toekijken
keb een vraagje:
op mijn website is er een gastenboekje!( moet je ingelogd zijn om te kunnen bekijken en in schrijven) hier kan je je naam invullen...<<-- probleem
mensen vullen een andere naam in bijv: namen van reclames etc..
bestaat er een script die mij laat zien naar welke paginas in mijn website de gelogde user bezoekt??
Succes met zoeken.
kan je bekijken van waar hij kwam vooraleer hij de pagina opende
of als je het wilt opslaan in een db bijv, dan moet je er geen echo van maken, maar een insert of update query van maken.
Gewijzigd op 09/12/2005 17:06:00 door Stefan van Iwaarden
neej, dan log je ze niet, maar dan geeft je het alleen maar weer.. je moet om te loggen die $_SERVER['HTTP_REFERER'] naar je log schrijven en niet echoen.. :)
bedank om me er op te wijzen maar ik had het ooit zo gelezen en er altijd op die wijze gebruik van gemaakt. bednakt om me te verbeteren.
Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /vhost/usr/fakher/login.php:6) in /vhost/usr/fakher/login.php on line 8
ik krijg die foutmelding :p als ik die script toepas ! en helemaal neerzet
ob_start('ob_gzhandler');
Werkt het niet gewoon met
boven alles, en eenmalig (als je pagina's include dit er níet boven zetten, maar in de pagina waar inlucde in staat zetten, dus pagina die je aanvraagt in browser).
Als je object buffering met Gzip doet is je script sneller.
Of na het submitten kijk je naar hoe de gebruiker is ingelogd.
maar kan iemand me uitleggen welk code ik precies moet toepassen?
dus:
ik wil kunnen kijken wie op welke datum inlogd en welke tijd.
en ik wil dat alleen ik dat kan zien ( maakt niet uit hoe, maar niet dmv een mailtje, want dan loopt mn mailbox vol)
hiermee begint mn login.php :
en onderaan staan natuurlijk codes :p ( keb ff afgesloten anders zou deze tekst ook blauw zijn)
mijn vraag dus: welke code moet ik toepassen om te zien wie op welke datum en welke tijd inlogd?
Gewijzigd op 10/12/2005 08:09:00 door Grean
tabel users:
id int(11)
username varchar(32)
password_md5 varchar (32)
last_login datetime
bij het inloggen kun je het veld last_login vullen met
UPDATE users
SET last_login = NOW()
WHERE username = '$username'
Ik neem daarbij aan dat $username uit je inlogformulier komt.
Als je alle bezoeken op elke pagina wilt bijhouden, dan zou ik een aparte tabel aanmaken met de naam 'visits' bijvoorbeeld.
tabel visits:
id
username
page
datetime
En dan bovenaan elke pagina dit stukje:
$username = $_SESSION['username'];
$page = basename ($_SERVER['PHP_SELF']);
je query ziet er dan zo uit:
INSERT INTO visits
(username, page, datetime)
VALUES
('$username', '$page', NOW())
Gewijzigd op 10/12/2005 08:50:00 door Jan Koehoorn
Het zou wellicht interessant worden waneer je er een ipadres bijzet, dan zou je iets kunnen maken wat een patroon gaat zoeken, zodat je welicht kunt ontdekken dat iemand op bepaalde tijden op school zit, of op een andere pc. Maar zelfs dan (ik ben een information engineer, data is leuk, maar een lijst met tijden kan zelfs mij niet boeien).
dank jullie wel voor jullie reacties