Type foutjes opvangen?
Echter ik zie dat ze soms de fout maken door bv twee punten achter elkaar te zetten of bv twee -- tekens te zetten voor een min getal.
Dus bv.: 22..33 of --2.16
Hoe kan ik opvangen dat bv als ze twee punten zetten dit naar 1 punt terug gebracht word en ook bij 2 -- naar 1 min teken?
Ik had dit gedacht
Code (php)
1
onChange="this.value=this.value.replace(/,/g, '.');this.value=this.value.replace(/../g, '.');this.value=this.value.replace(/--/g, '-');">
Maar dat gaat niet werken.
Kan mij iemand op weg helpen aub?
Gewijzigd op 25/03/2019 19:29:15 door Pascal Schuffelers
Ook kun je die replaces gewoon achter elkaar plakken:
Code (php)
1
onChange="this.value=this.value.replace(/,+/g, '.').replace(/\.+/g, '.').replace(/-+/g, '-');"
Overigens is het altijd tricky om voor de gebruiker te gaan denken. Soms vervang je iets wat wel zo bedoeld was, of heel anders dan dat jij het corrigeert. Een foutmelding is dan duidelijker (gewoon het invoerveld rood maken is al voldoende).
Gewijzigd op 25/03/2019 19:50:45 door Rob Doemaarwat
En ja, een whitelist (een set van waarden/patronen die zijn toegestaan) is altijd makkelijker/beter dan een blacklist (een set van niet toegestane patronen). Dit omdat als je een geval waar je niet aan had gedacht mist in je blacklist daarmee in wezen je controle om zeep is.
Gewijzigd op 25/03/2019 23:02:39 door Thomas van den Heuvel
@Rob , het input veld word al rood als de ingevulde waarde buiten specs valt, maar ik zal je suggestie meenemen :)
@Thomas, thx voor de info , zal het idem meenemen bij het bouwen van een nieuwe pagina.