top 10 uit database halen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

16/10/2004 15:26:00
Quote Anchor link
ik heb voor een statestiekensysteem een database met verschillende users in, iedere keer dat er een user op men site komt komt er een rij bij,
nu wil ik ik mijn database zo uitlezen, dat ik tel hoeveel keer dezelfde user online geweest is, ik ga dit dedecteren via ip.
Ik wil dit ook toepassen op hun taal, land van afkomst, browser,... .

weet iemand hoe ik die gegevens zo kan uitlezen, dat er een soort van optelsommetje gemaakt van de records in de database waarbij de gegevens overeenkomen?

100 x thanx

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 20:28:46

Marien xD

Marien xD

16/10/2004 18:50:00
Quote Anchor link
SELECT * FROM online WHERE id ORDER BY ip LIMIT 0,10

als het goed moet het zo ongeveer werken. je moet gewoon te goede tabel kiezen bij mij online. en je kiest gewoon de id (anders kan je niet order by doen) en dan de tabel waar word bij gehouden welke ip's allemaal zijn ingelogd. en je limit is 10 als je de laagste heb moet je er DESC achter zetten

16/10/2004 19:11:00
Quote Anchor link
wat als ik nu een top 10 van de landen van men users moet maken?

16/10/2004 19:19:00
Quote Anchor link
even ter verduidelijking van het vorige
ik heb bijvoorbeel 3 mensen van belgie,
2 van nederland en 1 van de us,

hoe kan ik deze (die apart in de database staan) samengetrokken laten worden tot
Belgium => 3
Netherlands => 2
US => 1 ?

Dbr Br

Dbr Br

16/10/2004 19:32:00
Quote Anchor link
SELECT land, sum(land) AS number FROM online GROUP BY land LIMIT 0.10

Steff   an

Steff an

16/10/2004 19:36:00
Quote Anchor link
En hoe echo je dit, ja met een while of for lus maar hoe verder. Met $row['land'] oid.

Dbr Br

Dbr Br

16/10/2004 19:46:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$query
= mysql_query("SELECT land, sum(land) AS number FROM online GROUP BY land ORDER BY number DESC LIMIT 0.10");
?>
<table><tr><th>Land</th><th>Aantal</th></tr>
Code (php)
1
2
3
<?php
while($data = mysql_fetch_array($query)){
?>

<tr><td>
Code (php)
1
<?= $data['land']; ?>
</td><td>
Code (php)
1
<?= $data['number']; ?>
</td></tr>
Code (php)
1
<?php } ?>
</table>
----------

Ik heb de query meteen even laten ordenen op aantal.
Gewijzigd op 16/10/2004 19:48:00 door Dbr Br

Steff   an

Steff an

16/10/2004 19:48:00
Quote Anchor link
danke

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.