Timers?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Henk

Henk

04/03/2007 15:10:00
Quote Anchor link
Ik wil graag weten hoe ik, als ik bijvoorbeeld op een pagina eerst een rode achtergrond heb en ik druk op een button dat die er voor zorgt dat na 30 seconden de achtergrond groen is. Graag ook nog zó dat als ik voordat die 30 seconden voorbij zijn mijn browser aflsuit en dan na de 30 seconden weer de pagina open dat dan toch de pagina groen wordt weergegeven.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 14:43:09

GaMer B

GaMer B

04/03/2007 15:17:00
Quote Anchor link
Timers: Javascript
Afsluiten en weer openen en toch groen: PHP + MySQL

Dit zijn de grote lijnen. Verder zou je gewoon op Google moeten zoeken.

Ponzi

Ponzi

04/03/2007 15:18:00
Quote Anchor link
@ Gamer13: Het afsluiten en toch groen openen zou je ook met cookies kunnen doen, JavaScript dus ;-) .

Henk

Henk

04/03/2007 15:35:00
Quote Anchor link
@GaMer13: Ik heb op google gezocht en kon niets vinden en hoopte dus hier een goed antwoord te krijgen. Javascript wordt uitgevoerd bij het laden van de pagina en ik wil dat er iets wordt uitgevoerd los van de pagina (dus ook als de pagina niet geopend is).

@Ponzi: Ik wil graag het gebruik van cookies vermijden en ik zie niet hoe cookies mij gaan helpen met het uitvoeren van een scriptje als er geen pagina geopend is.

PHP Newbie

PHP Newbie

04/03/2007 15:49:00
Quote Anchor link
in de cookie kun je de tijd zetten waarop de pagina groen is gemaakt. Als de pagina dan wordt geopend kun je met PHP de cookie uitlezen de goede achtergrond meegeven...

Henk

Henk

04/03/2007 15:51:00
Quote Anchor link
@PHP Newbie: Ik had wellicht er bij moeten vermelden dat andere mensen de pagina ook groen moeten zien zonder dat degene die op de button van het groen maken had geklikt na de 30 seconden nog de pagina had geopend. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.

GaMer B

GaMer B

04/03/2007 16:06:00
Quote Anchor link
Je moet dan gewoon:
(ff een schetsje)
In cookie -> NOW + 30 seconden(future)

Op de pagina -> if(now >= future)....

Henk

Henk

04/03/2007 16:56:00
Quote Anchor link
@GaMer15: Wat ik net dus zei, als iemand op die button drukt en dan afsluit dan moet iemand anders ook na de 30 seconden een groene pagina krijgen. Volgens mij lukt dat niet met cookies.

GaMer B

GaMer B

04/03/2007 17:06:00
Quote Anchor link
Oh, iemand ANDERS. Ja dan zou je een variabel moeten maken en iets of wat in een database moeten zetten.

Weer eens een schets:
Persoon 1: Klik
Pagina -> click so -> update row : clicked = 1 & update row: future time = +30 seconds
Persoon 1: gaat weg lol
Persoon 2: opent site
30 seconden wachten.....
Pagina -> get from database: future time -> if(now >= future time) then:
GROEN!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B

Henk

Henk

04/03/2007 17:17:00
Quote Anchor link
Zo zou het inderdaad lukken, bedankt :). Maar dan nog even een vraag, kan ik ook iets in de database veranderen zonder een browser, want nu verandert persoon 2 dus met het openen van de pagina de database. Is het dus ook mogelijk om iets te hebben wat in de database iets verandert wat de pagina groen maakt, dat persoon 2 dus gewoon de pagina opent en de variabele voor de achtergrond kleur alleen uit de database haalt?

Nick Mulder

Nick Mulder

04/03/2007 17:22:00
Quote Anchor link
Jij wilt browsen zonder browser? Lol, neej geintje...
Je kan met een cronjob de database aanpassen evt.

Henk

Henk

04/03/2007 19:03:00
Quote Anchor link
@YPM: Een cronjob lijkt mij te veeleisend, die zou je zo'n beetje elke seconde een pagina moeten laten aanroepen om op tijd het juiste scriptje uit te voeren. Het zou 'iets' moeten zijn dat ahw continu waardes checkt en bij de juiste waardes een script uitvoert. In mijn geval zou er bij het drukken op de knop dus een tijd komen waarop de pagina groen wordt en dat 'iets' verandert dan de database wanneer huidige tijd gelijk is aan de tijd waarop de pagina groen moet worden.

M Ypma

M Ypma

04/03/2007 19:12:00
Quote Anchor link
Henk er worden hier steeds prima antwoord gegeven op je vragen, echter is het steeds niet genoeg...
misschien handig als je gewoon uitlegd wat je wilt zodat iedereen met het hele plaatje mee kan denken?

Henk

Henk

04/03/2007 19:19:00
Quote Anchor link
Je hebt misschien gelijk, ik vond het eerst niet nodig alles uit te leggen en dacht mijn probleem goed weer te kunnen geven mijn pagina met de rode en groene achtergrond maar dat was dus kennlijk niet zo. Wat ik dus wil is een browser based spel. Er is bijvoorbeeld een speler die een actie uitvoert dat hij over bijvoorbeeld een half uur een andere speler aanvalt. Het zou natuurlijk raar zijn als die speler het hele half uur online moest zijn om de aanval te laten lukken. Het zou eveneens raar zijn als de aanval pas werd uitgevoerd nadat hij na die 30 minuten weer inlogde. Er moet dus iets zijn dat continu bezig is en als er aan bepaalde voorwaarde wordt voldaan dat dat iets de opdracht uitvoert, in dit geval dus de aanval. Ik hoop zo duidelijk genoeg te zijn geweest :)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/03/2007 19:30:00
Quote Anchor link
Het probleem is, dat een pagina een momentopname is. Wat jij wilt, is een soort realtime verbinding met je DB zodat de pagina van andere gebruikers aangepast wordt op precies het juiste moment. Ik ben geen AJAX kenner, maar volgens mij moet je die kant op.

Henk

Henk

04/03/2007 19:36:00
Quote Anchor link
Ja, ik weet dat de pagina een momentopname is, daarom wil ik de pagina's ook alleen maar de opdrachten géven en dus de uitkomsten weergeven. Dat 'iets' moet dus de opdrachten úitvoeren. Ik zal eens AJAX bestuderen, als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik die graag.

Henk

Henk

04/03/2007 20:33:00
Quote Anchor link
Ik heb AJAX eens bekeken maar die methode gebruikt de browser ook, hij communiceert echter wel met de database zonder pagina's te reloaden maar een browser blijft nodig. Dus ik weet nog steeds hoe ik dus een script uit kan voeren zonder dat er een browser aan te pas komt, althans; niet de browser van een gebruiker, ik moet waarschijnlijk iets 24/7 laten runnen, wellicht een browser.

Ponzi

Ponzi

04/03/2007 20:41:00
Quote Anchor link
Volgens mij is dat zo goed als onmogelijk als je je server niet wil overbelasten.

Henk

Henk

04/03/2007 22:06:00
Quote Anchor link
Het moet mogelijk zijn, ik weet niet wat menig MMOG gebruikt. Wellicht denk ik totaal in de verkeerde richting maar zij hebben wel het resultaat waar ik naar verlang.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/03/2007 22:17:00
Quote Anchor link
Er zijn maar een paar situaties waarin het nodig is dat er een script uitgevoerd wordt zonder dat een user een pagina opvraagt. In een spel moet het ook anders kunnen. Zodra ik een pagina opvraag moet via het logica deel van je script berekend kunnen worden wat de user in beeld krijgt.

Robert Deiman

Robert Deiman

04/03/2007 22:23:00
Quote Anchor link
@Henk

Zet in je tabel een kolom erbij, die aangeeft of iets is uitgevoerd of niet. (kan je ook kijken adh van de tijd)
Is het nog niet uitgevoerd, maar de tijd wel, dan kan je in je basis script ervoor zorgen dat dat op het moment dat een willekeurige gebruiker de bewuste pagina uitvoerd.
Echter zit hier een (groot) risico aan, en dat betreft het mogelijke toeval dat 2 gebruikers tegelijkertijd het script aanroepen.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.