toekomst van internet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/06/2012 12:25:58
Quote Anchor link
Olà mensen,

Zomaar eens een leuk topic. Een jaar of 10 geleden zagen websites er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Ik vraag me af wat er over 10 jaar gebeurt.

Wat denk JIJ dat er gebeurt? Blijven websites zoals ze zijn, of gaan er nog grote "revoluties" plaatsvinden? En dan bedoel ik niet zozeer technische ontwikkelingen (zoals html5, css3 e.d.) maar ik bedoel: op welke manier gaan we internet gebruiken? Een revolutie van de afgelopen jaren is bijvoorbeeld de opkomst van mobiel internet (smartphones, tablets e.d.). Wat zal er de komende jaren gaan gebeuren? Blijft internet / websites zoals het nu is, of gaan er echt grote veranderingen plaatsvinden? (Bijv. volledige integratie in het televisienetwerk, of spraakgestuurd bedienen? Ik verzin nu maar even wat.) Kortom, hoe zie jij (de toepassing van) internet over 10 jaar?
Gewijzigd op 14/06/2012 12:31:01 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

30/11/2024 22:32:40

14/06/2012 12:27:08
Quote Anchor link
Afbeeldingen werken niet.

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

14/06/2012 12:29:09
Quote Anchor link
Afbeelding

Afbeelding

Dit moeten de afbeeldingen denk ik zijn.
Gewijzigd op 14/06/2012 12:29:40 door Koen Vlaswinkel

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/06/2012 12:31:22
Quote Anchor link
Thanks, aangepast.

Wouter J

Wouter J

14/06/2012 12:31:57
Quote Anchor link
Responsive design is en blijft voorlopig natuurlijk wel een groot punt voor alle designers. En dan niet alleen naar kleiner, tablets en mobile, maar ook groter: TV's.

Tevens is de Apple een paar dagen geleden met nieuwe producten gekomen en die bevatten Retina schermen. Dat maakt alles veel helderder, en daardoor zullen we ook moeten letten op details van ons design. En ik heb hier natuurlijk nog geen Retina scherm, is me iets te duur, maar ik denk dat we met dat soort schermen rekening moeten gaan houden.

Maar ik de basis van webdesign moet natuurlijk wel goed liggen. Zorg wel dat alles goed op zijn plaats is en zorg ook dat iedereen alles goed kan lezen. Typography is de basis van elke website en is veel belangrijker dan het design. Zorg dus dat dat goed is, een perfect artikel daarover: http://informationarchitects.net/blog/responsive-typography-the-basics/

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/06/2012 12:39:14
Quote Anchor link
Maar Wouter, geloof jij dat de manier waarop we internet gebruiken gaat veranderen? Om maar eens iets te roepen, misschien is internet over 10 jaar geintegreerd in het televisienetwerk. Dus iedereen die televisie heeft, heeft automatisch internet. Of misschien plan je je route voortaan via internet en wordt de route automatisch doorgestuurd naar je TomTom, of krijg je een e-mail als je benzinetank bijna leeg is. Kortom, gaat de manier waarop we internet gebruiken veranderen?

Zo'n 15 jaar geleden gebruikten we internet om iets op te zoeken, nu gebruiken we het om (via social media) met elkaar in contact te blijven, spullen te kopen, het nieuws te volgen enz.

Wouter J

Wouter J

14/06/2012 13:43:22
Quote Anchor link
Allereerst komt er natuurlijk een nieuw soort internet. Het huidige is te langzaam voor de uitvinders, CERN, en hun deeltjesversneller. Die krijgt per botsing een stapel DVD's van 1m hoog en dat kun je niet met het huidige internet even snel verzenden naar het hoofdkantoor.
Vandaar dat CERN een nieuw soort internet heeft, een snellere, veiligere en betere. Ik denk dat we binnen 3 à 4 jaar dat internet ook wel zullen krijgen en dan kun je natuurlijk niet weten wat er gaat gebeuren.

Ook is HTML7 op weg en die grenzen zijn eindeloos! Van Webkit based Microwave (kan niet zo snel op de NL naam komen) tot Space Shuttels aangestuurd door Webkit. Bron: http://james.padolsey.com/general/html7-arrives/

- Raoul -

- Raoul -

14/06/2012 13:48:16
Quote Anchor link
Misschien heb ik wel een hele grote fantasie maar ik denk toch dat het internet later één grote censuur zal zijn. Als je een aanpassing wilt maken aan je site of je wilt een site lanceren zal het eerst moeten gekeurd worden door de overheid zelf.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/06/2012 14:06:18
Quote Anchor link
@Wouter: HTML7? En HTML5 is nog niet eens officieel toch? Als ik me niet vergis zou HTML5 pas in 2022 (zoiets) helemaal officieel zijn.

@Raoul: complete censuur. Zou het? Dat is niet te hopen. Ik denk het eigenlijk niet hoor. Dan zouden alle boeken, films en tv-programma's ook moeten worden gecontroleerd en dat gebeurt gelukkig ook niet.

- Mark -

- Mark -

14/06/2012 18:40:07
Quote Anchor link
Ik hoop het ook van niet maar ik verwacht van wel. Ze zullen / kunnen niet alles gaan controleren maar ze verzinnen gewoon wat wetten en regeltjes zodat ze kunnen dreigen. De cookie wet die ze laatst hebben verzonnen ziet er naar mijn inziens uit als een proef ballonetje. Dat het technish gewoon zo goed als onhaalbaar is komt ze alleen maar mooi uit. Kunnen ze namelijk boetes gaan uitdelen.

Maar laten we er voor de gein eens van uit gaan dat de toekomst wat "rooskleuriger" eruit ziet.

Ik verwacht dat het internet gedomineerd word door een aantal grotere websites. De technische kennis die iemand nodig heeft om zelf een website op te zetten word steeds groter. De huis tuin en keuken websites om ze maar een naam te geven zullen denk ik zo goed als verdwijnen. De meesten zullen kant en klare systemen zoals wordpress ofzo gaan gebruiken. Veel zelfbouw zal er niet meer tussen zitten.

Dit heeft natuurlijk een voordeel voor mensen als ons maar ik denk dat het vrije internet zoals wij het nu kennen over 10 jaar niet meer bestaat. Het zal ten onder gaan aan haar eigen succes.

Eddy E

Eddy E

14/06/2012 20:27:52
Quote Anchor link
Precies. Een X-aantal grote websites zijn er natuurlijk altijd geweest (Yahoo eerst, Facebook nu).
Maar die zullen (misschien) zichzelf snel vervangen (hoe snel kwam Twitter op? Hoe snel gaat het onder?)

En het http-protocol is al (te) oud. Maar dat is niet het internet.
Dat zijn de verbindingen tussen jou en websites.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/06/2012 22:38:23
Quote Anchor link
Hmmm, bijzonder. Jullie zijn eigenlijk vrij negatief als ik dat zo hoor.

Tobias Tobias

Tobias Tobias

15/06/2012 06:34:34
Quote Anchor link
Ik verwacht zelf veel van technieken als de bril van google. Dus alles geprojecteerd in je bril of zelfs je contactlenzen.

Ik denk dat een term als 'achter de computer zitten' langzaam zal verdwijnen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/06/2012 08:16:34
Quote Anchor link
Tobias Tobias op 15/06/2012 06:34:34:
Ik verwacht zelf veel van technieken als de bril van google. Dus alles geprojecteerd in je bril of zelfs je contactlenzen.

Ik denk dat een term als 'achter de computer zitten' langzaam zal verdwijnen

Kijk dat is een interessante! Dat zou zomaar eens kunnen. Internet geintegreerd in je bril of lenzen. Dat zou bizar zijn. Loopt iedereen over 10 jaar met een high tech bril op z'n hoofd als een soort ruimtewezentje :) Nou, wie weet... het zou zomaar kunnen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.