toggle div - outside click hide

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Kevin Verblaauw

Kevin Verblaauw

30/11/2012 20:52:06
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik ben momenteel mezelf javascript/jquery aan het leren.

ik heb hier 2 div's

<code>
.newarrivalsright
.newarrivalsleft
</code>

deze staan allebei aan de zeikant van de website en nou wil ik het zo hebben dat
als ik op 1 div click hij open slide en als ik dan op de andere div click dat de
1ste dan word gesloten en die 2de dan pas opent.

ik heb het nu wel voor elkaar dat ze openen en in slide maar nog niet dat ze controleren of er 1
active is of niet.

<code>
$(function()
{
$('.newarrivalsright').click(function() {
$('.zilo_container').toggle('');
});
$('.newarrivalsleft').click(function() {
$('.yellowhouse_container').toggle('');
});
});
</code>

wat zou ik aan dit stukje code moetne toevoegen om het werkend te krijgen
en zou ook graag willen weten hoe ik de div laat sluiten als je buiten de div klikt

hopelijk kunnen jullie mij hier bij helpen!

bvd!

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 21:39:38

Kris Peeters

Kris Peeters

03/12/2012 13:47:25
Quote Anchor link
Leg eens wat beter uit wat je wil bereiken (het helpt als je namen noemt, en niet te veel spreken over 'hij', of '1 div', ... dat schept verwarring).
Jij spreekt over twee divs, de code spreekt over vier divs.

Wat de code doet: als de gebruiker op .newarrivalsright drukt, wordt .zilo_container getoggle'd; als de gebruiker op .newarrivalsleft drukt, wordt .yellowhouse_container getoggle'd;
Gewijzigd op 03/12/2012 13:48:43 door Kris Peeters

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.