to jQuery or not to jQuery?
Erwin H
23/09/2013 17:25:28Het maakt NIETS uit als je het goed cached. En al helemaal als je een hosted versie gebruikt want dan komt zelfs de initiele versie niet eens van jouw server af. Dus wat is nu je probleem?
Ik zou eerder vragen waarom je het niet zou doen.
Ik zou eerder vragen waarom je het niet zou doen.
PHP hulp
08/11/2024 17:58:53Wouter J
23/09/2013 17:40:22Ik raad jullie echt aan om eens die blogpost door te lezen. Er staan best wel wat goede dingen in, bijvoorbeeld:
Allereerst zien we dat er helemaal niet zo heel veel verschil tussen zit, ten tweede zien we dat we voor het ophalen van een value functies moeten aanroepen terwijl JavaScript dit juist zo mooi met properties heeft opgelost.
Dus waarom - in sommige gevallen - niet? Omdat het 9 van de 10 keer niet nodig is, aangezien beide ong. even simpel zijn en omdat je soms veel beter JavaScript technieken kan gebruiken.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
var output = $('#output');
$('#input').change(function () {
output.text('The value is: ' + $(this).attr('value'));
});
// ipv
var output = document.querySelector('#output');
document.querySelector('#input').addEventListener('change', function () {
output.textContent = 'The value is: ' + this.value;
}, false);
$('#input').change(function () {
output.text('The value is: ' + $(this).attr('value'));
});
// ipv
var output = document.querySelector('#output');
document.querySelector('#input').addEventListener('change', function () {
output.textContent = 'The value is: ' + this.value;
}, false);
Allereerst zien we dat er helemaal niet zo heel veel verschil tussen zit, ten tweede zien we dat we voor het ophalen van een value functies moeten aanroepen terwijl JavaScript dit juist zo mooi met properties heeft opgelost.
Dus waarom - in sommige gevallen - niet? Omdat het 9 van de 10 keer niet nodig is, aangezien beide ong. even simpel zijn en omdat je soms veel beter JavaScript technieken kan gebruiken.
Erwin H
23/09/2013 17:52:37Wouter, ik ben het helemaal met je eens dat het helemaal geen enkele noodzaak is om jquery te gebruiken. Ik zeg ook nergens dat je het altijd moet gebruiken. Alleen ben ik het pertinent oneens met de drogreden dat je zoveel data inlaadt en dat daarom jquery een nadeel heeft. Dat lijkt namelijk het enige te zijn waar Ozzie zich op kan c.q. wil focussen.
Ozzie PHP
23/09/2013 18:25:12Erwin H op 23/09/2013 17:52:37:
Dat lijkt namelijk het enige te zijn waar Ozzie zich op kan c.q. wil focussen.
Dat was wel deel van mijn vraagstelling inderdaad. Als het inderdaad niks uitmaakt, dan is de vraag waarom je dus niet altijd jQuery zou gebruiken.