Timestamp naar datum en tijd converten??
Ik heb in sql een tabel met gebruiker, email, level en laatst actief
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
for($i=0; $i<$num_rows; $i++){
$ugebr = mysql_result($result,$i,"gebruikersnaam");
$ulevel = mysql_result($result,$i,"gebruikerslevel");
$email = mysql_result($result,$i,"emailadres");
$tijd = mysql_result($result,$i,"timestamp");
echo "<tr><td class=\"a2\">$ugebr</td>
<td>$ulevel</td>
<td>$email</td>
<td>$tijd</td>
</tr>\n";
$ugebr = mysql_result($result,$i,"gebruikersnaam");
$ulevel = mysql_result($result,$i,"gebruikerslevel");
$email = mysql_result($result,$i,"emailadres");
$tijd = mysql_result($result,$i,"timestamp");
echo "<tr><td class=\"a2\">$ugebr</td>
<td>$ulevel</td>
<td>$email</td>
<td>$tijd</td>
</tr>\n";
Mijn timestamp is een nummer zoals 1303118922 hoe kan ik ervoor zorgen dat er een $tijd2 komt die naar $tijd kijkt en deze convert en = $tijd2 ervan maakt? hihi als je begrijpt wat ik bedoel zijn hier voorbeelden voor of weet iemand een goede bron waar ik naar kan kijken?? groeten gijs!
mysql date and time functions gebruiken. Zoals DATE_FORMAT
Gewoon DATETIME veld gebruiken en het probleem is dat elke gebruiker een andere timestamp heeft en dit een gebruikerslijst is met een timestamp wanneer die gene voor het laatst actief was. heb je nog een andere voorbeeld ? bijvoorbeeld eentje die die timestamp convert naar een datum?
Zie mysql docs
Bijna net zo lang als jou code: Zie mysql docs.
die 100.000.000 miljoen pagina's bevat. :P
Gijs Level 0 --> 0,5 ! :D
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.5/en/date-and-time-functions.html
Die zal je eens helemaal moeten uitspitten, echt de moeite waard voor toekomstige projecten aangezien er ontzettend veel mogelijk is met de verschillende date (en time) functies! Hierdoor heb je (afhankelijk natuurlijk van de projecteisen) nagenoeg geen date / time bewerkingen meer nodig in php (ik heb al tal van projecten afgerond waarbij ik geen php date / time functie meer heb gebruikt / hoeven gebruiken).
Als je gewoon de lijst bovenaan het document goed bestudeerd en zo nu en dan de bijbehorende uitleg leest dan gaat er een wereld voor je open! Formatteren van data (lees: datums) kan je echt het beste door de database laten afhandelen (DATE_FORMAT() functie om precies te zijn).
Om precies te zijn deze: Die zal je eens helemaal moeten uitspitten, echt de moeite waard voor toekomstige projecten aangezien er ontzettend veel mogelijk is met de verschillende date (en time) functies! Hierdoor heb je (afhankelijk natuurlijk van de projecteisen) nagenoeg geen date / time bewerkingen meer nodig in php (ik heb al tal van projecten afgerond waarbij ik geen php date / time functie meer heb gebruikt / hoeven gebruiken).
Gijs van Moosdijk op 18/04/2011 11:47:37:
Als je gewoon de lijst bovenaan het document goed bestudeerd en zo nu en dan de bijbehorende uitleg leest dan gaat er een wereld voor je open! Formatteren van data (lees: datums) kan je echt het beste door de database laten afhandelen (DATE_FORMAT() functie om precies te zijn).
Gewijzigd op 18/04/2011 11:50:42 door Arjan -
Ik geef je een link naar google, daar is de eerste link de docs van mysql. Dan zeg ik dat je DATE_FORMAT moet gebruiken. Dat staat daar ook gewoon in uitgelegd. Dus zie docs. Zo moeilijk is dat toch niet?
Karl Karl op 18/04/2011 11:55:49:
Ik geef je een link naar google, daar is de eerste link de docs van mysql. Dan zeg ik dat je DATE_FORMAT moet gebruiken. Dat staat daar ook gewoon in uitgelegd. Dus zie docs. Zo moeilijk is dat toch niet?
Lezen is een vak apart voor sommige mensen :(
Gewijzigd op 18/04/2011 12:01:35 door Arjan -
Arjan en Karl Harstikke Bedankt +1 ! :D
Gijs van Moosdijk op 18/04/2011 12:40:14:
Ok, maakt niet uit, ik ben allang al blij dat het me gelukt is :)
Doe je het via SQL?
@Arjan, je hebt gelijk...als ik het doorlees heb ik er wel veel aan voor mijn toekomstige projecten
eigenlijk heb ik een keertje een cursus php nodig
Toevoeging op 18/04/2011 12:43:31:
Ja via SQL
Toevoeging op 18/04/2011 12:44:38:
Heb nog veel te leren / doen ... en weet er nog niet zoveel van...
Goed zo.
mooie tutorial in het Nederlands geschreven.
Moderator Blanche heeft op zijn site omtrent dit nog een ik denk dat ik eerst HTML5 moet leren
daarna de nieuwe manier van CSS hoe je het beste met je design kunt omgaan en in welke volgorde
en daarna php & mysql....
Ik ben begonnen met sites te maken in flash heb er heel veel gemaakt, maar wil ervanaf omdat iphone/ipad/ps3/etc etc gebruikers deze pagina's bijna nooit kunnen laden.