toegevoegd veld vullen met data
Guido van Harten
24/06/2006 23:07:00Ik heb een tabel in een Mysql-database met o.a. een veld plaatsen. Ik heb daar een veld "provincie" aan toegevoegd. Dit veld zal ik handmatig moeten vullen met de naam van de provincie (afkorting). Hoe kan ik dat het gemakkelijkste doen in bijv. PHPmyadmin of een ander programma.
Ik wil uiteraard zo weinig mogelijk handelingen verrichten. Dus niet bijvoorbeeld steeds na elke bewerking een soort van submit.
Bovendien wil ik graag alleen maar de belangrijkste velden in beeld (plaats en provincie).
Ik wil uiteraard zo weinig mogelijk handelingen verrichten. Dus niet bijvoorbeeld steeds na elke bewerking een soort van submit.
Bovendien wil ik graag alleen maar de belangrijkste velden in beeld (plaats en provincie).
PHP hulp
08/11/2024 21:43:09Hipska BE
25/06/2006 00:23:00phpmyadmin:
SELECT plaats,provincie FROM tabel WHERE provincie = null;
daarna alle records van dezelfde provincie telkens aanvinken en onderaan op het Edit knopje drukken de gewenste provincie telkens in het veld plakken en dan op submit klikken en dan de query weer uitvoeren om de volgende provincie te beginnen
SELECT plaats,provincie FROM tabel WHERE provincie = null;
daarna alle records van dezelfde provincie telkens aanvinken en onderaan op het Edit knopje drukken de gewenste provincie telkens in het veld plakken en dan op submit klikken en dan de query weer uitvoeren om de volgende provincie te beginnen