Twitterberichten (herhaald) via php script publiceren
jjriet petersen
11/08/2011 13:38:03Hoi,
Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een aantal twitterberichten (b.v. 30 stuks) steeds periodiek terug in twitter te laten verschijnen.
Persoonlijk ken ik deze http://thinkdiff.net/php/develop-auto-post-publishing-twitter-app/
Echter ik wil een script dat dan rekening houdt dat ik 30 berichten wil plaatsen in 6 dagen tijd steeds 5 ervan per dag.
Is dat mogelijk ? Is het toegestaan door Twitter ?
gr.
Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een aantal twitterberichten (b.v. 30 stuks) steeds periodiek terug in twitter te laten verschijnen.
Persoonlijk ken ik deze http://thinkdiff.net/php/develop-auto-post-publishing-twitter-app/
Echter ik wil een script dat dan rekening houdt dat ik 30 berichten wil plaatsen in 6 dagen tijd steeds 5 ervan per dag.
Is dat mogelijk ? Is het toegestaan door Twitter ?
gr.
PHP hulp
03/01/2025 11:55:04Elwin - Fratsloos
11/08/2011 13:50:09Als het precies hetzelfde bericht is gaat het afaik niet werken. Twitter staat niet toe dat een bericht door dezelfde account meer dan één keer wordt geplaatst. Je krijgt dan iets van 'Duplicate entry' terug of zo.
Je kan het bericht wel miniem aanpassen; bijvoorbeeld met een timestamp. Je kan ook gepland versturen. Dat zou ik met een cronjob oplossen. De cronjob opent een script en controleert of een bericht verzonden moet worden; zo ja, dan spreekt die de API van Twitter aan.
Is het iets eenmaligs, dus alleen deze 30 berichten, dan zou ik voor het plannen een service zoals CoTweet gebruiken.
[Edit: laatste alinea verduidelijkt)
Je kan het bericht wel miniem aanpassen; bijvoorbeeld met een timestamp. Je kan ook gepland versturen. Dat zou ik met een cronjob oplossen. De cronjob opent een script en controleert of een bericht verzonden moet worden; zo ja, dan spreekt die de API van Twitter aan.
Is het iets eenmaligs, dus alleen deze 30 berichten, dan zou ik voor het plannen een service zoals CoTweet gebruiken.
[Edit: laatste alinea verduidelijkt)
Gewijzigd op 11/08/2011 13:50:52 door Elwin - Fratsloos
jjriet petersen
11/08/2011 14:00:52misschien moet ik een script hebben dat scheduled meerdere berichten verstuurd.
Alles in één pagina en dan als een cronjob versturen ?
Vervolgens een TIMSTAMP omdat duplicate entry te voorkomen ?
gr. JJ
p.s. tegenwoordiger is het oUAT (ofzoiets)ipv API
Alles in één pagina en dan als een cronjob versturen ?
Vervolgens een TIMSTAMP omdat duplicate entry te voorkomen ?
gr. JJ
p.s. tegenwoordiger is het oUAT (ofzoiets)ipv API