twee databases actief - dns gewijzigd
kurtik watson
15/11/2010 14:23:52Beste,
Ik heb gisteren avond rond 18u mijn DNS gewijzigd naar een andere server. Maar nu blijken twee databases actief, de oude en nieuwe. Bij sommige leden komen gegevens in de nieuwe, bij sommige in de oude. Hoe kan dit nu en is dit te verhelpen? We zijn toch al 18 uur verder.. Ik heb een datingsite, dus de cache leegmaken gaat moeilijk..de nieuwe database moet toch automatisch werken?
mvg,
Kurt
Ik heb gisteren avond rond 18u mijn DNS gewijzigd naar een andere server. Maar nu blijken twee databases actief, de oude en nieuwe. Bij sommige leden komen gegevens in de nieuwe, bij sommige in de oude. Hoe kan dit nu en is dit te verhelpen? We zijn toch al 18 uur verder.. Ik heb een datingsite, dus de cache leegmaken gaat moeilijk..de nieuwe database moet toch automatisch werken?
mvg,
Kurt
PHP hulp
05/11/2024 15:47:28TJVB tvb
15/11/2010 14:47:48Waarschijnlijk komt een deel van je bezoekers op je oude en een deel van je bezoekers op de nieuwe server uit. Je moet één van beide locaties de database van de andere server laten gebruiken.
kurtik watson
15/11/2010 15:01:01Aad B
15/11/2010 15:16:33de dns cache is niet overal even snel en kan wel een dag duren. Je moet de oude site uit de lucht halen en/of een tijdelijke error pagina op plaatsen.