Tips layout
Hallo,
Alleen valt er weinig over te zeggen als je niet weet wat voor soort site het is ;) Mooi!
Gezien dit het enige (samen met het kopje 'functies') is wat er qua nuttige inhoud op staat, lijkt het mij dat we hier maar op af moeten gaan... Of zo maar een willekeurig gekozen tekst... :S
Beetje.... té. Vind het wel simpel.
Als ik naar je vorige review vond ik die leuker.
Dan maar wat andere tips:
- Probeer 1 eruit springende kleur te nemen, alles is nu een beetje wittig.
- Gebruik geen ligthbox voor je video, speel de youtube gewoon daarin af en laat mensen bepalen hoe groot ze het schermpje willen (full screen of niet)
- Kijk even naar je typografie. Je hero unit (dat balkje met filmpje erbij) is het belangrijkste van die pagina. Maak daar de tekst groter, ipv kleiner, en plaats er minder tekst.
- Op de normale tekst kun je beter een grotere line-height nemen.
Code:
- Gebruik liever IE=edge. Dan hoef je hem niet per IE update aan te passen, maar zal IE altijd de nieuwste versie gebruiken.
- Plaats script elementen bij voorkeur vlak voor </body>
- gebruik geen inline cSS Dit is echt zo'n sitereview die ik normaal zou overslaan, want wat moet je hier nou over zeggen? Het is niet lelijk, maar ook niet bijzonder mooi. Maar wat je kan veranderen? Iets meer erin plaatsen misschien?
@Wouter, wat zou jij dan een eruit springende kleur geven? Dat blok waar het filmpje in staat?
En waar zie je inline css?
En waarom zou je het filmpje niet in een lightbox doen? Bedankt voor jullie reacties.
Geen reclame door ons op uw website
Eigen e-mailadres gekoppeld aan uw account
Voeg een gastenboek toe aan uw website
Het is mogelijk om uw eigen domeinnaam te koppelen aan de website
Kijk hoeveel mensen uw website bezoeken Je hebt een puntje dubbel opgenoemd ;)
O, haha. Dankje
Om eerlijk te zijn vind ik je website niet mooi en niet passen bij het gene dat je aan wil bieden.
De kleuren die je gebruikt zijn een beetje oubollig. Kijk is op http://kuler.adobe.com voor wat mooie kleur combinaties.
Ook kun je op http://www.dribbble.com en http://www.creattica.com kijken naar ontwerpen die van deze tijd zijn.
Ik ben namelijk persoonlijk van mening dat je met een website die er mooi uitziet sneller de aandacht trekt dan een website die eruit ziet alsof deze redelijk snel in elkaar is gezet.
Wat ik me ook wel af vraag is hoe je dit zo wil opzetten zonder er verlies op te maken?
Je zult namelijk op het begin niet zoveel viewers hebben maar de mensen die dus een gratis website afnemen kost jou wel webspace.
Hoop dat je hier iets aan hebt. Nick,
Toevoeging op 03/01/2013 20:05:53:
Ik heb de website wat aangepast.
Ook het logo heb ik veranderd. Welke vinden jullie mooier? (Voor degene die het oude logo niet hebben gezien, hij staat boven de play knop. Rick, bedankt. Ik ga kijken naar een andere kleur. Was er ook niet tevreden over.
Precies, hoe verwacht je hier geld mee te verdienen?
Het lijkt me niet dat je iedereen een website geeft op jou kosten ;).
Het is gewoon een hobby. Ik heb (en houd) het domein toch, dus kan er net zo goed iets mee doen. En als ik er geld voor ga vragen moet ik een kvk regelen etc. en daar heb ik nog geen zin in ;)
Het gaat idd lijken op webklik. Maar je krijgt alle functies, als ik de gebruikers laat betalen moet ik ingeschreven zijn bij de KVK. Dat wil ik nog niet. En het wordt net wat uitgebreider dan webklik
Toevoeging op 03/01/2013 23:27:00:
Die kleur is echt mottig en oubollig, kijk eens naar wat frissere kleuren op kuler Versta me niet verkeerd, maar die nieuwe kleuren en logo zijn afschuwelijk.
Ga bijv. eens naar Google Afbeeldingen, zoek op 'earth' en filter op de kleur die je wilt (rood, blauw) pak een foto met een mooie kleur uit en plaats die in kuler om zo de kleur te krijgen.
Het idee, een nieuwe accent (het rood) is leuk, alleen helaas net niet (en van dat chemische blauw groen moet je heel snel af). Kuler hoeft niet perse goede kleuren uit te kiezen. Je moet natuurlijke kleuren kiezen.
Alleen valt er weinig over te zeggen als je niet weet wat voor soort site het is ;)
RobertJan Keizer op 02/01/2013 01:37:48:
Mooi!
Alleen valt er weinig over te zeggen als je niet weet wat voor soort site het is ;)
Quote:
Gratis website maken zonder reclame!
Dat kan ook betekenen dat het een site is dat artikels schrijft Over anderen sites die websites maken zonder reclame...
Gezien dit het enige (samen met het kopje 'functies') is wat er qua nuttige inhoud op staat, lijkt het mij dat we hier maar op af moeten gaan...
Beetje.... té.
Als ik naar je vorige review vond ik die leuker.
Dan maar wat andere tips:
- Probeer 1 eruit springende kleur te nemen, alles is nu een beetje wittig.
- Gebruik geen ligthbox voor je video, speel de youtube gewoon daarin af en laat mensen bepalen hoe groot ze het schermpje willen (full screen of niet)
- Kijk even naar je typografie. Je hero unit (dat balkje met filmpje erbij) is het belangrijkste van die pagina. Maak daar de tekst groter, ipv kleiner, en plaats er minder tekst.
- Op de normale tekst kun je beter een grotere line-height nemen.
Code:
- Gebruik liever IE=edge. Dan hoef je hem niet per IE update aan te passen, maar zal IE altijd de nieuwste versie gebruiken.
- Plaats script elementen bij voorkeur vlak voor </body>
- gebruik geen inline cSS
Het logo (wobbie.nl) vind ik wel mooi..maar die geeft de indruk dat de website uit de hobbyhoek vandaan komt. voor een knutselwinkel ofzoiets...
@Wouter, wat zou jij dan een eruit springende kleur geven? Dat blok waar het filmpje in staat?
En waar zie je inline css?
En waarom zou je het filmpje niet in een lightbox doen?
Kijk hoeveel mensen uw website bezoeken
Php knipper op 02/01/2013 22:40:44:
Je hebt een puntje dubbel opgenoemd ;)
O, haha. Dankje
geen reclame door ons...nee, maar wel door google ads (gnagna)
Om eerlijk te zijn vind ik je website niet mooi en niet passen bij het gene dat je aan wil bieden.
De kleuren die je gebruikt zijn een beetje oubollig. Kijk is op http://kuler.adobe.com voor wat mooie kleur combinaties.
Ook kun je op http://www.dribbble.com en http://www.creattica.com kijken naar ontwerpen die van deze tijd zijn.
Ik ben namelijk persoonlijk van mening dat je met een website die er mooi uitziet sneller de aandacht trekt dan een website die eruit ziet alsof deze redelijk snel in elkaar is gezet.
Wat ik me ook wel af vraag is hoe je dit zo wil opzetten zonder er verlies op te maken?
Je zult namelijk op het begin niet zoveel viewers hebben maar de mensen die dus een gratis website afnemen kost jou wel webspace.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Toevoeging op 03/01/2013 20:05:53:
Ik heb de website wat aangepast.
Ook het logo heb ik veranderd. Welke vinden jullie mooier? (Voor degene die het oude logo niet hebben gezien, hij staat boven de play knop.
Rick van Riel op 03/01/2013 12:22:13:
RobertJan Keizer op 03/01/2013 20:15:36:
Rick van Riel op 03/01/2013 12:22:13:
Het is gewoon een hobby. Ik heb (en houd) het domein toch, dus kan er net zo goed iets mee doen. En als ik er geld voor ga vragen moet ik een kvk regelen etc. en daar heb ik nog geen zin in ;)
Gewijzigd op 03/01/2013 20:18:26 door Nick Dijkstra
het is dus eigenlijk zoiets als webklik.nl je kan gratis je site maken maar voor een paar uitbrijdingsopties moet je betalen (credits kopen of verdienen)
Php knipper op 03/01/2013 22:33:34:
het is dus eigenlijk zoiets als webklik.nl je kan gratis je site maken maar voor een paar uitbrijdingsopties moet je betalen (credits kopen of verdienen)
Het gaat idd lijken op webklik. Maar je krijgt alle functies, als ik de gebruikers laat betalen moet ik ingeschreven zijn bij de KVK. Dat wil ik nog niet. En het wordt net wat uitgebreider dan webklik
Gewijzigd op 03/01/2013 22:38:41 door Nick Dijkstra
Toevoeging op 03/01/2013 23:27:00:
Die kleur is echt mottig en oubollig, kijk eens naar wat frissere kleuren op kuler
xD deze kleuren heb ik van Kuler.
Ga bijv. eens naar Google Afbeeldingen, zoek op 'earth' en filter op de kleur die je wilt (rood, blauw) pak een foto met een mooie kleur uit en plaats die in kuler om zo de kleur te krijgen.
Het idee, een nieuwe accent (het rood) is leuk, alleen helaas net niet (en van dat chemische blauw groen moet je heel snel af).