Tips voor nieuw ontwerp Forzaheerenveen.nl

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

25/02/2009 07:44:00
Quote Anchor link
Als je eens heel kritisch naar je design kijkt, zie je dan niet wat puntjes die je beter zou kunnen maken?

Als je op die manier naar je website blijft kijken, en constant dingetjes verbeterd, uittest in verschillende browsers en blijft kijken dan word de bovenstaande 5 vanzelf wel hoger.

Blijven kijken:
Je site ziet er te standaard uit om het in mijn ogen een ontwerp te noemen.
Ontwerpen vergt tijd, waarin ik niet het gevoel hebt dat je dat er nog in hebt gestopt.

Leer van je fouten en doe er je voordeel mee :-)

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 05:40:20

Remco

remco

25/02/2009 09:54:00
Quote Anchor link
Als ik naar mijn design kijk zie ik inderdaad nog wel wat punten om te verbeteren. Het probleem is dat ik niet echt weet hoe.
Het moet namelijk wel een duidelijke site blijven waar alles makkelijk op te vinden is.

Ik zit nu op school en kan hier weinig veranderen maar ik zal vanmiddag nog eens proberen het een en ander te verbeteren.
Als jullie misschien nog ideen hebben om bijvoorbeeld het menu wat mooier te maken dan zijn die uiteraard welkom. Probleem is dus dat mijn inspiratie niveau voor het maken van een mooi design niet bijzonder hoog ligt. Ik ben meer iemand van het programmeren (wat overigens ook niet zonder problemen gaat)

Leen M

Leen M

25/02/2009 10:25:00
Quote Anchor link
Een ontwerp van een site is ook een afweging/combinatie zoeken tussen looks en gebruik. Met een standaard 3-kolom indeling, zoals dit ontwerp is de site erg overzichtelijk en weet iedereen waar hij wat kan vinden. met ronde hoekjes versus rechte hoekjes enz kan je natuurlijk wel wat doen, maar in grote lijnen blijft het hetzelfde.

Als je een layout wil hebben die in het oog springt en opvalt, is dat lastiger te bereiken door zo'n standaard indeling, omdat iedereen dat dagelijks ziet. Probeer ook eens iets te bedenken waarbij je niet met een standaard indeling werkt.

Maar zoals ik zei, voor een goede/mooie/opvallende site blijft het een combinatie zoeken van overzichtelijkheid en niet-standaard. Dat is elke keer weer een leuke uitdaging.

Remco

remco

25/02/2009 14:48:00
Quote Anchor link
Ik ben na school nog even een paar uurtjes bezig geweest. Heb me eerst wat lopen oriënteren en ben toen aan het photshoppen gegaan.
Ben bijna weer helemaal opnieuw begonnen en dit is het resultaat.
Afbeelding

Ik vind het persoonlijk een hele verbetering. Graag ook jullie mening hiervan en opbouwende kritiek waarmee ik de layout kan verbeteren.

Leen M

Leen M

25/02/2009 15:09:00
Quote Anchor link
Die afgeronde hoekjes is wel leuk.

Die twee smalle kolommen rechts moet je niet doen. dat is niet echt overzichtelijk --> startpagina.nl style

Je hebt nu twee menusoorten, een (popup)menu direct onder de header en daaronder tabbladen. Kies een manier en gebruik die overal, dat geeft meer eenheid.

Als je die meest rechtse kolom weghaalt vind ik het al een stuk leuker.

Dat kader rond de main content is een hele verbetering ten opzichte van het vorige ontwerp.

Niek Weevers

Niek Weevers

25/02/2009 21:49:00
Quote Anchor link
Die reclame rechts is natuurlijk erg lelijk. Denk je echt/ of weet je zeker dat je reclame krijgt??
Tabbladen kan natuurlijk wel, net als op http://www.degraafschap.nl/
maar je font-gebruik vind ik niet erg mooi.
Het verloopje in je hoofdmenu vind ik ook niet mooi. Ik denk dat iets als het menu van Wehkamp veel beter past.

En alles staat zo dicht op de rand en op elkaar, daardoor wordt het druk. Probeer wat meer ruimte te creëren, hierdoor zal het echt rustiger worden.

Je hebt in een bericht de titel helemaal links, de tekst wat meer naar rechts en de link onder het bericht nog verder naar rechts. Dit oogt slordig.

En nu nog een positief punt: je header, deze vind ik leuk. Oogt lekker vlot.

Remco

remco

25/02/2009 22:54:00
Quote Anchor link
Kijk hier heb ik wat aan, net als het overige commentaar...
Die reclame is inderdaad niet het mooiste en heb het ook al wat smaller gemaakt. Ik heb het direct maar in mijn design opgenomen omdat ik zeker weet dat er volgend jaar reclame op die plaats zal staan.
Met het menu. het lettertype en het uitlijnen van de tekst zal ik morgen even bezig. Tis me nu te laat om nog bezig te gaan.
Opmerkingen zijn natuurlijk welkom

@Niek... het eerste echt positieve commentaar :D

Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

25/02/2009 23:12:00
Quote Anchor link
Ik zou het persoonlijker mooier vinden als je die gradient uit je menu haalt en er gewoon een kleur van maakt.

Maar het begint al vorm te krijgen.

Gewoon dingen uitproberen en kijken wat je van dat resultaat vind.
Je kan voorbeeld nemen van andere websites en als je niet exact weet hoe een techniek wordt toegepast kun je altijd ff doorlezen op bijv. alistapart.com

daar doe ik nog dagenlijks mijn voordeel mee.

Remco

remco

26/02/2009 15:15:00
Quote Anchor link
Zo ik heb geprobeerd wat met jullie commentaar te doen. Ik heb het advertentie blok wat smaller gemaakt. Ook heb ik wat aan het menu lopen sleutelen en heb dit dezelfde kleur gegeven als het kopje laatste nieuws. Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen een dropdown menu bovenin of een gewoon menu en dan tabbladen zoals in de voorgaande editie.
Wat zouden jullie me hier aanraden.
Verder heb ik de boel nog even wat beter uitgelijnd.
Persoonlijk vind ik dat het al steeds beter begint te lijken maar het gaat niet alleen om mijn mening als n00b op het gebied van designen. Dus het begint een beetje eentonig te worden maar het is toch het doel van dit topic... wat vinden jullie er van en wat zouden jullie eventueel nog beter/mooier vinden.
Afbeelding

Leen M

Leen M

26/02/2009 16:23:00
Quote Anchor link
Het is al een stuk mooier!

Die reclameblokjes zijn niet meer zo dominant aanwezig, hierdoor wordt de aandacht meer getrokken naar de main content. Goed zo.

Hoe zit het met de uitlijning van je menu? Is dat expres (bijna) gelijk met het login blokje, of is dat toevallig. In de vorige versie viel het minder op dat het rechts van "About" leeg is.

Over de menu-keuze: Ik vond die tabbladen wel leuk.

Remco

remco

27/02/2009 18:26:00
Quote Anchor link
Nog meer mensen die een mening hebben over deze layout op tips om het beter te maken? Die uitlijning van het menu is gewoon puur toeval. Ik heb nu zo'n beetje alle dingen er ingeplaatst maar er kan nog wel wat aan de menu-items veranderen. Zo moet er nog een menu multimedia en downloads bij en vervalt het menu supporter songs omdat die weer onder een ander menu wordt ondergebracht.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door remco

Niek Weevers

Niek Weevers

27/02/2009 19:56:00
Quote Anchor link
Menu kleinere letters en dik gedrukt. Dat oogt weer wat chiquer

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

27/02/2009 20:16:00
Quote Anchor link
K vind het heerlijk dat je meteen links begint met de content,
Ik vind dat zelf veel prettiger lezen, in plaats van een menu links,, dat trekt teveel mijn aandacht, (en k ben vrij snel afgeleid bij dit soort dingen).
Doe je bij je menu ook nog iets als je bijvoorbeeld met je muis erover heen gaat, en om te laten zien welke actief is?

Remco

remco

27/02/2009 20:30:00
Quote Anchor link
Ik zal nog eens kijken of ik wat aan het menu kan doen.
Bij mijn volgende photoshop versie zal ik ook even de menuopmaak wat duidelijker maken.
Het menu zal waarschijnlijk een dropdownmenu worden dus dan zal ik ook even uitwerken hoe ik dat in gedachten had. Voor de rest merk ik dus al wel dat het design steeds beter wordt volgens jullie. Zelf ben ik ook al aardig tevreden dus kom steeds dichter bij het eindresultaat :D
Verder tips en opmerkingen blijven welkom

Remco

remco

01/03/2009 14:50:00
Quote Anchor link
Ik heb nog even wat in het menu veranderd en ook even het dropdown gedeelte uitgewerkt
Afbeelding
Is het een verbeteren ten opzichte van de vorige versie of vonden jullie die beter en wat zou ik eventueel nog kunnen veranderen

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.