Timediff

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »
Kees de braak

Kees de braak

28/08/2006 14:39:00
Quote Anchor link
Ik wil het verschil uitrekenen tussen een vastgestelde begintijd en de huidige tijd. Ik heb al geprobeerd een query te maken, maar dat zit nog niet helemaal goed. iemand weet hoe dit goed moet?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$sql
= "SELECT TIMEDIFF('".$row2['begintijd']."','NOW()') AS verschil";
$query = mysql_query($sql);
$tijd = mysql_fetch_object($query);

$tijdBrokken = explode(":",$tijd->verschil);

echo'<TD ALIGN="right" STYLE="padding-right: 9px">'.$tijdBrokken[0].'</TD></TR>';    

}

?>

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 01:38:54

Kees de braak

Kees de braak

28/08/2006 14:49:00
Quote Anchor link
Nog even wat info: Deze query staat in een whilelus, die gewoon werkt. De warnings zijn alsvolgt:

Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/ralphjenl/domains/ralphje.nl/public_html/home/2-gebroeders/POH/verzamelen.php on line 80

De variabelnamen kloppen gewoon allemaal.

Gerben G

Gerben G

28/08/2006 14:52:00
Quote Anchor link
echo je query is en voer hem in in phpmyadmin

Kees de braak

Kees de braak

28/08/2006 14:59:00
Quote Anchor link
Hoe bedoel je dat?

Gerben G

Gerben G

28/08/2006 15:03:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php

echo $sql;

?>

en de output invoeren in phpmyadmin

Kees de braak

Kees de braak

28/08/2006 15:07:00
Quote Anchor link
Ja duhu, maar waar voer ik wat in? Er zit een fout in mijn script, wie weet verbeteringen?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/08/2006 15:08:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
    $sql
= "
        SELECT TIMEDIFF("
.$row2['begintijd'].", CURTIME()) AS verschil";
    $query = mysql_query($sql) or trigger_error (mysql_error ());

echo'<TD ALIGN="right" STYLE="padding-right: 9px">'.$tijdBrokken[0].'</TD></TR>';    
?>

Edit:

paar enkele quotes uit de query verwijderd
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Kees de braak

Kees de braak

28/08/2006 15:14:00
Quote Anchor link
Notice: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '('2006-08-28 13:59:22', CURTIME()) AS verschil' at line 1 in /home/ralphjenl/domains/ralphje.nl/public_html/home/2-gebroeders/POH/verzamelen.php on line 80

Maar ik heb nog geen idee wat fout is nu.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/08/2006 15:17:00
Quote Anchor link
zie mijn edit van de vorige post

Kees de braak

Kees de braak

28/08/2006 15:42:00
Quote Anchor link
Ik heb nu deze error gewoon weer:

Notice: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '(2006-08-28 13:59:22, CURTIME()) AS verschil' at line 1 in /home/ralphjenl/domains/ralphje.nl/public_html/home/2-gebroeders/POH/verzamelen.php on line 80

Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/ralphjenl/domains/ralphje.nl/public_html/home/2-gebroeders/POH/verzamelen.php on line 81

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/08/2006 15:45:00
Quote Anchor link
Het kan zijn dat TIMEDIFF twee gelijke argumenten verwacht. Dus of allebei TIME, of allebei DATETIME.

Wat je uit zou kunnen proberen is even met de hand letterlijk '13:59:22' invullen in je query, dan weet je het snel genoeg.

Edit:

Deze doet het lokaal prima:

SELECT TIMEDIFF( CURTIME( ) , '12:00:00' ) AS verschil
FROM phphulp
LIMIT 0 , 30
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Kees de braak

Kees de braak

28/08/2006 16:00:00
Quote Anchor link
Nee Jan het werkt zo ook niet.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
 $sql
= "
        SELECT TIMEDIFF( CURTIME() , '15:45:00' ) AS verschil"
;

?>

Dit is de code die ik nu heb. Ik zal de rest van de code even plaatsen zodat er beter overzicht is.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<?php

$sql2
= "SELECT * FROM spelproductie WHERE naam = '".$naam."'";
$res2 = mysql_query($sql2);
$get2 = mysql_num_rows($res2);

if($get2 >= 1)
{

echo'
<TABLE WIDTH="520" BORDER="1" BORDERCOLOR="#AAAAAA" cellspacing="0">
<TR STYLE="padding-left: 9px">
<TD><B>Productie</B></TD>
<TD><B>Status</B></TD>
<TD><B>Duur</B></TD>
</TR>'
;

while($row2 = mysql_fetch_array($res2))
    {

echo'        
<TR>
<TD STYLE="padding-left: 9px">'
.$row2['productievorm'].'
</TD>
<TD ALIGN="right" STYLE="padding-right: 9px">'
.$row2['productiestatus'].'
</TD>'
;

echo'<TD ALIGN="right" STYLE="padding-right: 9px">'.$row2['eerstvolgendehandeling'].'</TD>';

$sql = "
        SELECT TIMEDIFF( CURTIME() , '15:45:00' ) AS verschil"
;

}

echo'</TABLE>';    

?>

Maar als ik dit heb ben ik er nog niet. Ik heb 2 waarden. De datum waarop een productie is aangemaakt, en hoelang hij duurt. Ik moet dan weergeven hoelang het nog duurt voordat de productie klaar is. Anders gewoon 00:00:00.

En later moet ik kijken als hij klaar is dan moeten er weer bewerkingen worden uitgevoerd in de database. Dus dan weet je even wat ik wil.

Weet je misschien een andere oplossing die beter werkt?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/08/2006 16:20:00
Quote Anchor link
Ik moet nu even op pad, maar kijk straks misschien nog wel even. Je moet in ieder geval ook rekening houden met de wisseling van etmalen.

Als je begintijd bijvoorbeeld half twaalf 's avonds is op 20 mei en je eindtijd is twee uur 's nachts op 21 mei moet er evengoed 150 minuten uit rollen, neem ik aan.

Kees de braak

Kees de braak

28/08/2006 16:28:00
Quote Anchor link
Ja en dat is dus het probleem...de volgende dag ok. De volgende maand kan ook nog....Maarjah een volgend jaar...en je hebt natuurlijk schrikkeljaar....die eenkeer in de 100 jaar weer niet voorkomt. En omdat mijn script ook in 2100 moet werken :P hehe.

Maar volgens mij kan dat toch met deze functie?

Kees de braak

Kees de braak

29/08/2006 17:04:00
Quote Anchor link
Wie weet hoe ik dit kan aanpakken? BUMB

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/08/2006 17:15:00
Quote Anchor link
Als je TIMEDIFF twee DATETIME's voert, doet hij het prima:

SELECT timediff( '2008-01-01 00:01:00', '2007-12-31 23:59:00' ) AS verschil

geeft keurig 00:02:00

Kees de braak

Kees de braak

03/09/2006 16:23:00
Quote Anchor link
Hmmm, ik ben er achter waarom het niet wilde, mijn mysql versie is te laag, je hebt minimaal versie 4.1 nodig om de functie timediff() te gebruiken. Maar hoe krijg ik het voor elkaar dat die versie omhoog gaat. Ik zit namenlijk bij iemand anders op zijn webspace.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

03/09/2006 16:26:00
Quote Anchor link
Als je niet de beschikking hebt over TIMEDIFF, zul je het verschil met een PHP functie uit moeten rekenen.

Als je de twee tijden in dit formaat zet:
yyyy-mm-dd hh:mm:ss
dan kun je er een UNIX timestamp van maken met strtotime. Dat levert twee getallen op die je van elkaar af kunt trekken om het verschil in seconden te krijgen.

Kees de braak

Kees de braak

03/09/2006 16:30:00
Quote Anchor link
Maar ik heb in de database een hh:mm:ss en een volle datum, kan ik dan ook gewoon met twee tijden dat uitrekenen, inplaats van date-date?

En exploden op een spatie kan dat?

En het min verschil kijk je dat of niet?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.