Tips voor nieuw ontwerp Forzaheerenveen.nl
Ik ben even bezig geweest met een nieuw design voor mijn website.
Het betreft hier een fansite van sc Heerenveen. Ik ben er al even mee bezig geweest maar het is nog net niet helemaal wat ik wil. Ik weet alleen niet waar het aan ligt en wat ik zou kunnen veranderen om het te verbeteren.
Hieronder een stukje van mijn design.
Misschien hebben jullie nog tips of suggesties om het design te verbeteren.
Let niet te veel op de uitlijning hier en daar want dit komt in het uiteindelijke design wel goed als ik hem met HTML & CSS ga maken.
Nieuwste resultaat:
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Remco
Het lijkt me een beetje kaal aan de rechter kant als je een langere pagina hebt.
Dat was ik misschien nog vergeten te zeggen maar daar komt nog wel een hele lijst met dingen te staan. Zo komt daar de laatste wedstrijd, volgende wedstrijd, poll, kleine stand, topscore, foto v.d. week en aan de linkerkant heb ik ook nog wel bepaalde dingen die er bij komen te staan.
Ik vind al die glows persoonlijk niets, bi jeen website waar veel verschillende data op komt te staan zou i kvoor strak en duidelijk gaan, niet alteveel verloopjes
http://www.rodajcfans.nl
http://www.degroenehel.com/
http://www.achtontour.nl/
Hier vind je meer voorbeelden(±100 fansites van verschillende clubs):
http://www.rodajcfans.nl/index.php?module=link&
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yearupie Achternaamloos
Het enige wat eigenlijk niet strak is in de layout is de glow. Die heb ik nu ingeperkt tot 1 px zodat het een randje is. Wat zou ik er verder nog aan kunnen veranderen om het strakker te krijgen. Hebben jullie tips?
Heb ook al even bij andere fansites gekeken (ook al voor en tijdens het maken van mijn layout) maar vind dat het vergeleken met andere sites over het algemeen wel aardig strak is.
Edit:
Ben nog wat aan het knutselen geweest met dit resultaat.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door remco
Zijn er nog mensen die een suggestie hebben voor mijn layout?
- Site is te blauw; de blauwe achtergrond van het tekstgedeelte is ook niet slim. Wit op blauw leest lastiger.
- Gebruik meer wit. Blauw - grijs is een beetje flets.
- Ik zou in je header voor 1 logo gaan. (en dan het liefst links)
- De gradient in de achtergrond is een beetje rommelig, niet echt strak. (die zwarte lijn is ook not-done)
- zorg voor meer eenheid tussen de header en de rest van de site. Ik zou bijvoorbeeld dat vak met nieuws erin weghalen en het nieuws boven het tekstgedeelte zetten. Persoonlijk zou ik ook kiezen voor een horizontaal menu dat de header met de rest van de site verbindt.
- Misschien dat je links en rechts vakken kunt maken. (i.p.v. alleen maar een lijn)
Succes!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door ArendJan
Zie eerste op laatste post voor het huidige resultaat
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door remco
het submenu moet niet doorzichtig zijn vind ik, het is een beetje slordig dat je het kopje van de login er nog doorziet schemeeren
Nog iemand die tips heeft voor bovenstaande layout?
Het is een kwestie van oefenen, maar je kunt alles nog iets mooier afronden. (sommige lijnen/vakken mogen wat subtieler) Je kunt wat meer werken met gradients, bijvoorbeeld in de kopjes van tekstvakken. De achtergrond is een verder beetje saai zo met dat grijs. De indeling is nu in ieder geval een stuk netter!
Ik was ook nog van plan wat te doen met de menu knoppen waardoor het geheel iets minder plat wordt. Verder zou ik nog een zacht/rustig motief op de achtergrond kunnen doen (het grijze gedeelte). En verder is het qua lijnen en vlakken nog wat slordig omdat mijn photoshop kwaliteiten enigszins beperkt zijn. Verder tips opmerkingen zijn en blijven welkom.
Dit resultaat. Hebben jullie verder nog tips of opmerkingen?
Heb nog even wat geprobeerd met *Bump*
Die speler is echt lelijk uitgeknipt..
Ik zal proberen of ik het wat netter uit kan knippen... verder nog dingen bijvoorbeeld tips voor de content?
*Bump* verder nog opmerkingen? Opmerking van Tommy is nog niet mee genomen maar zal in de uiteindelijke versie worden verbeterd.
menu is saai, content is saai, afbeeldingen en structuur erg standaard.