Tips design

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

- -

- -

23/03/2009 20:36:00
Quote Anchor link
Hallo jongens,

Voor een klant moet ik een design maken. Hij had zelf iets uitgetekend wat ik omgezet heb naar Photoshop, maar ik vind het zelf gewoon niet mooi, dus ik ga hem afraden om dat design te gebruiken, en ik wil een eigen voorstel laten zien.

Het wordt een website over zijn theatergroep/toneelgroep, gericht op theaters e.d. die zijn groep willen inhuren. Het moet een zakelijke, simpele en strakke lay-out worden.

Dit is wat hij zelf bedacht had en hoe ik het in Photoshop gemaakt had:
Afbeelding

Ik wil nu dus zelf iets maken, en dit is daar tot nu toe uitgekomen:
Afbeelding
Op zich vind ik dat wel redelijk mooi, alleen moet er nog flink wat aan gedaan worden. Ik zit een beetje in over het menu: het leek me misschien mooi om een horizontaal menu te maken met zo'n 'dingetje'. Het enige punt is dan hoe ik submenu's moet maken, daar ben ik nog niet helemaal uit. Eventueel doe ik dat met zo'n uitschuifding, zoals CodeIgniter een beetje heeft.
Ik vraag me alleen wel af of het dan nog wel zo straks en zakelijk is.

Mijn vraag is: wat raden jullie aan? Hebben jullie tips of iets?

Alvast bedankt!

Groeten,
Jonathan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -

PHP hulp

PHP hulp

12/01/2025 10:47:13

- SanThe -

- SanThe -

23/03/2009 20:43:00
Quote Anchor link
ARTIS? Is dat toegestaan. (Of gaan de leeuwen brullen)

- -

- -

23/03/2009 20:51:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 23.03.2009 20:43:
ARTIS? Is dat toegestaan. (Of gaan de leeuwen brullen)

Dat is zijn zaak, daar ga ik verder niet over. Hij is trouwens (volgens mij) wettelijk in Italië ingeschreven, dus misschien heeft Artis (dierentuin) daar niet eens iets over te zeggen.

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

23/03/2009 20:59:00
Quote Anchor link
Ik vind het niet veel voorstellen..

- -

- -

23/03/2009 21:01:00
Quote Anchor link
Tommy schreef op 23.03.2009 20:59:

Oké, dat vind ik prima, maar heb je tips voor een lay-out die wel wat voorstelt?

Jesper Diovo

Jesper Diovo

23/03/2009 21:02:00
Quote Anchor link
Ik vind het maar zwakjes voor Jonathans ervaring? Ik had meer van je verwacht ;-). Ik vind dit meer vier vakjes die toevallig samen een lay-out vormen. Bovendien vind ik het niet eens mooi. Misschien iets meer kijken naar websites uit dezelfde branche?

- -

- -

23/03/2009 21:06:00
Quote Anchor link
Jezpur schreef op 23.03.2009 21:02:
Ik vind het maar zwakjes voor Jonathans ervaring? Ik had meer van je verwacht ;-). Ik vind dit meer vier vakjes die toevallig samen een lay-out vormen. Bovendien vind ik het niet eens mooi. Misschien iets meer kijken naar websites uit dezelfde branche?

Over welke lay-out gaat dit? Zijn idee of mijn opzet? Die eerste (met die lijnen en vier blokjes) is zijn idee, die tweede is een opzet van mij.

Niek Weevers

Niek Weevers

24/03/2009 19:35:00
Quote Anchor link
Ik zie bij jouw ontwerp alleen maar een verloopje met een logo erop.
Bij een theatergroep/toneelgroep denk ik aan dynamiek. Dus het lijkt me wel dat het geen zakelijk uiterlijk hoeft te zien. Mag dus wel wat dynamisch (sierlijk), met mooi beeldmateriaal

Pepijn

Pepijn

24/03/2009 21:47:00
Quote Anchor link
Ik vind die eerste wel zakelijk overkomen. En als de klant het nou mooi vind, wat is het probleem dan?

Je moet alleen die lelijke google kalender weghalen.

Pieter Jansen

Pieter Jansen

24/03/2009 22:14:00
Quote Anchor link
Ik zou naar je klant luisteren om eerlijk te zijn. Klant is koning. Als hij zo`n lelijke website wil hebben, moet hij dat toch weten?

En om nou te gaan zeggen dat jou layout zoveel beter is, zou ik een over statement zijn.

Echter, ik zou iets ( als je het al anders gaat doen..) andere kleuren gebruiken.

Jesper Diovo

Jesper Diovo

24/03/2009 22:25:00
Quote Anchor link
Jonathan schreef op 23.03.2009 21:06:
Over welke lay-out gaat dit? Zijn idee of mijn opzet? Die eerste (met die lijnen en vier blokjes) is zijn idee, die tweede is een opzet van mij.

Oh, zo had ik het niet gelezen :-P. In dat geval vind ik jouw opzetje al stukken beter dan zijn hele uitwerking. En zoals hierboven gezegd wordt, een theatergroep is niet statisch, dus het hoeft er ook niet statisch uit te zien. Ik zou nog iets meer met vrolijke kleuren spelen. Of spelen ze altijd verdrietige stukken? :-P

Mr.Moe

Mr.Moe

24/03/2009 22:37:00
Quote Anchor link
Merijn schreef op 24.03.2009 22:14:
Ik zou naar je klant luisteren om eerlijk te zijn. Klant is koning. Als hij zo`n lelijke website wil hebben, moet hij dat toch weten?

Klant zal het ook wel apprecieren als je met iets mooier komt aandraven.

Niek Weevers

Niek Weevers

24/03/2009 23:35:00
Quote Anchor link
Mr.Moe schreef op 24.03.2009 22:37:
Merijn schreef op 24.03.2009 22:14:

Klant zal het ook wel apprecieren als je met iets mooier komt aandraven.

Inderdaad, al regelmatig in de praktijk meegemaakt.

Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

24/03/2009 23:46:00
Quote Anchor link
Uhu... Ik heb al ZOVEEL lelijke websites gemaakt, puur en alleen omdat een of ander communicatie bureau weer met een afschuwelijke opzet aan komt draven, verpakt in Adobe InDesign, waar je vervolgens geen pleuris mee kan, omdat het design technisch niet is uitgedacht. Maarja, klant is koning, en als deze gewoon betaalt voor iets lelijks, waarom iets mooiers, als je er niets aan verdient. Gewoon een kwestie van niet opnemen in je portfolio.

Het is geen kwestie van wat je kan, maar wat je kan verkopen.

Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

25/03/2009 07:22:00
Quote Anchor link
waarom tekenen mensen tegenwoordig niet gewoon hun design eerst uit met potlood en papier?

Zodra dat final is kun je alles digitaliseren en coderen...lijkt mij tenminste een manier om het maken van lelijke webpagina's tegen te gaan.

Tja.
Het is een kwestie van onderhandelen om de klant wat mooiers aan te kunnen bieden en jezelf een mooiere winst naar binnen te kunnen trekken.
Zit ook een beetje verkoop techniek bij te kijken lijkt mij.

Robert Deiman

Robert Deiman

25/03/2009 09:12:00
Quote Anchor link
@Jey
Ik doe dat ook niet, maar teken vaak eerst wat ik in gedachten heb uit met een digitale pen..;) Het is geen manier om het maken van lelijke pagina's tegen te gaan overigens, het is een kwestie van smaak en idee wat het hem doet.

@Jonathan
Je kan best bij de klant aangeven dat je een ander idee hebt over de lay-out, maar geef wel aan wat er niet goed is aan wat er nu staat, waarom niet. Als je de klant op die manier in laat zien dat er een andere/ betere manier is, dan is het prima. Wil dat niet (is hij het op jou punten niet eens, of vindt hij ze niet belangrijk genoeg) dan is de klant wel koning en moet je de lay-out zo maken als dat hij was voorgesteld.

Ik vind beiden totaal niet te vergelijken, als je zijn lay-out pakt met jou header erboven is het ook al mooier dan de 1e variant (zijn idee) maar jou variant is nog niet vergenoeg gevorderd om daar een oordeel over te kunnen vellen.
Voor wat betreft het menu, doe dat niet zo als op Jorns websites, je kan ervoor kiezen om met submenu's ook horizontaal te werken, die onder het hoofdmenu komen, en dan bij een hover over het betreffende menu-item. (en ook wanneer je op de pagina zelf zit) Dat is strak, zakelijk en past er wel bij..
Maar mijn idee: Ga eerst eens wat verder met je opzetje, en plaats er ook wat content in om een geheel beeld te krijgen van wat je wilt.

Mitchell

Mitchell

25/03/2009 10:22:00
Quote Anchor link
Beide zijn nog niet ver genoeg om te gebruiken als "design" voor een website, je moet bijvoorbeeld al gelijk in het design de content plaatsen, nu heb je alleen maar "...tekst..." en geen headers etc.

Verder vind ik het nogal web 1, donkere kleuren en alleen site waar ik op zou zitten als ik er op zou MOETEN zijn.

Ik denk dat een witte achtergrond al beter zou zijn en eventueel centreren. Maarja, dat is mijn mening, is op dit moment nog steeds de trend though. Doorlopende dunne lijnen zijn ook niet bepaald mooi, doet me denken aan frames en tables.

- -

- -

25/03/2009 16:07:00
Quote Anchor link
Gisteren is de klant langs geweest en hebben we onder andere naar de lay-out gekeken. Ik zei dat ik hem afraadde om zijn eigen ontwerp te gebruiken, en dat ik dus zelf wat gemaakt had. Hij was erg enthousiast over mijn ontwerp en daar hebben we nog wat aan zitten sleutelen, met dit als resultaat.

Het enige dat nog moet is een submenu en de plaatsing van de vlaggetjes voor de taalselectie. Dat submenu lukt wel, alleen die vlaggetjes gaan nog moeilijk worden: we willen de rust in de header niet verstoren met vlaggetjes. Heeft iemand hier misschien een goed idee (voor de vlaggetjes of eventueel het submenu)?

Verder @iedereen en @alles: deze site is gericht op theaters die zijn groep in willen huren, en niet op kijkers die meer informatie/foto's/whatever willen hebben. Het moest een strakke en zakelijke site worden, dus daarin ben ik meegegaan.

Marc Cools

Marc Cools

25/03/2009 16:56:00
Quote Anchor link
je zou centraal helemaal bovenaan de vlaggetjes kunnen zetten. Dit in *grijstinten* en zo klein mogelijk.
Als je er over hoovert dan komen ze in kleur en worden ze groter.
Om de rust te bewaren zou ik zeker de grijstinten doen. Het moet niet echt opvallen. Eens de gebruker er over hoovert dan speelt het geen rol meer. Eventueel kan je er een leuk javascriptje aan plakken zodat ze met een effect te voorschijn komen.

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

25/03/2009 17:00:00
Quote Anchor link
Jonathan schreef op 23.03.2009 21:01:
Tommy schreef op 23.03.2009 20:59:

Oké, dat vind ik prima, maar heb je tips voor een lay-out die wel wat voorstelt?

Opnieuw beginnen?

Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

25/03/2009 19:32:00
Quote Anchor link
Wat mij is opgevallen, is dat heel je layout omhoog schuift, wanneer het submenu te voorschijn komt. Heeft waarschijnlijk met je margin of min-height te maken.

Ben je trouwens ook nog van plan om je pagina te google optimaliseren?
Dan heb ik namelijk nog een paar tips voor je.

Dit kan trouwens ook écht niet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
color: #666;

;)

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.