TOP 5 script, code laten zien
Ik ben bezig met een klein top-5 scriptje. Hoewel ik nog helemaal in het begin zit (weergave video's) loop ik al tegen twee problemen aan. Laten we beginnen bij het grootste probleem!
1. In mijn database word de youtube code opgeslagen. Bijvoorbeeld
Code (php)
1
<object width="640" height="390"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/rYEDA3JcQqw?fs=1&hl=nl_NL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/rYEDA3JcQqw?fs=1&hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="390"></embed></object>
Hoe zorg ik er nou voor dat je dan de media-player ziet? De query gaat prima, hij haalt de code en alles op, maar echo'en wil niet dus dat moet op een andere manier. Misschien is het heel simpel, maar ik kom er niet uit.
2. Ik heb het al vaker gezien, maar 'k ben het vergeten. Hoe zorg ik er voor dat alleen de nieuwste 5 worden laten zien? Het heeft met ORDER BY te maken volgens mij.
Er word een datum opgeslagen, DATETIME, in de databse. Dus op die manier kan je de laatste 5 selecteren, toch?
Alvast bedankt,
Jurrian
Gewijzigd op 03/04/2011 14:44:08 door Jurrian Nijland
ORDER BY datumveld LIMIT 5
Bedankt alvast voor de ORDER BY :)
Laat eens het stukje code zien van het ophalen uit de database en de echo.
post eens de revelante code van het ophalen van deze top 5 en het tonen ervan.
- toch niet -
Toevoeging op 03/04/2011 15:21:47:
Helaas, ik zal het proberen vanavond te posten. Ik krijg nu alleen maar foutmeldingen (unexpected) dus ik zal opnieuw proberen alles te scripten.
Als ik dan tegen hetzelfde probleem aan loop horen jullie van me! Ik laar het zowieso even controleren (en als het goed is zet ik het in de scriptlib).
Jurrian
Gewijzigd op 03/04/2011 15:17:04 door Jurrian Nijland
Waarom zul je de hele code in een database proppen? Waarom niet alleen het filmpje ID of desnoods de URL van het filmpje?