Tip Aanrader Nieuw Tag voor mijn links.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stef ter Braak

Stef ter Braak

11/09/2010 13:54:54
Quote Anchor link
Besten,

Ik heb in het begin een domme fout gemaakt:P
ik heb een start pagina:

http://iturl.nl/snGze0

maar bij het admin systeem kan ik bij links aanvinken;

Tip, Aanrader of Nieuw.

Maar ik kan deze niet leeghouden:P (dus moet er 1 aanvinken) dus links van een jaar oud staan nog steeds op nieuw en hebben dus geen tijdslimiet mee gekregen is dit alsnog te veranderen.. en hoe? en is er een manier dat de bestaande "nieuw" links dan ook van nieuw af gaan?

Ik wil zeg maar een maand of 4 weken nieuw geven aan een link.

iemand een idee hoe?

Groeten,

Stef ter Braak

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 06:17:27

Joren de Wit

Joren de Wit

11/09/2010 16:47:12
Quote Anchor link
Sla je bij een link ook het tijdstip waarop deze is toegevoegd op in de database? Zo ja, dan kun je daar eenvoudig een selectie op maken. Zo nee, dan kun je overwegen om dit wel te gaan doen en voor alle links die je vanaf nu toevoegt dit gegeven wel op te slaan.

In dat geval heb je het vinkje 'nieuw' ook niet meer nodig aangezien de tijdslimiet bepaalt of een record niet is of niet...

Stef ter Braak

Stef ter Braak

11/09/2010 17:20:00
Quote Anchor link
aha.. nee ik sla geen tijdstip op en heb geen idee hoe en waar ik dat aan zou kunnen passen!? maar vinkje nieuw niet meer nodig? dan gewoon waarde "nieuw" geven ofzo?

Groeten.

Joren de Wit

Joren de Wit

11/09/2010 17:32:25
Quote Anchor link
Ik neem aan dat je de links in een database opslaat? Dan kun je in in de betreffende tabel een extra kolom opnemen waarin je het tijdstip opslaat...

Dus zoiets:

links
----
id
titel
url
tijdstip

Op basis van de kolom tijdstip kun je vervolgens bepalen of een record nieuw is of niet. Stel dat je 10 dagen als limiet gebruikt, dan zou je zo de nieuwe records kunnen selecteren:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
SELECT
  titel,
  url
FROM
  links
WHERE
  tijdstip > NOW() - INTERVAL 10 DAY

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.