to jQuery or not to jQuery?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Erwin H

Erwin H

23/09/2013 17:25:28
Quote Anchor link
Het maakt NIETS uit als je het goed cached. En al helemaal als je een hosted versie gebruikt want dan komt zelfs de initiele versie niet eens van jouw server af. Dus wat is nu je probleem?

Ik zou eerder vragen waarom je het niet zou doen.

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 17:58:53

Wouter J

Wouter J

23/09/2013 17:40:22
Quote Anchor link
Ik raad jullie echt aan om eens die blogpost door te lezen. Er staan best wel wat goede dingen in, bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
var output = $('#output');

$('#input').change(function () {
    output.text('The value is: ' + $(this).attr('value'));
});

// ipv
var output = document.querySelector('#output');

document.querySelector('#input').addEventListener('change', function () {
    output.textContent = 'The value is: ' + this.value;
}, false);

Allereerst zien we dat er helemaal niet zo heel veel verschil tussen zit, ten tweede zien we dat we voor het ophalen van een value functies moeten aanroepen terwijl JavaScript dit juist zo mooi met properties heeft opgelost.

Dus waarom - in sommige gevallen - niet? Omdat het 9 van de 10 keer niet nodig is, aangezien beide ong. even simpel zijn en omdat je soms veel beter JavaScript technieken kan gebruiken.

Erwin H

Erwin H

23/09/2013 17:52:37
Quote Anchor link
Wouter, ik ben het helemaal met je eens dat het helemaal geen enkele noodzaak is om jquery te gebruiken. Ik zeg ook nergens dat je het altijd moet gebruiken. Alleen ben ik het pertinent oneens met de drogreden dat je zoveel data inlaadt en dat daarom jquery een nadeel heeft. Dat lijkt namelijk het enige te zijn waar Ozzie zich op kan c.q. wil focussen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/09/2013 18:25:12
Quote Anchor link
Erwin H op 23/09/2013 17:52:37:
Dat lijkt namelijk het enige te zijn waar Ozzie zich op kan c.q. wil focussen.

Dat was wel deel van mijn vraagstelling inderdaad. Als het inderdaad niks uitmaakt, dan is de vraag waarom je dus niet altijd jQuery zou gebruiken.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.