Timer in mysql
Ik zoek iets om in een MYSQL database, om de minuut een waarde bij een veld te schrijven. Het gaat hier om elk veld. Zegmaar, iedere speler heeft metaal en een metaalmijn aantal. Hij krijgt per minuut 2*metaamijn aan metaal erbij. Weet iemand hier iets voor?
Iedere keer dat je de gegevens NODIG hebt, even een update draaien en controleren hoeveel tijd is verstreken. Zie hoofdstuk 12.5 van de MySQL handleiding.
Een cronjob is nergens voor nodig, al zal dit vast wel weer eens worden geadviseerd.
Oh.. Dus ik moet een soort veld aanmaken met de tijd vanaf de laatse klik ofzo? En dat dan vergelijken met de servertijd? Hoe haal ik dan de servertijd op?
http://www.php.net/time
Zoeken.. Beetje creatief wezen...
We hebben daar een handleiding waar alles in staat en een beetje engels weet je al 99 van 100 functies :?
Zoeken.. Beetje creatief wezen...
We hebben daar een handleiding waar alles in staat en een beetje engels weet je al 99 van 100 functies :?
Oh nou sorry hoor >:(
Ik snap er echt geen reet van!
Bij de laatste klik voer je dan een UPDATE query uit met NOW() voor de DATETIME
mysql_query("update accounts set DATETIME=NOW() where id=$accountid");
En dan krijg ik in het veld DATETIME de tijd van wanneer dit script is uitgevoerd?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rob
PLZ boaz reageer ff... :-(
Veel mensen hebben er dan al geen zin meer in om je te helpen ^_^
:-( Ik heb haast snap je? :-(
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
$query = "UPDATE accounts SET veldnaam=NOW() where id=".$accountid;
mysql_query($query) or die (mysql_error());
?>
$query = "UPDATE accounts SET veldnaam=NOW() where id=".$accountid;
mysql_query($query) or die (mysql_error());
?>
en veldnaam moet je dan uiteraard veranderen in de naam van het veld, en het type van het veld moet datetime zijn.
Bendankt, maarre stefan.. Alles wat ik nu zoek is iets om die tijd uit te rekenen... dus $tijdverstreken=$tijduitdedatabse-$deservertijd zegmaar...
Heyz gasten.. de functie NOW() werkt client side... Dus als de speler zijn eigen PC klokje ff een jaartje opschuift, krijgt hij er grondstoffen bij zoveel als een jaar! Ik zoek iets met de servertijd ofzo...
Nee server sited...
Nee ik heb het net zelf uitgeprobeerd! Offe.. oh :D ik gebruik hem natuurlijk op localhost :S sorry
Rob:
Je kunt ook hulp inhuren... Hier komen vrijwilligers die voor hun lol iemand zoals jij helpen. Je hoeft hier dus niet te komen huilen dat je niet snel genoeg wordt geholpen, dat doe je maar wanneer je iemand per uur betaald.:-( Ik heb haast snap je? :-(
Voor € 50,- per uur schrijf ik wel een script voor je, geen enkel probleem.
Moraal van het verhaal: Ga niet binnen 1 à 2 dagen lopen bumpen.
Dat met die functie NOW() in de query werkt goed. Zowel het erinschrijven of eruithalen. Alleen alles wat ik nu zoek, is iets om het verschil van de tijd NU en de tijd uit de database uit te rekenen.. Zegmaar de functie NOW() maar dan niet in een query.. Dus laten we zeggen dat de variabel
$tijduitdb
de tijd uit de database is, en dat ik dan dit uitkan voeren:
$tijdsverschil=$tijdnu-$tijduitdb
Is daar misschien een functie voor? Ik kan namelijk niets vinden...
Is er niet een gewone PHP functie voor dit alles?