__toString() method werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Developer gezocht! Ben jij een enthousiaste developer die graag wil bijdragen aan ontwikkelingen binnen een mooie organisatie? Solliciteer dan snel. Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer uit de regio Nijkerk die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een SaaS applicatie. Je moet beschikken over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal aangezien je samen met de klant gaat werken. Bedrijfsprofiel Je komt te werken binnen een echt familiebedrijf dat al sinds 1925 actief is binnen de FMCG branche. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en er heerst een platte communicatiestructuur waarbij

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »
Joakim Broden

Joakim Broden

17/12/2012 11:04:06
Quote Anchor link
Ik heb de volgende class:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
    Class Json {
        protected $data = array();

public function __construct() {
            $this->data = array('lorem', 'ipsum', 'dolor', 'sit');
        }

public function __toString() {
            return $this->data;
        }
    }

?>

Alleen werkt de toString method niet. Als ik het volgende doe:

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
    $class
= new Json();

print_r($class);
?>

Nu verwacht ik eigenlijk dat te print_r een array toont $data alleen nu toont hij de Json object. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? Ik heb PHP versie 5.3.8

PHP hulp

PHP hulp

10/01/2025 09:45:35

Henk Verhoeven

Henk Verhoeven

17/12/2012 11:13:52
Quote Anchor link
print_r is volgens mij bedoeld voor debugging, die laat de member variables zien, niet de string-representatie.

probeer:
Code (php)
1
print $class;

Je code is trouwens verwarrend. Je stop een object, in dit geval een instantie van de class Json in een variabele $class. Dit zou netter zijn:
Code (php)
1
2
3
4

$object = new Json();

print $object;

Kris Peeters

Kris Peeters

17/12/2012 11:21:24
Quote Anchor link
Wel ja, dat is het he.

print_r verwacht een array of object.
__tostring wordt pas geactiveerd wanneer je probeert een echo of print van een object uit te voeren; dus met print_r voelt de class zich niet aangesproken om __tostring te triggeren.

En sowieso, __tostring() wordt geacht een string terug te geven; het kan dus nooit de bedoeling zijn dat je een array return't.

Dit kan wel:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
Class Json {
  protected $data = array();
  public function __construct() {
    $this->data = array('lorem', 'ipsum', 'dolor', 'sit');
  }

public function __toString() {
    return print_r($this->data, true);
  }
}

$object = new Json();
print $object;
?>

Joakim Broden

Joakim Broden

17/12/2012 11:35:26
Quote Anchor link
Kris inderdaad bedankt, bij echo voert hij wel de toString uit. Bedankt voor de uitleg.

Mijn volgende vraag is, ik het dus een Json Class. Die haalt een Json bestand op en leest deze uit. Momenteel gebruik ik de class als volgt:

Code (php)
1
2
3
4
<?php
    $json
= new Json(URL_JSON_BESTAND);
    $config = new Config($json->getData);
?>

Zoals je kunt zien haal ik via $json->getData de geparsede json op, ik heb liever dat dit ik 1 keer gebeurd en dus niet de $json->getData hoef uit te voeren, dus ik wil het graag zo:

Code (php)
1
2
3
<?php
    $config
= new Config(new Json(URL_JSON_BESTAND));
?>

Dus dat Json class gelijk de geparsede json terug geeft ipv oject.

Moose -

Moose -

17/12/2012 11:39:37
Quote Anchor link
Dan geef je toch gewoon aan je Config class een JSON object mee via de constructor? En dan handel je daar de rest af

Code (php)
1
2
3
function __construct(JSON $json) {
    $this->data = $json->getData();
}

Joakim Broden

Joakim Broden

17/12/2012 11:46:21
Quote Anchor link
Klopt dat kan ook, maar die config kan ook een XML, INI bestand hebben. Dus heb liever dat de __construct van de config een array mee krijgt.

En heb liever dit:

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
    $config
= new Config(new Json(URL_JSON_BESTAND));

$config = new Config(new Xml(URL_XML_BESTAND));
?>

ipv:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
    $json
= new Json(URL_JSON_BESTAND);
    $config = new Config($json->getData);

$xml = new Xml(URL_XML_BESTAND);
    $config = new Config($xml->getData);
?>

Is dit mogelijk?

Moose -

Moose -

17/12/2012 11:58:51
Quote Anchor link
Wat dacht je hiervan:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
interface DataInterface {
    function getData();
}

class JSON implements DataInterface {
    function getData() {
        // return je data    
    }
}

class Config {
    function __construct(DataInterface $data) {
        $this->data = $data->getData();    
    }
}

Nu kun je dus makkelijk een XML bestand inladen:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
class XML implements DataInterface {
    function getData() {
        // return je data    
    }
}

$xml = new XML(URL_XML_BESTAND);
$config = new Config($xml);
Gewijzigd op 17/12/2012 14:11:59 door Moose -

Joakim Broden

Joakim Broden

17/12/2012 12:01:25
Quote Anchor link
Zo heb ik het ook gedaan in mijn config class:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
    switch(strtoupper($driver)) {
        case
'INI':
            $reader = new Reader\Ini($parameters);
            $this->catalogue->setData($reader->getData());
            break;
        case
'JSON':
            $reader = new Reader\Json($parameters);
            break;
        case
'XML':
            $reader = new Reader\Xml($parameters);
            break;
        default:

throw new Exception\RuntimeException(sprintf('Failed to initialize %s, there is no driver avaible for "%s".', __CLASS__, $driver));
            break;
    }

?>

Moose -

Moose -

17/12/2012 12:05:55
Quote Anchor link
Cool, maar zie jij wat ik zie? Duplicate code. Op elke reader roep je een getData functie aan. Dit is perfect op te lossen via een interface.
Gewijzigd op 17/12/2012 12:07:29 door Moose -

Joakim Broden

Joakim Broden

17/12/2012 12:18:05
Quote Anchor link
Eigenlijk zou ik de regel $this->catalogue->setData($reader->getData()); uit de switch moeten halen en die er onder moeten zetten. :-)

Moose -

Moose -

17/12/2012 13:36:59
Quote Anchor link
precies :) Dan is het makkelijk uit te breiden zonder dat je wat hoeft toe te voegen aan je Config class

Wouter J

Wouter J

17/12/2012 13:49:37
Quote Anchor link
Het enige probleem wat ik nu nog met dit scriptje heb is dat hij totaal afhankelijk is van parser klassen. Wat als ik nou een Yaml parser erbij wil doen? Dan moet ik de code in de config klasse gaan aanpassen. Dat lijkt me toch niet correct?

Wat ik zou doen is de methode die ze bij Zend gebruiken. Je hebt Parser klassen zoveel als je wilt (ze noemen dit Reader) en ze hebben een Config klasse. Deze Config klasse krijgt als constructor gewoon een array met de configuratie mee, hoe je die hebt gekregen (met parsers of gewoon een normale PHP array) maakt die config klasse niet uit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
use Zend\Config\Config;

// ini configuratie
$config = new Config(new \Zend\Config\Reader\Ini(INI_CONFIG_FILE));
// yaml configuratie
$config = new Config(new \Zend\Config\Reader\Yaml(YAML_CONFIG_FILE));
// ... ect.

// of gewoon een php configuratie

$config = new Config(array('framework' => array('foo' => 'bar', 'lorem' => 'ipsum')));
?>

Moose -

Moose -

17/12/2012 13:56:58
Quote Anchor link
Als jij in je YAMLParser een getData functie maakt en daarbinnen je array retourneert, hoef je toch niks aan je Config class aan te passen?

Wouter J

Wouter J

17/12/2012 14:02:31
Quote Anchor link
In het geval van Hertog zou je dan toch een 'Failed to initialize Config, there is no driver avaible for "YAML".' foutmelding krijgen?

Moose -

Moose -

17/12/2012 14:08:25
Quote Anchor link
Wacht, ik heb het alleen maar over de data verkrijgen en die array in een $data variable zetten binnen je Config class. Dan kan dat hele switch statement weg. Is de Reader\JSON class wat anders dan de JSON class?

Joakim Broden

Joakim Broden

18/12/2012 11:14:39
Quote Anchor link
Wouter dat klopt helemaal, daarom wou ik nog een extra method maken als $driver een object is dat hij kijkt of het een legale reader etc is. Bedankt voor de tips..

Ik heb nu de onderstaande code, is dit een beetje goede OOP, zijn er nog tips/opmerkingen?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php
    if (null === $driver || (!is_object($driver) && !is_string($driver))) {
        throw new Exception\InvalidArgumentException(sprintf('Failed to initialize %s, driver object is not set.', __CLASS__));
    }
else if (is_object($driver)) {
        if (!$driver instanceof Reader\ReaderInterface) {
            throw new Exception\InvalidArgumentException(sprintf('Failed to initialize %s, driver object is not a valid reader.', __CLASS__));
        }
else {
            $this->catalogue->setData($driver->getData());
        }
    }
else if (is_string($driver)) {
        switch(strtoupper($driver)) {
            case
'INI':
                $driver = new Reader\Ini($parameters);
                break;
            case
'JSON':
                $driver = new Reader\Json($parameters);
                break;
            case
'XML':
                $driver = new Reader\Xml($parameters);
                break;
            default:

throw new Exception\RuntimeException(sprintf('Failed to initialize %s, there is no driver avaible for "%s".', __CLASS__, $driver));
                break;
        }

$this->catalogue->setData($driver->getData());
    }

?>
Gewijzigd op 18/12/2012 11:24:47 door Joakim Broden

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.