Trage Laadtijd Tabellen Van Database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Daan B

Daan B

06/03/2013 21:35:21
Quote Anchor link
Hallo PHPHulp,

Ik heb voor een klant een database samengesteld waaruit ze artikelen kunnen bestellen.
Ik vraag op 1 enkele pagina zeer veel gegevens op waardoor de laad tijd dramatisch is.
Kan ik hier achteraf nog iets aan doen om de snelheid te verbeteren?
Ik heb wel iets gelezen over indexeren maar is dit de oplossing en zou iemand mij hier mee kunnen helpen?

Weet niet of dit in het forum Algemene PHP scripting en meer of in databases en SQL hoort.
Met vriendelijke groet,
Daan

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 18:28:55

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/03/2013 21:40:07
Quote Anchor link
Laat eens wat van je database structuren zien? En ja, met indexes op de juiste kolommen welke je veel opvraagt kan je de belasting op je database flink terugnemen.

Daan B

Daan B

06/03/2013 21:55:14
Quote Anchor link
Nou ja het ligt eigenlijk zo ik vraag data op uit 1 tabel waar 4400 records inzetten die vraag ik allemaal op in 1 webpagina daar door is die uiteraard traag de structuur van de tabel zit zo:

ARTIKELEN:
Name: Type: Null
R_ID(Primary Key) int(8) No
Artikelcode varchar(255) No
Omschrijving varchar(255) No
Kostprijs varchar(255) No
Verkoopeenheid varchar(255) No
Leverancier varchar(255) No
Artcodeleverancier varchar(255) No
Conditie varchar(255) No

Ik ben een drama in databasedesign maar zie nu pas hoe belangrijk het is en de phpcode is gewoon een lus waar ik alles ophaal in 1 pagina helemaal verkeerd uiteraard maar goed.

Php knipper

php knipper

06/03/2013 22:24:50
Quote Anchor link
laat de data in met een jquery ajax post
100 rijen per keer, nadat de vorige klaar is en geen empty teruggaf.
pagina is snel geladen maar de data zal later binnekomen

Reshad F

Reshad F

06/03/2013 23:17:54
Quote Anchor link
Wat ik me afvraag.. waarom heb je overal varchar 255 voor?

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

06/03/2013 23:18:10
Quote Anchor link
Dean Bonke op 06/03/2013 21:55:14:
Nou ja het ligt eigenlijk zo ik vraag data op uit 1 tabel waar 4400 records inzetten die vraag ik allemaal op in 1 webpagina daar door is die uiteraard traag

waarom 4400 records opvragen? Geen enkel mens leest die alle 4400.
Je zult of met een zoekfunctie moeten gaan werken of met pagination.
Bij beiden zul je de juiste query moeten maken zodat je alleen uit de database krijgt wat je zoekt

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.