of een Google Drive Spreadsheet.

Of Open Office Calculator? Maar jij zegt dus eigenlijk gewoon zelf maken?

>> Mag het wel een online oplossing zijn?

"Ik zoek niet een online oplossing, maar gewoon een desktop programmaatje."

>> Is dit niet een dubbel topic van ...

Nee.

>> Het doet precies wat jij zoekt je uren bijhouden

Maar ik zoek dus geen online oplossing ...

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

21/01/2015 09:33:40
Quote Anchor link
>> Of Open Office Calculator? Maar jij zegt dus eigenlijk gewoon zelf maken?

Zelf maken. Je hebt maar een paar kolommen nodig:

• A Datum [vul je met Ctrl+;]
• B Van [starttijd vul je met Ctrl+Shift+;]
• C Tot [eindtijd vul je met Ctrl+Shift+;]
• D Duur [wordt automatisch berekend als =C-B]
• E Omschrijving werkzaamheden [vrije tekst]
• F Klant/project [ook te gebruiken voor filters]

Ik gebruik een dergelijk spreadsheet zelf dagelijks als urenverantwoording voor het urencriterium. Daarnaast gebruik ik hetzelfde spreadsheet voor het factureren van werkzaamheden die ik uitvoer met een uurtarief.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/01/2015 11:30:45
Quote Anchor link
Ah super Ward!

Werken die toetscombinaties ook in Open/Libre Office?

Gebruik je dan voor iedere "taak" een nieuwe rij? En kan het dus voorkomen dat je op één dag meerdere rijen invult? En zet je dan gewoon alles onder elkaar op één tabblad? (zodat je dus aan het eind van het jaar heel veel rijen hebt?)

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

21/01/2015 11:47:09
Quote Anchor link
>> Werken die toetscombinaties ook in Open/Libre Office?

In Google Drive werken ze ook, maar ze zijn overgenomen van de "de facto" standaard Excel, dus ik vermoed dat ze inderdaad wel breder worden ondersteund.

>> Gebruik je dan voor iedere "taak" een nieuwe rij? En kan het dus voorkomen dat je op één dag meerdere rijen invult? En zet je dan gewoon alles onder elkaar op één tabblad? (zodat je dus aan het eind van het jaar heel veel rijen hebt?)

Ja. Eén rij per taak, dus per werkdag heb je al gauw verschillende rijen. En inderdaad één werkblad per jaar, maar je kunt daar makkelijk duizenden rijen in kwijt.

Houd er daarbij rekening mee dat ook niet-declarabele uren voor "indirecte werkzaamheden" gewoon meetellen voor het urencriterium, bijvoorbeeld een ritje op-en-neer naar het postkantoor en 's avonds je vakliteratuur bijhouden.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/01/2015 11:59:07
Quote Anchor link
Super, dankjewel Ward ... ben weer een stukje wijzer :-)

21/01/2015 12:27:46
Quote Anchor link
Je kan met Toggl makkelijk je uren bijhouden (online)
Er zijn ook desktop applicaties hiervoor of zelf Apps.

Werkt als een tiet

Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/01/2015 13:24:18
Quote Anchor link
@Rickert:

Zoals ik al aangaf zoek ik GEEN online oplossing, maar een desktop applicatie. Zie mijn eerste bericht. Weet jij nog een goede gratis applicatie dan?

21/01/2015 13:30:19
Quote Anchor link
Lieve lieve @ozzie
Zoals ik al zei zijn er APPLICATIES voor Toggl.
Het wordt dus online opgeslagen en de Applicaties die te downloaden zijn voor;
- MacOSX, http://support.toggl.com/toggl-desktop-for-mac-osx/
- Windows, http://support.toggl.com/toggl-desktop-for-windows/

Geven de tijd netjes weer voor het project die jij wilt loggen. Aan het einde kan je alles netjes in een PDF krijgen.
Je bent dus niet afhankelijk van de online omgeving maar gewoon van een Applicatie in jou eigen vertrouwde OS.
Ook word mobiel ondersteund met Apps.

Verder zijn er geen goede offline Applicaties waarmee je tijd kan bijhouden dan onprofessioneel in Excel of iets zoals dat.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/01/2015 13:48:58
Quote Anchor link
>> Lieve lieve @ozzie

:-/

>> Het wordt dus online opgeslagen ...

Ja, maar dat wil ik dus juist niet ;) Ik wil niet dat mijn projectgegevens ergens extern in een database terecht komen. Vandaar mijn vraag om een offline oplossing. De oplossing van Ward lijkt me vooralsnog de beste.

21/01/2015 14:59:44
Quote Anchor link
Oke, dat begreep ik niet uit je verhaal. Ik begrijp niet wat men tegenwoordig heeft met niet online opslaan. Maargoed, is een persoonlijk iets.
Privacy dit en dat, boehoe

Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/01/2015 15:02:13
Quote Anchor link
Je doet er nogal nonchalant over ... en dat mag. Totdat ineens jouw zakelijk gerelateerde afspraken en projecten met klanten op straat liggen. Maar zoals je zegt, dat is voor een ieder een persoonlijke keuze.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.