TRUE / FALSE how ??
Ik heb in mijn MYSQL DB een BOOL vel die moet kijken of hij false of true is dmv een checkbox in de forms.
Als ik in de Form deze aanvink zet ie een 0 in de database. Vink ik hem NIET aan dan maakt ie het veld leeg !
Hiervoor de volgende vragen :
Als ik naar het wijzig formulier ga staat de checkbox niet aangevinkt. Niet als het veld leeg is en niet als er een 0 staat.
<input name="Contant" type="checkbox" value="">
Hoe zorg ik dat als ie op 0 staat ik hem als aangevinkt krijg te zien. Of hoe lost ik dit op dat ik hier wel mee kan werken.
Heeft er iemand misschien een link naar een voorbeeld hiervan ?
Hiernaast wil ik ook de optie maken om in een lijst een kolom te maken met deze selectboxes waar ik er meerdere kan aanvnken en tegelijk kan updaten.
Ik kom wel voorbeelden tegen maar niet met checkboxes...
Ton
if(isset( $_POST['naam van de checkbox'])){
$_POST['naam van de checkbox']=1
}
else{
$_POST['naam van de checkbox']=0
}
UPDATE tabel set waarde = $_POST['naam van de checkbox']
zoiets? Missen wel wat kommas ed denk ik
EDIT vraag niet goed gelezen zo kijk je denk ik wat er is ingevuld
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
Hmm niemand enig idee ?
Verder is het voorbeeld van Klaasjan zo gek nog niet. Controleer bij verzenden of de waarde van de checkbox gezet is en zo ja, zet je veld op 1.
Bij het uitlezen uit je db check je of je veld de waarde 1 heeft. Zo ja, dan:
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
Bij controle bleek dat indien de checkbox is aangevink ik de waarde "on" meekrijg :
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
pt_register('POST','Contant');
if($Contant=="")
{
$Contant="0";
}
if($Contant=="on")
{
$Contant="1";
}
$query="insert into ritten
(ritID,Datum,Start,Eind,Klant,Bedrag,Contant,Taxi,Costcenter,Notitie,attach) values ('".$ritID."','".$Datum."','".$Start."','".$Eind."','".$Klant."','".$Bedrag."','".Contant."','".$Taxi."','".$Costcenter."','".$Notitie."','".$attach."')";
mysql_query($query);
if ($Contant=="1")
{
$Showcontant=Yes;
}
if ($Contant=="0")
{
$Showcontant=No;
<tr><td>Contant: </td><td> <?php echo $Contant, $Showcontant; ?> </td></tr>
if($Contant=="")
{
$Contant="0";
}
if($Contant=="on")
{
$Contant="1";
}
$query="insert into ritten
(ritID,Datum,Start,Eind,Klant,Bedrag,Contant,Taxi,Costcenter,Notitie,attach) values ('".$ritID."','".$Datum."','".$Start."','".$Eind."','".$Klant."','".$Bedrag."','".Contant."','".$Taxi."','".$Costcenter."','".$Notitie."','".$attach."')";
mysql_query($query);
if ($Contant=="1")
{
$Showcontant=Yes;
}
if ($Contant=="0")
{
$Showcontant=No;
<tr><td>Contant: </td><td> <?php echo $Contant, $Showcontant; ?> </td></tr>
Ik zie hier onderaan de waarde steeds wisselen echter in de database veranderd niets !
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ton
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
$query="UPDATE ritten
mysql_query($query);
?>
$query="UPDATE ritten
mysql_query($query);
?>
misschien UPDATE gebruiken.......
//PS kan zijn dat ik het verkeerd heb begrepen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bart Tuma
UHM nee want ik voer hier een nieuwe row in. I zeg duidelijk tegen de query dat ie een 1 moet invoeren voor contant echter bijft ie nul geven.
Edit: Als je aan error handling zou doen had je een error gezien.
Edit2: De ene $var mét hoofdletter en een ander weer zonder hoofdletter geeft waarschijnlijk ook veel verwarring.
Edit3: Typo.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -
Voor het oproepen van de waarde gebruik ik :
Code (php)
selected word genruikt bij een drop down niet bij een checkbox :)
In elk geval allemaal bedankt voor jullie hulp.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ton