trim + empty niet meewerkend
Ik maak het jullie lekker makkelijk vandaag. Krijg een foutmelding die mij niet bekend is.
Quote:
Fatal error: Can't use function return value in write context in G:\xampplite\htdocs\in_dev\registratie3.php on line 25
betreffende stuk code:
Code (php)
De combinatie van trim en empty deed het 'm. Had eerst de trim functie niet gebruikt, maar dan kon je er met 4 spaties (minimale lengte gebruikersnaam) gewoon doorkomen.
Code (php)
Staat by the way letterlijk in de manual:
Quote:
Note: empty() only checks variables as anything else will result in a parse error. In other words, the following will not work: empty(trim($name)).
Waar is dat eigenlijk goed voor?
Agirre schreef op 07.05.2009 18:14:
Staat by the way letterlijk in de manual:
Quote:
Note: empty() only checks variables as anything else will result in a parse error. In other words, the following will not work: empty(trim($name)).
Hmmm..... En dat terwijl ik normaal gesproken eerst even de moeite neem de manual erbij te pakken.
Pff, vind dat dat zeker een item voor op de php 6.0 wishlist!
Code (php)
Trouwens, je kan functies schrijven die al je POSTs voorberieden.
Iets als
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$errors = postVoorbereiden($_POST); // maar kan gebruikt worden voor gelijk welke array ('t moet wel een variabele zijn)
function postVoorbereiden(&$posts)
{
$errors = array();
if ( empty($posts) || ! is_array($posts) )
return false;
foreach ( $posts as $key => $post )
{
$posts[$key] = trim( $post ) ;
// en eventueel strip_tags, of wat je ook wil van van controle
if ( empty($posts[$key]) )
$errors [$key] = 'leeg'; // eventueel met een switch op $key specifieke fouten weergeven
}
return $errors;
}
?>
$errors = postVoorbereiden($_POST); // maar kan gebruikt worden voor gelijk welke array ('t moet wel een variabele zijn)
function postVoorbereiden(&$posts)
{
$errors = array();
if ( empty($posts) || ! is_array($posts) )
return false;
foreach ( $posts as $key => $post )
{
$posts[$key] = trim( $post ) ;
// en eventueel strip_tags, of wat je ook wil van van controle
if ( empty($posts[$key]) )
$errors [$key] = 'leeg'; // eventueel met een switch op $key specifieke fouten weergeven
}
return $errors;
}
?>
(niet getest)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Emmanuel Delay