topic over tafels 1 t/m 16 sluiten
Is het mogelijk dat u die bericht kunt verwijderen?
Met vriendelijke groet,
Dennis Veenbrink
Het komt er op neer,
Je mag alles zeg wat je wilt, zolang je maar niemand beledigd.
Wat op zichzelf al weer recht op de vrijheid van meningsuiting staat.
Eigenlijk mag je niet protesteren, en al helemaal niet tegen een persoon (bijvoorbeeld JP) , want dat kwetst weer iemand.
Ofwel,, waar houd het op, opzich was het wel een volledig terechte opmerking.
Als je een topic wilt sluiten stuur je daarover een Privé Bericht naar een moderator. Wéér een nieuw topic openen geeft je alleen maar meer negativiteit.
Wanneer jij geen zin hebt om iets te leren, PHP in dit geval, negeer dan de vele negatieve opmerkingen en ga je daar vooral niet druk over maken. Het is dan beter om gewoon niks te zeggen.
Uiteraard kun je ook gewoon wat gaan leren en iets doen met de commentaren.
Voor de rest ben ik het met pgFrank eens ;-)
Verder vind ik het eigenlijk wel raar dat je een mod een pm moet sturen, volgens mij krijg je dan vette miscommunicatie. Wat mij betreft mag er ook een soort van "Schop mod" / "Dit topic is niet oké" / Whatever functie komen.
iChris schreef op 11.03.2009 17:46:
Zullen we er gelijk een regel aan plakken dat diegenen die een topic openen met titels als HELP! gewoon direct een slotje krijgen?
Die is er al ongeveer (er staat kan, tja, dat hoeft dus niet per se). Verder ben jij ook wel zielig bezig geweest in dit topic (inmiddels weggehaalt :-D).
Edit: Dennis Veenbrink, ik vind het van jou eigenlijk nogal zielig dat je op meerdere forums dezelfde vraag gaat stellen... Dat is voor mij een dubbelpost / bump.
iChris schreef op 11.03.2009 17:46:
Zullen we er gelijk een regel aan plakken dat diegenen die een topic openen met titels als HELP! gewoon direct een slotje krijgen? Scripts eerst gekeurd moeten worden zodat er geen belachelijke scripts meer krijgen?
Vind ik een goed idee!
Gisteren zag ik een script staan waar iemand gewoon de copyright van iemand anders van vergeten weg was te halen. En gisteren was er ook zon gozer die DITditDIT soort topics aanmaakte en 3 keer een slotje kreeg...
(na wat bekvechten in ABN uiteraard :D)
Wat kan ik?
Programma's:
Adobe Photoshop CS2
Adobe Illustrator CS
Adobe Indesign CS
Adobe Audition 2
Adobe Premiere
Adobe Soundbooth
Macromedia Flash 8
Macromedia Dreamweaver 8
Discreet 3D Studio Max
Google SketchUp Pro 6
Scripttalen:
HTML
CSS
Javascript
Actionscript
ASP
PHP
CMS:
ePages
Mambo
Joomla
ICT Beheer Multimedia Design heeft gestudeerd (en kennelijk afgerond) en dan nog moeite heeft met zo'n simpel opdrachtje en vervolgens vertelt dat hij hier is om te 'leren'.
Vervolgens na door mij en Santhe te zijn geholpen ons doodleuk vertelt dat we zieligerds zijn. Wat een dank voor geboden hulp!
Volgens mij verdien je gewoon een schop onder je kont.
En die website? Wat is dat dan wat je daar aanbiedt? Oplichting?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door The Ultimate
OF:
Dat in een mod-paneel de topic worden gezet met de aanvragen voor het sluiten en dat als het topic gesloten is dat hij dan uit die lijst gaan voor de mods...
(vaag?)
Wat ik ook wel vind is dat de laatste tijd veel beginners dingen worden gepost zoals dus dat topic over: <? php echo""; ?>
Misschien weer een beginners-handleiding bij de TUTS bovenaan komt?
Gr,
Loran
Loran schreef op 11.03.2009 18:42:
Misschien weer een beginners-handleiding bij de TUTS
Een link naar www.phptuts.nl zou erg prettig zijn inderdaad.
Maar ik denk dat Bas niet in is voor de 'concurrent'.
Wat ik vind is dat bij elk topic bovenaan moet staan een slotje en dat als iemand er op klikt dat een van de mods die online is een pop-up (oid) krijgt met de melding van dat er een verzoek tot sluiten is gedaan. En als er geen mod online is word het verzonden als de 1e mod weer online is.
OF:
Dat in een mod-paneel de topic worden gezet met de aanvragen voor het sluiten en dat als het topic gesloten is dat hij dan uit die lijst gaan voor de mods...
OF:
Dus zoals mijn "Schop mod" / "Dit topic is niet oké" / Whatever functie ;-)
Wat ik ook wel vind is dat de laatste tijd veel beginners dingen worden gepost zoals dus dat topic over: <? php echo""; ?>
No offense or whatsoever, maar ik vind dat je niet een goed voorbeeld geeft, je kijkt er toch vrij snel over een spatie heen. Dat topic vind ik ook wel wat voor jou (en volgens mij wou jij steeds geen mysql_real_escape_string gebruiken (of iig gebruikte je het niet)), maar je hebt verder wel gelijk, er zijn veel beginnersvragen de laatste tijd.
Een bepaalde tutorial boven aan de tutorial lijst laten staan helpt denk ik ook niks, je hebt hier van phphulp al een faq, alleen kijkt daar geen enkele beginner naar. Ook valt het me wel op dat ze toch niet naar die links kijken...
En ook denk ik niet dat het aantal beginners-topics is toegenomen. Het waren er altijd al veel.
Tijden geleden, en tussen toen en nu, zijn er al verschillende topics geweest over hoe we die beginnertopics in aantallen kunnen terugdringen. Waarom? Ze zijn saai! :) Een van de ideeën was om tijdens het schrijven van een topic de links naar veelvoorkomende problemen te tonen. Een andere was om een parser te bouwen die posts scant op veel voorkomende problemen en automatisch antwoord geeft nog voordat het topic werkelijk gepost is.
Wat betreft de slechte manieren van sommige mensen op het forum: Sommige mensen die nieuw zijn komen soms asociaal over, maar ook mensen die hier al langer zitten doen dat geregeld. Dat je mensen publiek erop aanspreekt lijkt mij op zich niet slecht. Maar dan moet je het wel goed doen, en niet "gewoon" een tegenaanval inzetten. Bij veel zal dat denk ik wel invloed hebben, en hen bewuster maken van hun eigen gedrag, maar het zal niet bij iedereen werken. Die blijven gewoon koppig, en daar moet je dan maar mee leven. (typisch genoeg hebber er in dit topic al 2 personen gereageerd die ik als perfect voorbeeld hiervan zie >:))
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
Jelmer schreef op 11.03.2009 19:44:
No offence (Brits Engels is veel leuker joh!), maar ik denk dat niemand naar de FAQ kijkt omdat de link alleen gezien wordt wanneer je er naar zoekt. En wel offence: op de man spelen wat je nu doet naar Loran is echt not done.
Bah, ik dacht al, het is met een C...
Het klopt dat die FAQ link wat "verstopt" staat, desalnietemin denk ik dat een link bij laatste tutorials ofzo ook niet erg opvalt. Volgens mij kan je dan beter een checklist zetten bij het nieuw bericht form.
En ja, ik dacht al dat het waarschijnlijk te veel op de man was, daarom hoopte ik dat die no offence het al wat kon nuanceren.
En ook denk ik niet dat het aantal beginners-topics is toegenomen. Het waren er altijd al veel.
Tuurlijk waren het er altijd al meer, maar soms lijkt het alsof het er meer zijn.
Wat betreft de slechte manieren van sommige mensen op het forum: Sommige mensen die nieuw zijn komen soms asociaal over, maar ook mensen die hier al langer zitten doen dat geregeld. Dat je mensen publiek erop aanspreekt lijkt mij op zich niet slecht. Maar dan moet je het wel goed doen, en niet "gewoon" een tegenaanval inzetten. Bij veel zal dat denk ik wel invloed hebben, en hen bewuster maken van hun eigen gedrag, maar het zal niet bij iedereen werken. Die blijven gewoon koppig, en daar moet je dan maar mee leven.
Natuurlijk is dat gedrag niet goed te spreken, en ik denk dat die mensen ook wel weten dat wat ze doen niet helemaal goed is. Ik denk dat het soms de simpelste manier is, dat ze cynisch worden van hoe sommige mensen niet verder kijken dan hun neus lang is, of d'r geen energie in stoppen. Of dat ze gemerkt hebben dat als iemand flink "bang" (mjah, misschien niet het goede woord) wordt gemaakt dat die zich dan wél aanpast (of inderdaad juist niet).
(Sommige zijn denk ik ook best wel perfectionistisch...)
(typisch genoeg hebber er in dit topic al 2 personen gereageerd die ik als perfect voorbeeld hiervan zie >:))
Dat het rellers zijn hoeft niet te betekenen dat niet ze erg betrokken zijn.
Ik ben mij er overigens zeer van bewust dat ik ook als <i>Newbie</i> begon, en eigenlijk nog steeds heel veel hulp nodig heb. Dan kun je je maar beter een beetje zoet houden... :D
Gaan we de GS en FOK! kant op? :(
Edit
Nu snap ik je topic-titel :P Je hebt een topic over die tafels.
:( doei :p
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis Mertens
SanThe schreef op 11.03.2009 18:47:
Misschien weer een beginners-handleiding bij de TUTS
Bas is voor bijna niets in...
Wie kickt z'on oud en nutteloos topic?