Tip voor functie
ik heb een wijzigingsformulier voor fotos van projecten..
Hier kun je 9 foto's uploaden die bij een project horen...
In de database staan de urls van de foto's(kunnen er maximaal 9 zijn maar ook 5)
Nu wil ik dat de urls uit de database te zien zijn en als je dan op een kruisje klikt ernaast dat die naam uit de database word verwijderd... Hoe kan ik dit regelen zonder dat de pagina word gerefreshed?
Een paar tips is al genoeg...
Dus niet dom google geven... Ik kan het niet vinden zomaar dus daarom vraag ik om een tip waar ik het kan zoeken...
Maar zoek het zelf dan maar uit!
Ik ben daar heel makkelijk in.
Verder vind ik het super dat je helpt maar zulke dingen vind ik gewoon belachelijk...
Als je het niet snapt dan kan je iets zeggen als:
"Ik snap de load/ajax functie niet en ik kom er niet uit."
Dan had ik het uitgelegd of je doorverwezen. Maar laten we aan nemen dat je het inderdaad zo zei. Kijk maar even hier: load jquery.
Gewijzigd op 15/05/2011 22:40:15 door Joris van Rijn
Als je bovenstaand link echt niet begrijpt, kan je altijd melden wat je niet begrijpt of je kan zelf op zoek met de zoekterm "ajax"
Ik vraag het niet voor niks hier... Sorry van mijn harde reactie maar vind zoiets niet kunnen eigenlijk... Iedereen heeft het moeten leren en ik wil het graag leren alleen weet niet waar ik moet zoeken... Dan vraag ik het en krijg ik wel een goed antwoord maar dat linkje vind ik misplaatst
Toch super bedankt Joris ik ga dat linkje van jou bestuderen(2de)
Quote:
jQuery! Gebruik dan de .load() of de .ajax().
Het is het makkelijkste.
Het is het makkelijkste.
Precies. Gegoogled wat die functies inhielden.
En daarnaast, zodra je in google intypt jQuery load of jQuery ajax krijg je gewoon meteen al die functies met uitleg.
Als je dan iets niet snapt kan je altijd hier weer wat vragen. Maar 'ja ik vraag naar de functie want ik snap niks van jquery of van ajax...' ik snap niks? Wat snap je niet? Waarom niet? Wat heb je al gezocht?
Op een forum om hulp vragen is niet gewoon een kwestie van vraag -> code maar vraag -> linkjes/hulp -> zelf code maken
Tevens snap ik niks van jquery dat bedoel ik.
Wil straks vanaf het begin dat gaan leren dus als iemand goede tuts voor mij heeft hoe je vanaf stap 1 tot het eind jquery kunt leren of vanaf stap 1 dan kan ik daarmee aan de slag...
Tevens wil ik vragen of iemand dit wat ik wil kan voordoen met 1 bestand?:$
Dat die een klein stukje code laat zien met kleine opmerkingen zodat ik weet hoe dit onderdeel werkt.
http://blog.themeforest.net/screencasts/jquery-for-absolute-beginners-video-series/
(zelf inplanbaar)
Gewijzigd op 17/05/2011 19:17:35 door - Ariën -
@aar ik heb de link meteen opgeslagen alleen het duurt nog 6 a 7 weken voorda tik daaraantoe ben en ik wil toch de website af hebben met zo een functie erin... dus als iemand mij eventjes wil helpen.
Quote:
Wil straks vanaf het begin dat gaan leren dus als iemand goede tuts voor mij heeft hoe je vanaf stap 1 tot het eind jquery kunt leren of vanaf stap 1 dan kan ik daarmee aan de slag...
Quote:
@aar ik heb de link meteen opgeslagen alleen het duurt nog 6 a 7 weken voorda tik daaraantoe ben en ik wil toch de website af hebben met zo een functie erin... dus als iemand mij eventjes wil helpen.
FAAL!
Lekker tegenstrijdig...
Gewijzigd op 17/05/2011 19:24:31 door - Ariën -
En dat duurt nog 6 a 7 weken.. En daarna ga ik me verdiepen in jquery en javascript.
Maar ik vraag wel naar tuts zodat ik daar tegen die tijd niet meer naar hoef te zoeken.
Zo ja, wat?
Maar omdat ik die functie wel wil toevoegen aan de website vraag ik of iemand een voorbeeldje kan maken hiervan...
Gewijzigd op 17/05/2011 19:35:30 door - Ariën -